Zavřít recenzi

Peugeot 407 sedan

“Perfektní auto pro lidi, kteří nechtějí být v šedém zástupu Octávií. ”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2.0 HDI, 100kw 
  • Stav km při koupi: 115 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 13 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.6
Toto auto jsem se rozhodl koupit ze dne na den, vždy se mi líbil jejich nadčasový design. Ostatně design je hlavním předmětem diskusí u tohoto vozidla. Většině se líbí, někomu nemusí, ale vše je jen otázkou osobního názoru. Rozhodně toto auto nenechá prakticky nikoho chladného. Mě uchvátilo od samého začátku, kdy přišlo na náš trh. Po té, co se ceny těchto ojetých vozů dostali na rozumnou úrověň, rozhodl jsem si tento vůz koupit. A více jak po roce provozu na našich komunikací tohoto rozhodnutí nelituji. Motor je neuvěřitelně tichý, volant padne skvěle do ruky a vůz fantasticky sedí na silnici. S žádným předchozím autem jsem si na silnici nedovolil to co s tímto vozidlerm. 100 kw je dostatečný výkon pro toto auto vzhledem k hustotě provozu, jaký tady ve středních Čechách a v Praze panuje. Točivý moment 320nm je také víc než dobrý a co se týká jízdních vlastností není prakticky nic co bych tomuto vozidlu vytknul, včetně kvality zpracování. I spotřeba paliva je na slušné úrovni, záleží na stylu jízdy, pohybuje se od 6-7 litrů/100km. Pracoviště řidiče je přehledné, multifunkční volant je vynikající pomocník při ovládání rádia při jízdě. Výtka patří trochu středovému panelu, který je sice hezký na pohled, ale trochu nepřehledný, protože má "spoustu ovládacích prvků". Motor bezproblémů startoval i v letošní tuhé zimě, kdy teploty klesaly k -20. Jen jednou jsem nastartoval až na podruhé, ale to už asi zřejmě začínala tuhnout nafta, jelikož jsem do nádrže nepřidal aditiva. Kufr je pro mě dostatečný, nemám chatu, ani chalupu a tak mě velikost kufru příliš nezajímá. K záporům bych ještě uvedl příliš nízkou světlost vozidla, což je ale díky atraktivitě tvaru karoserie celkem pochopitelné a nezbývá nic jiného, než si dávat pozor na velikost chodníků. Díky tvaru karoserie je také hůř vidět do zadu a proto každému doporučuji parkovacího asistenta, jak do předu, tak do zadu. Méně místa je i na zadních sedadlech, ale vzhledem k tomu, že děti mám už odrostlé, tak mě tato skutečnost nějak moc netrápí. Ceny náhradních dílů v autorizovaném servise i z druhovýroby jsou o něco větší, ale to vše jsem věděl už při koupi vozidla. Jediné, čeho se trochu bojím je systém vstřikování common rail, který údajně nevydrží víc jak 200 tis. km a oprava je velmi nákladná. Snažím se tankovat jen kvalitní naftu, ale 100% jistotu nemám nikde. Vše tedy ukáže čas.

Závady a opravy na autě

Ano, mělo, ale jednalo se jen o drobnosti, senzor ABS, na zadním levém kole, výměna v autorizovaném servise cca 1200 kč, prasklá hadice od turba, výměna v autorizovaném servise cca 1000 kč a elektromagnetický ventil, také od turba. Ten byl trochu dražší, včetně práce v autorizovaném servise jsem zaplatil 3200 Kč. Žádná z uvedených závad nebyla taková, že by mě auto nechalo někde napospas odtahové službě. I přes nefunkčnost turba auto jelo jako normální naftový vůz. Ještě mě tento týden čeká výměna kulového čepu na levém předním kole, což si myslím, že díky stavu našich silnic a počtu najetých kilometrů není ani nějaká podstatná závada.
<
Přejít na standardní verzi stránky »