Zavřít recenzi

Honda Jazz JAZZ 1,4 Comfort

“Prostě SUPER”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1339 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 3 200 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 9.2
Na předváděcí jízdu jsme vzali sebou i děti (10 a 7 let). Prodejce seděl vpředu a manželka s (dětmi v autosedačkách) vzadu. Manželka si pochvalovala dostatek místa vzadu mezi autosedačkami, vzadu bylo víc místa než ve Fabii Combi, ve které je někdy takto naskládané vozí taťka. Motor běžel kultivovaně a při stání na křižovatce nebyl skoro slyšet. Výhled z auta byl velice dobrý, nic mi ve výhledu nepřekáželo, prostě JAZZ na nás udělal velmi dobrý dojem. Prodejce mi sdělil že do 23.prosince jsou akční ceny na některé příslušenství. Pak jsme se začali rozhodovat jakou barvu. 17.prosince jsme se znovu vydali k prodejci a tam stál JAZZ 1,4 Comfort v katalogové modré metalíze vyrobený v Japonsku s rokem výroby ve VIN kódu 09. Prodejce mi řekl, že pokud jej objednám do 23.prosince, tak mi na něj dá slevu, čemuž se nedalo odolat a 19.prosince jsme zaplatil zálohu a ještě si přiobjednali zimní pneumatiky.

Co tedy je ve výbavě JAZZ 1,4 Comfort:
- ABS + EBD +VSA
- Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdec a hlavové airbagy po celé délce kabiny
- Předpínače bezpečnostních pásů
- Přední a zadní bezpečnostní opěrky hlavy
- Stěrač zadního okna
- Dálkové centrální ovládání
- Imobilizér
- Elektrické ovládání předních oken, zadní jsou na kliku
- Elektrický ovládaná zpětná zrcátka a jejich sklopení
- Vyhřívání skla pátých dveří a zpětných zrcátek
- Výškově a podélně nastavitelný volant
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Systém uchycení dětských sedaček ISOFIX
- Dvojité dno zavazadlového prostoru
- Indikátor řazení pro ekonomickou jízdu
- Multiinformační display, palubní počítač
- Automatická klimatizace s pylovým filtrem
- Nárazníky, kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě vozu
- Směrová světla ve zpětných zrcátkách
- Trojblik na směrová světla
- Autorádio CD + MP3 s automatickou reg.hlasitosti + konektor vstupu AUX
- 4 zabudované reproduktory

Co jsem dokoupil:
- Litá kola HONDA Crystal 15“ + bezpečnostní matice + kryté chromované matice
- Plastové boční lišty, lišty předního a zadního nárazníku bez laku
- Funkci trvalého svícení
- Zástěrky přední a zadní
- Gumové koberce přední a zadní se zvýšenými okraji
- Vložka do kufru
- Mechanické zabezpečení zpátečky DEFENDLOCK
- Zimní kola, která jsem nechal obout na plechové 15“ disky které přišly s autem a letní jsem
nechal obout na nové lité disky HONDA Crystal 15“, které jsem dokoupil

Co jsem dokoupil později:
- Loketní opěrku.
- V únoru jsem ještě dokoupil střešní nosič, neboť lyže do JAZZe osazeného 4 osobami
nenaložíte a do budoucna počítám s dokoupením střešního boxu.
- Jako přípravu na léto jsme si nechali tónovat skla fólii SunTec, okna řidiče a spolujezdce
tak jak dovoluje vyhláška (nesmí celková propustnost světla přesáhnout 70%).
- Hasicí přístroj 1kg.

Popis vozu:
Jazz má prostorný interiér, prostě malé/velké auto. Volant se dá nastavit výškově i podélně, takže se přizpůsobí každému, sedadlo řidiče je výškově stavitelné. Na zadních sedadlech je dost místa před koleny i pro hlavu, kufr má 340 litrů což si myslím že je vzhledem k délce auta, vynikající hodnota. Pod podlahou kufru je schránka, pod kterou je uložena dojezdová rezerva T135/80 D15 se zvedákem. Schránka je tak akorát pro uložení povinné výbavy a pár drobnosti. Systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, dokáže jedním pohybem změnit Jazz málem ve stěhovací vůz, nebo vytvořit vztyčením sedáků prostor pro převoz vyšších předmětů. Na zadních sedadlech se sedí pohodlně, příjemný je i mírný sklon podlahy. Přední sedadla jsou velkorysá, boční vedení je dle mého názoru dostatečné. Palubní deska je velmi zdařilá a malý volant s tlustým věncem se dobře drží.
Čtyřválcový motor,by správně měl být označen 1,3 l (má objem 1339 cm3 –nižší povinné ručení), je vybaven systém plynule proměnného časování a zdvihu ventilů i-VTEC, dosahuje špičkového výkonu 73 kW při 6000 otáčkách a točivého momentu 127 Nm při 4800 ot/min. Motor má dobrou pružnost v nízkých a středních otáčkách. Pro běžnou jízdu vystačíte s rozsahem otáček od 2000 do 3000. Elektronický asistent správného řazení vás při klidné jízdě nutí motor točit na 1500 ot./min. Od 4000 otáček se dynamika citelně zlepšuje až do 6600 ot/min, kdy zasahuje omezovač (zatím jsem se s ním nepotkal –nebylo potřeba).
Při chodu motoru na volnoběh je v kabině slyšet pouze slabé tikání, které lehce přehluší zapnutí automatické klimatizace a rádia. V kabině se začíná zvuk od motoru projevovat od 3000 otáček výš, ale není to nic nepříjemného, od 4000 otáček již do kabiny proniká „dravý“ zvuk motoru, ale ani to není nic nepříjemného. V běžném provozním rozsahu otáček 1500 – 3000 motor posádku nijak svým chodem neobtěžuje.
Výbornému motoru sekunduje neméně zdařilá pětistupňová převodovka, dráhy jsou krátké, naprosto přesné a je radost řadit.

