Zavřít recenzi

BMW 320 Compact

“Nenápadné, úsporné, rychlé auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1995/diesel 6-ti kvalt 
  • Stav km při koupi: 66 000 km 
  • Stav km nyní: 69 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.4
Auto jsem si pořídil s ohledem na provozní náklady, sportovnější svezení a "lehkou" prestiž. Po BMW jsem již pokukoval delší dobu, ale většina aut byla v žalostném stavu. Verzi Compact byla zvolena z důvodu, pro mě, velice povedeného designu a celkově nižším cenám oproti klasickému sedanu nebo combi. (cca o 30000kč)

Moje vozidlo nemá velkou výbavu, chybí palubní počítač, CD přehrávač, litá kola... Zato se může pochlubit koženým 3ramenným volantem, Koženými M sedačkami, které poskytují řidiči dokonalé držení těla, bez omezování a bolestivých zad na dlouhé cestování. To se nedá říct o zadní lavici, která je přílš tvrdá a potrápí Vás nedostatkem komfortu. Variabilita sedadel postrádá bederní nastavení, mě vyhovuje to z fabriky.

Motor je velice povedený a díky 6-ti převodovým stupňům umí na dálnici při 150km/h jet pod 6l!!! což dokáže jen málo aut. Pružnost při akceleraci je ohromující v rychlostech nad 100km/h se dokonale projeví ohromný kroutící moment TDI a automobil letí jako střela k 220Km/h. Potom záleží na povětrnostních podmínkách, kam až se dostanete:)
Co se spotřeby týče, jezdím 70%město 25% dálnice 5% orksky a se svižnějším stylem jízdy mám 6.7l/100km

Rozjezdy, díky zadnímu náhonu, jsou velice příjemné a netrápí Vás, ani elektronický systém prokluzováním předních kol, jako u většiny TDi (Octavia, Fabia RS, Mondeo...) a proto si naplno vychutnáte plný výkon. Každé pozitivum je bohužel něčím vykoupeno. U BMW je to adheze za mokra, nemluvě na sněhu. Pak to chce velice opatrnou nohu a soustředěnost. Vaše bezpečí neustále střeží DSC, jež Vám pomáhá stabilizovat automobil na silnici, ale fyzikální zákony neukecá. Samozřejmě se dá vypnout a užít si náhonu na zadek v podobě driftování.

Je to moje první německé auto. Do té doby jsem byl pouze pro vozy japonské. Honda je dle mého nejlepší variantou mezi cenou, výkonem a radostí z ježdění. BMW je o kus dál, ale nechá si za to zaplatit vyšší pořizovací cenou, náhradními díly...

Automobil bych velice doporučil maminkám na nákup, jež ocení neokoukaný vzhled, ale na druhou stranu "závodníka" nezklame pružnost a vynikající jizdní vlastnosti. S autem jsem zatím velice spokojen. Pokud uvažujete o sportovnějším TDi okolo 200 000 tak musím BMW doporučit. Rozhodoval jsem se mezi Fabii RS, BMW 320d, Octavia TDI (PD) a jednoznačně vyhrál Compact:) Octavia má žalostný podvozek a při zavíráni dveří u Fabie RS Vám naskočí husí kůže z "laciného" bouchnutí dveří.

Závady a opravy na autě

Prasklá žárovka parkovacích světlometů.

Začinající povrzování zadní nápravy. (zatím, ale nic srcervoucího)
<
Přejít na standardní verzi stránky »