Hodnocení a zkušenosti s autem
K novému Superbu mě přivedl především jeho zdařilý design a široká servisní síť značky, což dnes platí i v zahraničí. Zpracování na mě působí velmi solidním dojmem, použité materiály rozhodně nepůsobí lacině. Drobné výhrady sice mám, například vložená ozdobná lišta palubní desky nesedí souměrně, občas někde něco povrzává nebo mírně poklepává, což si myslím k vozu této třídy již nepatří. K ergonomii interiéru rovněž žádné zásadní výhrady, snad vzdálenost řadící páky od ovládání klimatizace mohla být větší. Chybí mi ovšem prostory k odložení všech možný věcí, schránka na CD, místo na pet láhev, mobilní telefon apod. V tak rozměrném voze, kde není nouze o místo, mohli konstruktéři předvést mnohem víc fantazie.
Auto se dobře ovládá, dobře drží stopu, není hlučné (i když mám naftu systém čerpadlo-tryska), má (mělo) výborný zátah odspoda, skvěle brzdí. Vychytávkou je jistě dvojí možnost otevírání zavazadelníku.
Trochu se zamýšlím nad správností funkce „palubního počítače“, který mi ukazuje dlouhodobou spotřebu 5,8l /100km. Při tom po ujetí asi 400 km ukazuje palivoměr přesně na polovinu nádrže, což by logicky znamenalo, že na druhou polovinu musí vůz při počítačem deklarované spotřebě ujet ještě řádově 600 km, což považuji za vyloučené.
Od počátku mě zlobí uvedené vibrace řadící páky při „čtyřce“. Celkem 4x jsem měl vůz již v servisu s cílem závadu odstranit. 3x v autorizovaném servisu, kde se pokoušeli doladit usazení agregátu a přenastavit lana řazení. Vždy neúspěšně. Naposledy padlo rozhodnutí odvézt vůz zpět k výrobci na specializované servisní pracoviště. Po 14ti dnech se mi auto vrátilo neopravené a přiloženém protokolu stojí, že byla provedena výměna jakési vymezovací objímky v převodovce, a že při zkušební jízdě se již závada neprojevila. Vůz se mi každopádně vrátil se stejnou závadou zpět!
Horší je, že po demontáži a montáži agregátu zpět zřejmě nedošlo k dosažení původního nastavení motoru, a tak auto ztratilo podstatně na „jedovatosti“ při akceleraci. Čeká mě tedy další návštěva servisu.
Shrnu-li tedy všechna dosavadní fakta, dochází mi, že investice to zrovna vydařená nebyla. Vůz je evidentně v testech nedotažený, takže předčasně na trhu. Upadající kvalita koncernových (VW) vozů tedy dopadla asi i na škodovku a mě nezbývá než doufat, že se firemním inženýrům nakonec podaří moji záhadu rozluštit a příčiny eliminovat.
Jak vidíte z dosud ujetých km, je na nějaké širší hodnocení brzy. Na tyto stránky jsem vložil již hodnocení svých dvou předchozích vozů. TOYOTA zatím stále vítězí. Celkem jsem v životě „osedlal“ 22 různých aut, různých značek. Japonci (máme doma ještě další dva)mi zatím tak, jako tak vycházejí nejlépe.