Zavřít recenzi

Oltcit Club 11 R

“Praktický vůz, promyšlená konstrukce, levný provoz, za ty roky mi ušetřil dost peněz, avsak již minulé století.”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 1,1 benzin 
  • Stav km při koupi: 1 500 km 
  • Stav km nyní: 62 259 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.7
Jedná se velice promyšlenou konstrukci vozu. Problémy nastávají s rumunskými díly.

Můj vozik je tzv. přechodný model. Základ je France,
(motor, převodovka, lak, díly z interiéru) a ostatní kolem už Romania.

Motor je velice živý avšak až ve vysokých otáčkách. Nízký
kroutící moment. Dosahovaná průměrná spotřeba 6,8l. Dá se s ním jet i za 5,5 l., ale i za 10 l. Ve své době co se týká živosti neměl konkurenta.

Velice nekvalitní byly pneu. Vzhledem k samo údržbě bych vůz hodnotil jako spolehlivý. (Nikdy mě nikde nenechal). Typycky měkkě pérování made in France vozu ubírá na sportovních ambicích.

Největší a osudovou ránou pro OLTCIT byly ruce "Českých odborníků" v servisech. Koncepce a uspořádání pohonné soustavy chtělo trochu něco jiného než jak se opravovaly Lady a Škodovky.

Závady a opravy na autě

Tento vůz vlastním již 15 let. Za tu dobu jsem k němu měl vždy ješte jedno auto na kratší dobu, proto má za ta léta tak málo najeto. Kupoval jsem ho v době kdy nebyl na trhu takový výběr jako je dnes. Vlastně jsem volil mezi Škodou Favorit a OLTCITEM. Měl jsem možnost se v obou vozech projet a mluvit s jejich majiteli. Nakonec zvítězil OLTCIT.

V porovnaní s Favoritem lepší výbava, komfort cestování, zavazadlový prostor a cena. Jelikož jsem chtěl červenou barvu která
tehdy zrovna nebyla, šel jsem cestou koupě zánovní ojetiny. Vůz jsem doplnil řadou originálních doplňků dovezených z Rumunska, které nebyly u nás tenkrát k dostání.

Problémy nastaly v 7 tis.km. Klepání přední nápravy způsobovaly tzv. oka. Byly to horní úchyty přední nápravy. Využil jsem zkušeností mechanika ze servisu a na jeho doporučení vyměnil původní za silenbloky ze škodovky.

Další závada se objevila ve 30tis. Prasklý přítlačný kotouč spojky. V průběhu dalšího provozu se jiná závada neobjevila. Velice špatně bych hodnotil originální pneu Victoria. Nedalo se na nich za mokra skoro jezdit a po 10tis.km byly na předku sjeté. Po přezutí na Michelin XZX osazených na discích z R 14 se jízdní vlastnosti rapidně změnily
k lepšímu.

Původní akumulátor vydržel 7 let. Výfuky mám ještě původní (vyjma zadního dílu), ten jsem jednou měnil).

Podotýkám že auto bylo v servisu pouze jednou na garanční prohlídce. Při ní se májí mimo jiné kontrolovat kontakty v rozdělovači. Na můj dotaz proč to mechanik neudělal mi bylo zděleno že auto má bezkontaktní zapalování. Jenže ono ma normální kladívka.

Od té doby si na něm dělám všechno sám a snad proto nemám problémy. Vůz je každý třetí rok ošetřen proti korozi a zatim nikde není po ní ani známka.
<
Přejít na standardní verzi stránky »