Zavřít recenzi

Fiat Bravo

“Vybral jsem dobře.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.2 16V 
  • Stav km při koupi: 106 500 km 
  • Stav km nyní: 116 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.4
Fiat Bravo jsem si koupil jako auto do práce, kdy potřebuju převážet mobilní bar a jiné vybavení a kufr tohoto automobilu mi po sklopení zadních sedadel dal vynikající prostor.

Hledal jsem automobil s nízkou spotřebou a zároveň s dobrým tahem. S nízkým objemem se váže i nízké povinné ručení.

Čekal jsem, že 1.2ka bude líná, opak je pravdou, je to velmi živé auto, které nebrzdí provoz ani v levém pruhu dálnice. Na stovku se dostane poměrně rychle, ke 150km/h už to trvé déle. Motor se nechá vytáčet až na 6500 otáček za minutu, řadit se dá už na dvou tisících a při předjíždění zvládne na trojku i přes 100 km/hod.

Brzdy jsou velmi ostré, chce to zvyk (zvyknout si trvá 10 minut...), každý, kdo to auto řídil, se hned zakousl do palubky :) Stejnětak posilovač je nastavený spíš na město, otočit jde opravdu jedním prstem na místě. Na okreskách prostě velmi jemné korekce směru.

Bravo drží v zatáčkách v libovolné rychlosti dobře (teď se bavím o povolených rychlostech, 130 km/h a středně ostrá zatáčka není problém = suchá cesta, ani se nehne).

Auto používám taky jako dopravní prostředek do školy (2x týdně 200km), vozívám s sebou 3 další lidi a ani vysocí jedinci si neztěžovali na nedostatek místa na zadních sedačkách. Ano, připouštím, nastupování do zadní řady je artistický výkon, ale místo na nohy i nad hlavou je dobré.

Komfort při cestování: Pro mě osobně přestává být sedadlo řidiče pohodlné po 100 km. Ergonomii hodnotím jako dobrou, všechno na dosah, uvítal bych místo na plechovku s pitím...


Před pár dny jsme byli projet moje bravo a Golfa (IV., 1998, 1.4 16V) a bravo ačkoliv s nižším objemem, má o 3 koně víc a v praxi to znamená o fous vyšší rychlost. V roce 1999 se přestalo vyrábět 1.4 12V a nahradila ho 1.2 16V se stejnými koňmi.
Oproti Golfovi 1.4 16V má bravíčko o 1000 otáček výše omezovač.
(nechci hanit golfa, je skvělý, jen mi to přišlo jako fajn srovnání)

Dotazy? ;)

Závady a opravy na autě

Ihned po koupi:
- Výměna svíček a kabelů (auto "škytalo", cukalo se - pokud byl motor zahřátý)
- opotřebené zadní tlumiče (výměna po 2 měsících)
- termostat (auto netopilo, což je v zimě problém, projevovalo se kontrolkou vstřiku)
- rez na výfuku, která způsobila jeho uvolnění - nutná výměna

Ani jeden z těchto problémů nevidím jako fatální a vzhledem ke stáří 10 let a 106 tisíc najetých kilometrů se daly předvídat.
<
Přejít na standardní verzi stránky »