Peugeot 406 1,8 break
“Spolehlivý stěhovák.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 1,8 benzín
- Stav km při koupi: 91 000 km
- Stav km nyní: 150 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bylo to moje první velké auto, proto jsem byl naprosto nadšený volným pohybem uvnitř a pohodlím o kterém si mi mohlo před tím jen zdát. Dnes s odstupem doby i šedesáti tisíc kilometrů vidím toto auto přeci jen designově zastaralé, ale mezi svými z té doby, věřím, nabízí velkou dávku elegance. Vnitřní prostor naštěstí zůstal stejný a proto tento stěhovák nebo někdy i místo pro přespání mohu jen doporučit.
I přes vypsané závady musím vyzdvihnout, že mě 406 nikdy nenechala ve štychu a jen potvrzuji recenze na toto auto co se spolehlivosti týče.
Zájemci o koupi velkého vozu, kteří nemají z jakéhokoli důvodu příliš peněz, věřte, že tohle auto za to opravdu stojí.
Závady a opravy na autě
100 tis. km - vypadlo tlačítko cetnrálu na dálku na klíči, od té doby bez dálky.
120 tis. km - začátek problémů s elekrikou - osvětlení palubní desky, neosvětlená levá část, zvláštní je, že tomu tak není vždy. I dnes se mi normálně rozsvítila, nejspíš špatný kontakt
135 tis. km - uvolněná těstnící guma na prahu předních dveří, lepil jsem ji ale stejně nevydržela. Na střeše se mi odloupl lak ve velikosti pětikoruny, ale auto má dobrou antikorozní ochranu, nerezaví ani bez laku.
140 tis. km - okno u řidiče nelze zavřít jedním pohybem, v půlce se zastaví a pak se vrací zpět dolů. Zvuková signalizace blikače "tiká" ikdyž je páčka v neutrální poloze. To je závada opravdu na nervy :)
142 tis. km - sám od sebe se vyšrouboval a vypdl olejový uzávěr na bloku motoru, horký olej postříkal celou motorovou část, už jsem myslel že hořím! Při mytí motoru se zjistilo, že olej vyžral filc, který odhlučňuje motor - musel z části pryč.
145 tis. km - běžná výměna řízení po velkém náběhu km - tyčky řízení, tyčky stabilizátoru, čepy.
147 tis. km - díra v řidičově okně i po našem autorádiu... zloději smažte se v pekle.
148 tis. km - po přidání plynu se začíná řadička mírně hýbat
Jinak každou zimu nefunkční zámky (nelze otáčet klíčem), olej ve vždycky pomůže.