Zavřít recenzi

Škoda Favorit LX

“Jeký si to uděláš takový to máš, vyžaduje stejně času, kolik ušetří.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1289 
  • Stav km při koupi: 65 000 km 
  • Stav km nyní: 99 212 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 6.8
Ročník 1993, Bosch vstřikování, papírových 43kw
Auto jsem podědil v průměrném stavu a už mělo za sebou několik závad ( jedenkrát odtahovka ) a jde o značně rozporuplné svezení.
Interiér spartánský, ne příliš ponodlný ani praktický, ve velké míře se projevuje opotřebení, neťesnosti, všechno skřípe a vydává různé jiné zvuky. Žádné odkládací plochy nečekejte.
Zavazadlový prostor je slušný a po vyjmutí zadních sedadel se dá i něco odvézt.
Co se týče výbavy, úžasné vytápění zadního okénka a zadní stěrač s ostřikovačem. Mimo to jen posilovač brzd.
Brzdy jsou vlastně asi nejlepší věc na autě, ostré.
Motor je slabý, při vyšších otáčkách člověk neslyší vlastního slova a v létě má tendence vařit. V takovém případě je nutné zapnout topení, čím větší vedro, tím víc musíte topit abyste neuvařili. V zimě naopak topí až po xy minutách jízdy. Startování bezproblémové, auto vždy chytlo na poprvé bez ohledu na venkovní podmínky.
Podvozek netlumí nerovnosti, české silnice si odtrpíte.
Karoserie rezne a hnije, ale méně než některé felicie, lak nekvalitní.
Jízdní vlastnosti průměrné, řízení poměrně komunikativní, ale nepřesné. Na dálnici se dá jet překvapivě slušně, auto je řiditelné i při mnohem vyšších rychlostech než je v techničáku maximální uvedená s tím že od cca 120km/h přes aerodynamický hluk neslyšíte ani řvoucí motor. Z kopce letí, do mírného kopce i malinko akceleruje ( v jednom člověku) Fávo je celkem spolehlivé, ale díky problémum s elektřinou jsem si užil své i s jedním odtahem.
Provozní náklady vysoké, auto vyžaduje neustálou péči, neustále odchazí kde co, díly jsou sice levné ( u 93 některé společné s felicií), ale potřebujete toho kvanta, protože je trřeba neustále něco měnit, nemluvě o investovaném času. Údržba je snadná. Spotřeba vzhledem k dynamickým vlastnostem vozu naprosto směšná, dá se sice jezdit i za 6l na sto, ale to už jste značná brzda provozu, pokud chcete držet krok s (prazskym) provozem musíte už trochu točit motor a to si auto vezme přes 10l.

Z jízdy v tomto autě nemá člověk dobrý pocit, kravál, podivné zvuky, neustálé drncání a chabý motor, pozitivum je snadná opravitelnost/rozebratelnost, nevýhodou naopak neprodejnost. Auto je vhodné např. na vození cementu, na pole, do lesa, s tím, že je třeba se v něm občas pohrabat. V provozu ještě poslouží, ale už to není ono.

Na vyježdění bych doporučoval něco méně frustrujícího, pouze pro fandy.

Závady a opravy na autě

Opakovane problémy s elektrikou, palivové čerpadlo, chlazení
<
Přejít na standardní verzi stránky »