Zavřít recenzi

Nissan Primera Combi (W)P 12

“Nissan je prostě Nissan”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2,2 Di, YD22DDTi (93kW) 
  • Stav km při koupi: 202 000 km 
  • Stav km nyní: 221 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 6.4
S tímto vozem jsem vesměs spokojená. Když pominu poměrně "nadčasový" design, líbí se mi jeho praktičnost, která spočívá hlavně ve velkém zavazadlovém prostoru, možnosti zabezpečení nákladu a velkého prostoru pro řidiče, spolujezdce a hlavně i pro osoby, sedící vzadu, které mají hodně velký prostor pro nohy. Z počátku bylo pro mě lehce "nestravitelné" ovládání palubního počítače, pochopit funkce audiosystému a klimatizace v jednom - to aby člověk měl na to maturitu :)
I to se však dá (s pomocí manuálu k obsluze vozidla) dobře zvládnout.
Co mě však u těchto vozů docela trápí je fakt, že náhradní díly jsou v ne každému dostupných cenových relacích. Nicméně s tím se dá docela dobře počítat už z toho důvodu, že tato generace Primer se vyrábí teprve od roku 2002 a v republice je to poměrně originální vůz. Myslím, že až bude vozidlo tak 10ti leté, budou náhradní díly mnohem dostupnější. Jen pro představu - zadní světlo (plastový díl) stojí v internetových obchodech cca 6.600,- Kč a na vrakovištích je nemožné ho sehnat.
Dále, co se týče jízdních vlastností a spolehlivosti - ač vůz nemám příliš dlouho, zatím jsem od něho žádnou nespolehlivost nevypozorovala - elektronika funguje bez problému, startování bez problému, ovládání řízení bez problému... Což samozřejmě může přijít teprve časem...
Jízdní vlastnosti bych hodnotila kladně, auto je prakticky bezhlučné, na silnici sedí perfektně... trošku "neohrabané" při parkování kvůli své délce, ale to spíše bude řidičem :)

Závady a opravy na autě

Automobil jsem zakoupila v listopadu loňského roku, kdy krom "nenainstalované bezpečnostní přepážky a bezpečnostních folií v oknech" bylo prakticky bez závad. Od předchozího majitele mám k dispozici servisní knížku, ale ještě jsem neměla možnost si v Nissanu dle VINu ověřit všechny práce, které byly na voze provedeny.
Auto bylo na STK v lednu letošního roku, prošlo bez sebemenších potíží. Nicméně posledních asi 5.000 km se stává, že při vyšších otáčkách (cca 2.000 ot./min.) se z výfuku po krátkou dobu vyvalí černý dým, převážně při zařazení rychlostí 1 - 4, u "pětky" a "šestky" to "kouření" nebývá tak markantní - tam "pouze" občas "vyletí tmavě hnědý oblak" při předjíždění na dálnici v cca 150ti km rychlosti. Spotřeba vozu tím ale (zatím) neutrpěla a výkon také neklesá - údajně může být příčinou jakýsi ventil, který je nutné zaslepit, protože řídící jednotka "se zbláznila", myslí, že vůz má velké emise a vrací palivo k dalšímu spálení - ale tak daleko mé automobilové vědomosti už nesahají.
Dalšími "závadami" je pouze pravidelná výměna oleje a jelikož jsou tato auta "náchylná" na předek, tak bude nutné vyměnit ramena řízení a tyč stabilizátoru. Celková oprava i s prací cca 10.000 Kč - což je při kilometrech, které najedu poměrně slušné...
<
Přejít na standardní verzi stránky »