Hodnocení a zkušenosti s autem
Fiat Bravo jsem si koupil jako auto do práce, kdy potřebuju převážet mobilní bar a jiné vybavení a kufr tohoto automobilu mi po sklopení zadních sedadel dal vynikající prostor.
Hledal jsem automobil s nízkou spotřebou a zároveň s dobrým tahem. S nízkým objemem se váže i nízké povinné ručení.
Čekal jsem, že 1.2ka bude líná, opak je pravdou, je to velmi živé auto, které nebrzdí provoz ani v levém pruhu dálnice. Na stovku se dostane poměrně rychle, ke 150km/h už to trvé déle. Motor se nechá vytáčet až na 6500 otáček za minutu, řadit se dá už na dvou tisících a při předjíždění zvládne na trojku i přes 100 km/hod.
Brzdy jsou velmi ostré, chce to zvyk (zvyknout si trvá 10 minut...), každý, kdo to auto řídil, se hned zakousl do palubky :) Stejnětak posilovač je nastavený spíš na město, otočit jde opravdu jedním prstem na místě. Na okreskách prostě velmi jemné korekce směru.
Bravo drží v zatáčkách v libovolné rychlosti dobře (teď se bavím o povolených rychlostech, 130 km/h a středně ostrá zatáčka není problém = suchá cesta, ani se nehne).
Auto používám taky jako dopravní prostředek do školy (2x týdně 200km), vozívám s sebou 3 další lidi a ani vysocí jedinci si neztěžovali na nedostatek místa na zadních sedačkách. Ano, připouštím, nastupování do zadní řady je artistický výkon, ale místo na nohy i nad hlavou je dobré.
Komfort při cestování: Pro mě osobně přestává být sedadlo řidiče pohodlné po 100 km. Ergonomii hodnotím jako dobrou, všechno na dosah, uvítal bych místo na plechovku s pitím...
Před pár dny jsme byli projet moje bravo a Golfa (IV., 1998, 1.4 16V) a bravo ačkoliv s nižším objemem, má o 3 koně víc a v praxi to znamená o fous vyšší rychlost. V roce 1999 se přestalo vyrábět 1.4 12V a nahradila ho 1.2 16V se stejnými koňmi.
Oproti Golfovi 1.4 16V má bravíčko o 1000 otáček výše omezovač.
(nechci hanit golfa, je skvělý, jen mi to přišlo jako fajn srovnání)
Dotazy? ;)