Zavřít recenzi

Renault Megane II - 1.6 16 V

“Za málo peněz hodně muziky!”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1598 
  • Stav km při koupi: 30 km 
  • Stav km nyní: 1 550 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.4
Tak které to vlastně bude?

Vyléčen z koupi ojetého auta, nedal jsem ani na doporučování známých (známé mých známých, kteří mají známé a ti, jak jinak, seženou jen ta nejlepší ojetá auta za bezkonkurenční cenu...), bylo rozhodnuto, že se koupí auto buď velmi mírně ojeté (ze kterého šel taky trochu strach, zánovní (předváděčka), lépe však auto nové...

Požadavky byly kladeny na auto bezpečné, auto, které doveze z bodu A do bodu B pomalu, ale i sportovně svižněji, má větší zavazadlový prostor a cenou do 350 000,- vč. DPH.

V této cenové relaci bychom s novým autem určitě za normálních okolností nepochodili, výběr se zužoval velmi snadno.

Nová Škoda Octavia (Tour) se v střední výbavě absolutně cenově nehodila, Roomster se mi osobně svým vzhledem a hlavně interiérem nelíbil, z původního favorita Ford Focus sešlo, lákavý byl i Nissan Note...

...ojeté VW Passaty (většinou hodně najetých km) či Jetty byly v "ověřených" bazarech dražší, než jsme si mohli dovolit a starší ročníky se nám úplně jako nejlepší řešení nepozdávaly.

Zbývala ještě jedna možnost, a to zvolit značku Renault. Osobně jsem měl před pár lety chvilku Renault Scenic (koupen ojetý, vozidlo neodpovídalo na tachometru zobrazovaným km), který jsem po půl roce prodal.

Zášť vůči vekslákům (prodejcům v bazaru) postupem času ovadla a náhled na Renault jako takový zůstal vesměs nezměněn v světlé stránce.

Volba padla na model Megane II. Dle recenzí, testů aj. informačních zdrojů ve mě Megane II vzbudil opravdový zájem.
Po přečtení několika recenzí (mj. i na tomto webu, což mě nakoplo), kdy někdo chválí, jiný je naopak nespokojen, jsem se rozhodl pro tento vůz.

Myslím a věřím, že Renault vstává z popela a kvalita se s přibývajícími lety, stejně tak jako design, zlepšuje... ale když se má auto pos...kazit, tak se stejně pokazí. O tom si nic nebudeme nalhávat.

Cena za Renault Megane II 1.6 16V ve výbavě Sportway, metalickém modrém laku Extreme začínala u různých prodejců na cca 375 000,- a 350 000,- končila...

Nejen cenou, ale i díky velmi profesionálnímu vystupování prodejkyně, zvítězila poslední nabídka za 350 000,-

---

Nebudu zde skládat ódy na Renault-y, ale nebudu je taky hanět, na obě zmíněné věci je na těchto serverech víc než dost.

Budu se snažit popsat svůj vlastní názor a zkušenosti s tímto vozem. Věřím, budu schopen tuto recenzi po ujetí dalších x tkm aktualizovat, aby v čtenářích vzbudila zájem o nahlédnutí na mnohdy zavrhovanou značku těchto vozů. Jak už jsem ale zmínil na začátku, co člověk, to názor, nikomu nic neberu a nikomu nic nevnucuji.

---

--- Vzhled:

Původně mělo být auto v barvě Eclipse "černo-šedá". V prodejně jsme barvu na poslední chvíli změnili na modrou Extreme! A vůbec toho nelituji!

Přední maska působí jako pes, co štěká, ale nekouše. Žádný ohleděný styl, ale styl vyzývavé agrese chybí.
Nárazníky v barvě karoserie vypadají velmi zdařile, šedé plasty by nebyly zrovna nejlepším řešením...

Celkově hodnotím vzhled vozu velmi zdařilý!


--- Komfort uvnitř kabiny:

Palubní deska svítí v noci příjemným bílo-červeným světlem. Volant spolu s řadicí pákou potažený šedou kůží.

Celkové zpracování palubní desky je v tmavě šedé barvě, na omak "pogumovaná" hmota působí příjemně.
Bohužel v okolí rádia a řadicí páky jsou zde tvrdé světle šedé plasty, které, jak myslím, budou do budoucna velmi náchylné k poškrábání. Opticky tento detail není moc efektní.

Předlohu pro ruční brzdu si zřejmě designéři přizpůsobili dle kokpitu dopravního letadla - místo klasické páky na vás čeká překvapení... dá se na to rychle zvyknout.

Sedačky už nejsou měkké, jako kdysi, bolestmi zad tedy zatím naštěstí netrpím. Boční vedení sedaček v zatáčkách pomůže.

