Zavřít recenzi

Nissan Sunny N13 1.8GTI 16V

“Na svůj věk povedené auto, sportovnějšího charakteru.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1789 
  • Stav km při koupi: 187 000 km 
  • Stav km nyní: 194 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.6
Sunny N13 GTI 16V s dvouvačkovým motorem CA18DE, který se nechá krásně točit až k 8tis. ot./min. Je radost s ním jezdit. Má víceprvkové zavěšení na zadní nápravě a oproti obyčejné neGTI verzi snížený a přitvrzený podvozek. Když se přidaji 15" kola z lehké slitiny a nízkoprofilovými gumami, krásně sedí do zatáček a jen tak se Vám nestane, že byste jeli "po 3 kolech".
Právě vysokootáčkový charakter se dosti projevuje na spotřebě. Má krásný zvuk a od 4tis ot. až překvapivý zátah na svých 125 "koníků" a 1100kg váhy. Nutí člověka držet motor v druhé polovině spaktra otáčkoměru(cejchovaný je do 9tis. a motor si nechá říct až k těm 8tis.), což je sice krásný požitek ale vykoupen nemilou spotřebou... Prostě pokud se chcete svézt a podmínky to dovolují, ubývá z padesátilitrové nádrže velmi rychle, tedy na obsah 1.8L.
Ale abych jen nechválil, motor pokud je v dobré kondici tak de do otáček krásně, ale prostě nemá dost velký kroutící moment(162NM) takže při běžném ježdění je nutné podřazovat třeba i o 2 stupně, aby auto razantně zrychlilo, prostě TDI to není a nebude, nicméně pro radost ze svezení poslouží daleko lépe ;-).
Brzdy jsou kotoučové na obou nápravách, vpředu vnitřně chlazené. GTI tedy brzdí solidně, ale pri vyšších rychlostech brzdy vadnou a prichází tak o jinak slušný brzdící účinek.

Výbava vozu je dobrá. Vše bývá v elektrice, dokonce i střešní okno, nechybí ani centrální zamykání. Potěší například i takové ty drobnosti, jako např. otevírání víka nádrže a 3./5.dveří z místa řidiče, nebo třeba signalizace zapomenutých rozsvícených světel. Pěkné, sice tvrdší ale o to sportovnější sedačky mají dobré boční vedení i volant a řadicí páka jsou vyvedeny do sportovna. Vše se snadno a lehce ovládá, řazení je krásně přesné. Volant je výškove nastavitelný. Prostě na svojí dobu to nebylo zlé, takže z tohoto pohledu mi nic nechybělo, spíš je možná vše takové hranaté, no prostě 80.a 90. léta :-)

Auto jsem měl jen rok a půl, ale za tu dobu se na něm opravilo a vylepšilo co se dalo, takže i po svých předchozích majitelích(a že jich bylo), kteří se jen "vozili" nakonec vypadalo překvapivě hezky. Používal jsem ho spíše na občasné projížďky a pro radost, na dlouhé cestování to stejně nebylo(otevřené sání a laděný výfuk, ještě k tomu s tvrdým podvozkem...). Bohužel mi ho nakonec odcizili, už to je přes 2 roky, ale rád na něj vzpomínám. Přeci jen první auto, na kterém si toho ještě člověk tolik udělal, to jen tak nezapomenete ;-)

Závady a opravy na autě

Na svůj věk to nebylo tak špatné, vlastnil jsem ho rok a půl a koupil v docela špatném stavu, takže mohu popsat, co vše bylo potřeba u tohoto GTI poopravit :-)
Když pominu kompletní výměnu brzd, olejů a všech náplní atd což jsou spotřební věci, bylo potřeba udělat střední a zadní díl výfuku(hlavně zadní rychle rezne) lambda sondu, na výkonu, zvuku a spotřebě už to bylo znát... Dost špatně jsou na tom zadní kotoučové brzdy, pokud se zanedbá jejich údržba, oprava se prodraží a především ruční brzda je velký problém, po čase už moc nebrzdí - neodařilo se mi opravit, pomohla částečně výměna třmenu(použitého, vyřešilo by se snadno asi novými třmeny a kotouči, ale cena zadního kotouče 4tis. Kč a to samé třmen...prostě nereálné a převyšující cenu vozu).
U motoru je na každou svíčku vlastní zapalovací cívka(modul) často se přehřeje a spálí, motor pak logicky jede třeba jen na 3 válce, nemá zátah a nejde točit, cívka se špatně shání a nová je dosti drahá.
Jinak auto, nemělo vážnější poruchy(např.oleje neubyla ani kapka) proste japonec :-) spíš drobnosti a hlavně ta koroze - prostě staré auto, pokud nebylo garážované a nemělo péči rezne poměrně dost.
Jako velký problém tedy vidím špatně vyřešené zadní kotouče, čímž je dána i jejich opravdu vysoká cena.
<
Přejít na standardní verzi stránky »