Hodnocení a zkušenosti s autem
Již delší dobu jsem měl na Hondu "chuť", a původně jsem chtěl zakoupit nový Civic, ale ve výběru motoru jsem měl vždy jasno. Náhodou se naskytla koupě FRV a tohle auto mi okamžitě sedlo. Je sice o pár čísel větší, než bych ve skutečnosti potřeboval, ale úžasné je, že to není nijak zvlášť znát na jízdních vlastnostech. Už po prvních deseti minutách jsem si připadal jako bych jej řídil již hodně dlouho a hned jsem si vzpomněl na jednu recenzi, kde se o tomhle autě píše jako o přerostlé formuli. Dobře do ruky padnoucí volant s ovládáním autorádia a tempomatu, přesné řízení s odpovídající odezvou, bez zpětných rázů a ani vyšší stavba vozu se na jízdních vlastnostech nijak zvlášť negativně neprojevuje. Auto i v ostře projížděných zatáčkách sedí jako přikované a dobře drží stopu i za pomoci elektronů s Michelin18x225x40. Převodovka tohohle auta je opravdový klenot. Řadit můžete klidně dvěma prsty , s minimálním odporem řadicí páky, která je nádherně po ruce a pohybuje se v absolutně přesných drahách. Neprotestuje ani při podřazení o dva stupně dolů.
O naftovém motoru Hondy už toho bylo napsáno tolik, že cokoli napíši, bude nošením dříví do lesa, ale prostě musím. Jeho oficiálních 103 kW a 340 Nm nechal původní majitel u Hondy v Německu ještě trochu vylepšit na sočasných 124 kW a zhruba 370Nm. Nedovedu si pro tohle auto představit vhodnější motor. Síly má na rozdávání a z počátku jsem se musel při rozjezdech hodně hlídat, aby protáčející se kola nelákaly pohledy kolemjdoucích. Nejsem žádný závodník, ale mám rád svižnou jízdu a s tímhle to není problém. I trojka vás slušně přitlačí do sedačky a ikdyž na další rychlostí stupně to není tak výrazné, (auto váží více než 1500 kg) stále je to slušný zážitek. Při dálniční rychlosti 180 km (na otáčkoměru 3600 ot !!) na německé dálnici s nastaveným tempomatem, máte subjektivní pocit mnohem nižší rychlosti i díky přijatelnému aerodynamickému hluku, a i při 200kh (zatím moje dosažená maximálka) se auto chová vzorně. Při běžných rychlostech, v rámci u nás povolených rychlostních limitů, motor téměř neslyšíte a většina lidí je velmi překvapena po zjištění, že pod kapotou je nafta. I pružnost motoru je více než dostatečná. Nenadává vám ani když necháte otáčky spadnout až k 1200 a pak začnete akcelerovat. Od 1500se zlepší a od 17-1800 otáček se výrazně probouzí a následuje plynulý zátah až téměř k maximálním otáčkám. Na dálnici tak nemusíte šetku vyndat ani po výrazném zbrždění. Stejně tak vás dokáže překvapit zjíštění zařazené pětky při stopadesátce, když jste zapomněli přeřadit na 6, protože zvukový projev motoru to nepřipomene a není problém točit motor i okolo 4500 ot, aniž cítíte jeho vadnutí.
Interiéru auta se také mnoho vytknout nedá. Místo pro 6 lidí, vyadu pohodlně tři dospělí, vpředu pro pohodlnou jízdu dva, ale ani při obsazení třetí sedačky to není při kratších jízdách nepohodlné. Jinak je super prostřední dsedadlo sklopit a máte perfektní opěrku pro vaši pravou ruku, kerá se tak ocitne v bezprostřední blízkosti řadicí páky. Přístup do dostatečného zavazadlového prostoru je dobrý a po sklopení zadních sedaček (super system Honda) vznikne opravdu veliký prostor, a to můžete jet stále ve třech.
Připomínek opravdu jen pár. Sedadlo řidiče není nepohodlné, ale uvítal bych výraznější boční vedení. Uvítal bych i o trochu více úložných prostor (nepřekonatelný Yaris) a o něco lépe fungující ostřikovač předního okna. Ta nejpodstatněší připomínka si myslím, patří poněkud více vnímanému hluku od kol, pronikajícímu do kabiny vozu. Tady mělo být odhlučnění provedeno trochu lépe.
Na závěr něco málo ke spotřebě. U tdi Octavie jsem měl dlouhodobou spotřebu udávanou počítačem 5 l /100 a nebyl problém při lehké noze mimo dálnici a doržování rychlostních limitů dostat spotřebu až na 3,9 l /100 !. Honda takhle šetrná není. Při klidné jízdě mimo dálnici 6,5-6,8 l/100, ale při 180 na dálnici při cestě z Německa 7,8l/100 , což není žádný podstatný rozdíl.