Řízení je velmi přesné a citlivé, nějaká zpětná vazba tam, což se o Fábii říci nedá. 3,4 otáčky volantu na plný rejd je trochu víc, ale při běžné jízdě mi to ani nepřijde. Pouze při parkování musíte trochu víc točit volantem, ale to problém nedělá. Pouze manželka měla ze začátku problém si na řízení zvyknout a teď chce jezdit jen s jazzikem.

Podvozek není naladěn tak komfortně, jak se zprvu zdálo, tlumiče docela tvrdé, takže víte o většině nerovností na silnici, rázy ale do kabiny pronikají rázy pouze od výrazných výtluků a kanálů. Na druhou stranu má vůz měkčí pružiny, takže se karoserie při prudších pohybech volantu má tendenci rozkývat a na sérii nerovností rozhoupat. Po ujetí cca 1500km mám pocit že tlumiče trochu změkly a podvozek se chová stejně jako u auta při předváděcí jízdě.
Pochvalu zaslouží brzdy s ABS+EBD za rychlý nástup a dobrý účinek. Pro krizové situace je auto vybaveno stabilizačním systémem VSA. Odhlučnění kol i aerodynamického svistu je velmi dobré. Při vyšší rychlosti nad 130km/hod se aerodynamická hlučnost zvyšuje, hold jazzík není žádný velký závodník, ale v pro potřeby přepravy naší rodiny je naprosto dostačující. Když je potřeba vyššího výkonu pro předjíždění, tak jej v motoru za cenu vyšších
otáček máte.

Vzhledem k vyšší stavbě karosérie je Jazz citlivý na boční vítr a korekce volantem jsou pak v těchto situacích běžné. Na dálnici musíte více korigovat směr jízdy, hlavně při větrném počasí, ale jinak je cestování v prostorném Jazzu příjemné.
Vzhledem k výše napsaným skutečnostem se jazzík svým prostorem a kvalitním podvozkem velmi dobře cítí na příměstských okreskách a silnicích první třídy. Jen špatné silnice a silnější boční vítr dokážou řidiči trochu přidat práce.

Silné stránky
+ Spotřeba – při jízdě po dálnici trasa HRANICE – MOHELNICE a zpět rychlostí 120-140km/h v osazení 2 dospělí + 2 děti (7 a 10let), tj.celkem cca 220kg mi palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 5,8l/100km, při běžných cestách do práce 25km s podílem dálnice 10%, město 20%, 70% okresky s dodržovaním rychlostních limitů je pohybuje spotřeba kolem 5,3l/100km dle tankování. Prostě SUPER!!
+ Velikost vnitřního prostoru
+ Variabilita interiéru
+ Výhled z vozidla do všech stran
+ Velikost zpětných zrcátek
+ Výborný motor o obsahu 1339ccm
+ Spotřeba
+ Výborná manévrovatelnost
+ Relativně komfortní podvozek
+ Ostré brzdy
+ Zpracování
+ Ovládání rádia a palubního počítače na volantu
+ Rychlé odmlžení předního skla funguje na 1 s hvězdičkou
+ Maximální svislé zatížení tažného zařízení 95kg
+ Opěrka levé nohy řidiče


Slabé stránky
- Snad jen ten kufr by mohl být větší.
- Ukazatel teploty motoru jsou jen dvě kontrolky (motor studený a přehřátý)
- Chybí plastové podběhy zadních kol
- Pořizovací cena (vzhledem k výbavě to až tak zle není)
- Cena příslušenství.
- Vyšší citlivost na boční vítr, což je dáno vyšší stavbou karosérie.

Závady a opravy na autě

Vždyť je nové, tak bez poruch a dofám že to vydrží co nejdéle.
<
Přejít na standardní verzi stránky »