Zavřít recenzi

Fiat Bravo Fiat Bravo SX 1,9 TD 100

“Dobré auto za dobré peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1,9 TD 100 
  • Stav km při koupi: 161 000 km 
  • Stav km nyní: 171 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
- specifikace: motor 1,9 TD 74kW, el. okna a zrcátka, centrál, autorádio + 4 repro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant

- po designové stránce je Bravo docela vydařené, to moje je bohužel navíc "vylepšené" všelijakými ťukanci a lehkou nehodou (náraz do zadní části), auto je sice opraveno ale pořád je to dost vidět, jako plus hodnotím to, že každé koncové světlo je složené ze 3 žárovek (do kruhu), což nejenom dobře vypadá, ale také když jedna žádovka praskne, další dvě pořád svítí

- na první pohled se to možná nezdá, ale Bravo je docela velké auto (na 3dv.) a uvnitř je určitě daleko víc místa než např. ve Fabii, auto má obrovské dveře, které se otevírají do velkého úhlu, takže se i dozadu nastupuje docela dobře oproti jiným 3dv., horší je to na parkovišti, když stojí vedle blízko auta, to se dopředu nastupuje hůř, protože jdou dveře otevřít jen málo

- jízda je celkem pohodlná, i když na české silnice by mohl být podvozek trochu měkčí (na hrbolech občas interiér povrzává), nejnepříjemnějším elementem je ale hlučnost motoru (mě osobně nevadí, řekl bych že je v běžných mezích, ale někteří zhýčkaní spolujezdci si stěžovali...)

- účinnost brzd je na výborné úrovni, brzdový pedál jde sešlápnout příjemně lehce

- motor je ve výborné kondici (je to ale Fiat, takže prosakuje olej, ale viditelně neubývá), má perfektní zátah, takže naložené auto a předjíždění není problém

- převodovka je poměrně dlouhá, což je výhoda na dálnici, kdy motor točí na pětku ve 130km/h 2500ot., občas zlobí synchrony na zpátečce a nechce se jí zapadnout

- spotřeba se při celkem svižné jízdě pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100km, což je nádhera

- koroze se na autě projevuje jen na přední kapotě, ale zato pořádně, z venku sice není vidět, ale spodní část je totálně zežraná, takže je celá kapota zralá na výměnu

Shrnutí: Za cenu 25 000Kč jsem nečekal žádné zázraky, po vizuální stránce sice auto nevypadá nic moc, ale jezdí spolehlivě, úsporně a není to žádný courák. Nevýhodou je vysoké povinné ručení, které se pohybuje kolem 8 000Kč ročně.

Závady a opravy na autě

S autem jezdím téměř 1 rok a za tu dobu se neobjevily žádné zásadní poruchy, pouze opotřebené čepy na přední nápravě. Také z neznámého důvodu nefunguje vyhřívání zadního okna a zadní stěrač, ale bez toho se dá obejít.
<
Přejít na standardní verzi stránky »