Zavřít recenzi

Peugeot 308 SW

“Velké auto s originálním designem”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1.6 VTi 12k 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 3 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Peugeot 308 SW koupili rodiče během lednové akce Peugeotu, kdy byla cena snížena o 105 tisíc Kč. Celková cena vozu ve výbavě Comfort Pack (manuální klimatizace, CD/MP3 rádio, 4x airback, barva + tažné zařízení) tedy byla 403 000 Kč.

Otec chtěl původně koupit Kii Cee‘d, ale snížení ceny Peugeotu 308 na úroveň ceny Cee‘du v kombinaci s pověstmi obou značek rozhodlo přiklonit se na stranu evropské automobilky.

Peugeot 308 SW se dle mého názoru designově velmi povedl. Přední maska vozu s logem výrobce a lehce přečuhujícím „nosem“ v kombinaci s hluboko zapuštěnými předními světlomety působí velmi dravě a sportovně.

Velmi zajímavě je pak řešena zadní část vozů. Vypouklé zadní okno a světlomety zasahující hluboko do karoserie jsou netradičním prvkem a zcela se vymykají stylu, který v současnosti preferuje většina automobilek. Jistě – každému se líbit nemusí, ale větší míra originality dává 308 body navíc (alespoň u mne).

Vzhled a zpracování interiéru je zdařilé. Je přehledný, nikde nic nepřekáží ani neschází. Jako dobré řešení se mi jeví ovládání rádia speciální multifunkční páčkou pod volantem – přijde mi to jako lepší možnost ovládání než knoflíky na volantu, ale je to spíše o zvyku a vkusu každého řidiče. Sedačky jsou pohodlné, dobře tvarované se spoustou místa na nohy.

Jeden z důvodů výběru vozu byl i opravdu velký zavazadlový prostor, který je dobře přístupný. Jedna z věcí, která mi ale přijde lehce nedomyšlená, je odkládací prostor v kufru (pro lékárničku a nějaké další drobnosti) hned za sedačkami, jehož kryt nedrží otevřený a celkově do něho něco uložit či naopak vzít si je poměrně složité gymnastické cvičení (pro nás, kteří máme v průměru 176 cm na výšku).
Motor 1.6VTi 120k, který máme, je myslím tak ideální základ pro tento kombík vážící skoro 1 a půl tuny. Zatím je v záběhu, což se obrací na vyšší spotřebě (kombinovaná průměrně 10 litrů na 100 km). Tabulkových 7.1 l/100 km bude ale myslím nereálné vůbec někdy dosáhnout.
Jízdní vlastnosti jsou dobré, motor táhne dobře a předjíždění není ani do kopce žádný problém (na rozdíl od naší dřívější Felicie). Dobrému požitku z jízdy přispívá i skvělé odhlučnění interiéru, ve kterém nejde motor skoro vůbec slyšet.
Taková třešinka na dortu je pak posilovač řízení, se kterým jsem přišel do kontaktu poprvé. Po počátečním nezvyku si to teď už bez něj ani nedokážu představit.


Myslím, že koupě Peugeotu 308 SW byla dobrá volba. Zvlášť po přechodu z auta, jako je Felicie, si člověk připadá jako v limuzíně.

Mezi přednosti vozu, jak jsem ho zatím měl možnost poznat, bych zařadil:
- Vzhled
- Jízdní vlastnosti
- Výhled z vozu
- Zpracování
- Místo na nohy a celkovou vnitřní prostornost vozu
- Velikost zavazadlového prostoru
- Pohodlné sedáky
- Úložné prostory

Nedostatky :
- Jen dvouletá záruka na vůz.
- Velmi slabé osvětlení při couvání (většinou dosvětluji zapnutím zadních mlhovek).
- při koupi mimo akci je cena velmi vysoká.

Teď ryze subjektivní pocity nedostatků:
- Málo hustou síť autorizovaných servisů
- U zpětného zrcátka na předním skle je takový černý „polep“, který mne neustále mate, že něco vezu na střeše
- Nejdou zvednou přední stěrače, takže se na můj vkus se špatně čistí přední sklo
- Schránka na brýle, do která se žádné normální brýle nevejdou


Je pravda, že zatím máme najeto jen okolo 3 000 Km, takže se vše ještě ukáže. Ale snad jen to dobré.

Děkuji za pozornost!

Závady a opravy na autě

Zatím nic, a snad to tak i zůstane!
<
Přejít na standardní verzi stránky »