Před spolujezdcem je 17l odkládací kastlík (při zapnuté klimatizaci je ochlazován), do kterého se s přehledem vleze i 2l láhev a další drobnosti.

Jako velmi zdařilou věc hodnotím v podlaze, jak u řidiče, tak spolujezdce, odkládací prostory, další odkl. schránky ve dveřích (nemyslím klasické) a v loketní opěrce.

V případě mých 192 cm, kdy sedím téměř naražen vzad, si za mě sedne člověk vyšší postavy, ale cesta na delší vzdálenost by pro něj nebyla úplně nejpohodlnější.


--- Zavazadlový prostor

Obrovský... je pravda, že ne každý den stěhuji televizi a nebo tchýni smotanou v koberci, ale při průměrném "českém" nákupu jsem za kombík rád a rozhodně bych neměnil.

Nákladová hrana velmi příjemná.

100% spokojenost.


--- Výbava

- ABS a EBV
- 2 přední airbagy
- okenní airbagy vpředu i vzadu
- automatická klimatizace
- vyhřívání předního + zadního skla + vnějších zrcátek
- palubní počítač
- rádio na MP3
- dvojitá optika
- pochromované střešní lišty
- atd. víc se dozvíte na stránkách výrobce

--- Brzdy

Hodně jsem četl a hodně jsem slyšel, že Megany mají brzdy ostré jako břitva. Možná jsem narazil na jiný kus, ale s brzdami jsem se sžil hned první den. Není pravda, že reakce a brzdný účinek přichází po 2 mm. Dle mého soudu jsou brzdy naprosto v pohodě. Kdo má problémy zastavit, ať dodržuje hlavně bezpečný rozestup.


--- Výkon motoru

Auto dle požadavků mělo mít minimální obsah 1.6, což splňuje.

Pod kapotou v motoru se zatím líhne 82 kW = 110 k.
Dle návodu k obsluze se dostavuje max. výkon při zajetí motoru po 3000 km, do té doby netočit víc než nad 3500 ot./min. Osobně nemám důvod odskočit na dobu nekonečna do bodu C (cintorín), proto se držím návodu a auto nechávám zaběhnout tak, jak psáno jest a závodit s časem nechávám borce v silných autech jejich tatínků.

Hlučnost je vcelku dobrá, rychlost kolem 130 km/h je už malinko slyšet. Není to ale nic, s čím by se nedalo žít.


--- Podvozek

Auto zatím nebylo testováno v situacích, kdy by mohl být jeho potencionál využit naplno, proto si ani o podvozku zatím netroufám tvořit závěry.


--- Spotřeba

Auto se zajíždí, při zapnuté klimatizaci a trckání se po městě se spotřeba blíží k hranici 8l, průměrně 7,5. Většinu času auto tráví ve víru městského provozu, delší trasa se očekává tento rok, kdy bude motor zajetý. Pak se uvidí spotřeba při delší trase a bude možnost srovnávat město, mimo město a průměr.


--- Pozitiva

Jaké vidím pozitiva na tomto autě já?

V prvé řadě bezpečnost - Megane získal 5 hvězd, což není málo. Prostornost uvnitř vozu a velký kufr, zatím dobré jízdní vlastnosti, světlomety - dvojitá optika připomíná xenony... uvidíme, co přinese čas a následující kilometry.


--- Negativa

Kosa narazí na kámen při řazení, které je velmi dlouhé.

Taktéž plynový a brzdový pedál je příliš blízko u sebe.
V období zimy, kdy má člověk větší botu, si nedovedu jízdu představit. Již teď v klasických botech občas nohou zavadím o sousední pedál...

Při jízdě na palivovou rezervu už palubní počítač neukazuje km na dojetí, což může být v určitých situacích velmi nepříjemné.

Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, osobně jsem na spodním maximu, ale i přesto při sklopeném stínítku do rovné horizontální polohy nevidím na cestu. Tzn. při slunci stínítko musím přirazit téměř ke sklu a nasadit sluneční brýle.


--- Celkové hodnocení


Auto má své klady, ale i svá negativa (která zatím nejsou větší překážkou a rozhodně bych tuto značku pro vyjmenované body nezavrhoval).

Za 350 000,- jsme koupili auto nové, které nabídlo vše, co jsme si přáli, ba mnohem víc.

S dalším vývojem budu již snad brzy informovat.

Závady a opravy na autě

Auto bylo kupováno nové, v době psaní recenze stáří cca 1 měsíc. Žádné poruchy nebyly (naštěstí) zjištěny.
<
Přejít na standardní verzi stránky »