Zavřít recenzi

Fiat Tempra 1,9 TDs SW

“Prostorné,vcelku spolehlivé,občas nervy drásající.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,9TDs 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.6
Ale údržba mi zabrala poměrně víc času. Motor a podvozek neni moc problémový,tam stačí opravdu jen včas vyměnit stárnoucí a odcházející materiál(to se týká spíš podvozku). Jenže karosérie, ikdyž zvenku vypadá zachovale, bývá často odspodu ve stavu žalostném a natrefit tak na kus s neshnilou podlahou či zadními podběhy je zhola nemožné a lidé kteří tvrdí, že jejich auto(týká se i Tipa) má podlahu zdravou se zřejmě jen ještě pořádně nepodívali. Ovšem tento problém mají třeba escorty, nebo Astry tohoto roku výroby daleko rozsáhlejšího ražení.

Tudíž jsem auto kompletně vyvařil a už jsem byl poměrně spokojen.

Podvozek je kapitolou sám pro sebe. Je naladěn perfektně tak, aby vás upozornil na každou nerovnost na vozovce a zároveň vůz neztratil svůj nadměrný náklon do zatáček. To je sice nepříjemné, ovšem po najetí pár kilometrů si na to lze zvyknout a posléze i účinně strašit spolucestující v zatáčkách, poněvadž lze i poměrně slušně driftovat.

Na dlouhé cesty bylo auto velice příjemné a budí dojem většího vozu než ve skutečnosti je, překvapil mně i kultivovaný a na Fiata slušně odhlučněný turbodiesel, který neměl problémy s nedostatkem výkonu, jen při delších cestách jako by se mu občas nechtělo, ale to mohl být jen subjektivní pocit. Bohužel dílenské zpracování bylo i po nesčetných dotahováních a přichytáváních plastových prvků tragické. Na kvalitních silnicích bylo slyšet jen předení motoru, ale jak sami uznáte nebylo to zrovna často. Nesčetné výmoly našich cest(po D1 jsem radši nejezdil), Rozzpívali mou přístrojovku neuvěřitelným množstvím rozmanitých plastových tónů a lépe na tom nebyly ani dorazy dveří, které výrazně kovově přizvukovaly.

Nakonec to byly dva roky ve slušném prostorném autě, které nemělo větších závad, ale bohužel poměrně mnoho much, které se ovšem za stanovenou cenu a spolehlivost nechali překousnout.

Nečekejte zázraky,ale rozhodně je to jeden z povedenějších Italů pro běžnou potřebu.

Závady a opravy na autě

Pokud nepočítám krásnou přístrojovou desku na kterou byly využity snad všechny diody z Itálie a blízkého okolí a které samozřejmě občas zaznamenali výpadek, tak jsem vlastně měl jen jednu.
Přímo při provozu mi přestal fungovat posilovač brzd a já si konečně uvědomil, že bez něj to nejde. Byla stříhlá drážka mezi vačkovým hřídelem a podtlakovou vývěvou. Za 1500kč jsem odcházel ze servisu s navařenou vačkou(jak novou). Jen sem se byl nucen pošťourat v rozvodech.

<
Přejít na standardní verzi stránky »