Hodnocení a zkušenosti s autem
Octavia II je z roku 2005, je to kombík a benzíňák 1,6 litru s přímým vstřikováním FSI.
Výkon je 85KW při 6000 ot, max kroutící moment je 155 nm při 4.000 ot.
Jako primární palivo je doporučován natural 98, ale v pohodě se spokojí s naturalem 95 při cituji: „mírném snížení výkonu“..
Výbava: 10x airbag, auto klima, ESP, zadní parkovačky, ostatní klasika – el okna, el zrcátka atd..
Vzhled: netřeba tuto tuctovku představovat, mě se vzhled velmi líbí, navíc ve verzi kombi se mi libí ještě více než ve verzi liftback. Vzhled je majestátný, elegantní a nadčasový.
Interiér:
Kvalitativně je vidět velký skok oproti O1, hlavně v estetické stránce,
Palubní deska získala reprezentativní vzhled, příjemné měkčené plasty zůstalo i prvotřídní zpracování.
Dále potěší mnoho odkládacích schránek, chlazený prostor i pod loketní opěrkou, místo na pet lahev v bočnicích dveří, schránka pod sedadlem spolujezdce, vlevo pod volantem, na středové konzoli je schránka na kraviny a na brýle najdete ve stropním čalounění hned za lampičkami.
Budíky na přístrojovce jsou dobře čitelné a logické, informace o teplotě a času je zobrazena i na palubním rádiu na středové konzoli.
Rádio má velký přehledný display i snadné ovládání, jen škoda že do základu stejně jako ford nedává škoda ovládání pod volant. Je to komfortní a určitě ne extremně drahé..
Doplním že v interiéru je 8 reproduktorů a jejich zvuk je na koncernové repro až překvapivě dobrý..
Automatická klimatizace je komfortní, dvojzónová a je dostatečně výkonná i v opravdu parné dny.
Chlazení je velká schránka před spolujezdcem i schránka pod loketní opěrkou.
Vzadu mají cestující k dispozici nastavitelné výdechy klimatizace ze středového tunelu
s držáky nápojů, vlastní stropní světlo a kapsičky na drobnosti v předních sedadlech.
Kvalitní hodnotím i rozměrná přední sportovní sedadla ikdyž je zde známý problém s prostorem na NIC v rozích předních sedadel které se o to zužují. Nicméně vzhledem k mé postavě 174cm /75 kg to příliš neřeším.
Sedadla jsou přiměřeně tvrdá ty sportovní mají výraznější boční vedení a nejsem rozlámaný ani po dlouhé jízdě. Přední jsou výškově nastavitelné a mají i nastavitelnou bederní opěrku.
Středová loketní opěrka je tak akorát velká, možný bych jí ještě o 5cm zvětšil směrem dopředu, ale jinak nemá chybu.
Vzadu jsou sedačky velmi pohodlné až někdy lituji že musím řídit, k dispozici je velká středová loketní opěrka a konečně i dostatek místa na nohy!.
Kufr je obrovský – 560 litrů s rozměry 1000 x 1200 mm na délku se v něm dá odvést opravdu hodně. Velmi praktické je i dvojité dno - drobnosti se dají snadno schovat.
Najdou se však i mínusy: např.: příliš široká středová konzole ubírá místo na nohy, a také v oblasti loktů a ramen to není žádná sláva – daň za vysokou pasivní bezpečnost.
Mínus si zaslouží i některé materiály: např. guma v madle dveří řidiče se snadno ošoupává a látková mřížka na sedadlech si o potrhání přímo říká. Když je pravda že zatím je bez náznaků opotřebení…
Jo a neberte si šedivou barvu sedaček. Vše jen na ní vidět. Každý chlup i flek. Hrůza, člověk aby je furt luxovat.
Od kol jde více hluku než by se slušelo (O1 mi na tom v tomto ohledu přijde lepší..)
Dále mínus hodnotím i výhled z auta při parkování – dozadu se bez parkovaček dá obejít jen velmi těžko a ani ve předu není snadné odhadnout kde končí kapota.¨
Jinak ale další výtky i interiéru nemám.
Motor a jízdní vlastnosti
Jak je napsáno na začátku jedná se o motor 1,6 FSI 85KW/115k s bezúdržbovým rozvodovým řetězem.
A můžu říct že se jedná o skvělý motor!
Je pružný a velmi rád se nechá vytáčet. V interiéru není téměř slyšet, max tak od cca 2.500 ot velmi jemně pronikne od interiéru ale do cca 4.500 ot nijak neobtěžuje a ve vnitř je stále příjemná atmosféra.
Navíc. 5000 ot točí při 160km/hod kdy už ho pohodlně přehluší okolní svist vzduchu, hlavně se hluk ozývá od kol a bočních zrcátek.
Takže když se včas řadí – někde okolo 2.300 ot a potichu vám bude hrát rádio o tomto motoru nebudete vůbec vědět.
Max rychlost je uváděla 198KM/hod, ale to je už nadoraz, doporučuji to nehonit více než 180km, pak už je znát že auto jede tzv. na krev a spotřeba je už na hranici 14 litrů..
Spotřebu mám dlouhodobou na 7,1 litru při 80% město a 20% dálnice, když se jede dle předpisů a s lehkou nohou dá se spotřeba srazit někam k 6,3 litru. Ale už je to trochu na úkor dynamiky jízdy. Já osobně nejsem žádný louda – dálnice jedzím okolo 140-160km/h – spotřeba 10, ve městě jezdím takřka v rámci předpisů. Takže výslednou spotřebu hodnotím jako velmi dobrou. A myslím si že kdybych jezdil na natural 98 tak by se dala spotřeba i ještě trochu stáhnout… no ale ta cena za 98!!..
Jinak řazení je krátké a přesné! Za to škodovce velké díky! Např proti novému citroenu grand piccaso které je gumové a dost nepřesné..
Jenom škoda že je to 5kvalt.. do golfů se stejným motorem se prý defaultně dává 6kvalt..
Brzdy jsou hodně účinné. Až bych řekl že jedovaté. Kamarád zvyklý z golfa III málem prošel předním sklem když auto zadupl stejně jako svůj golfáč. Též můžu říct i za sebe byt jsem přešel z Felície že brzdy jsou velmi účinné a nastupují velmi brzy po sešlápnutí pedálu. Takže se na něj musí citlivě a s rozvahou.. jde o zvyk a nyní už bych něměnil.
Ještě se zmíním o světlech. Ty hodnotím jako průměrně účinná, hodně pomohla změna žárovek na Philips, auto svítí o poznání lépe. Trochu nevýhodou se můžou zdát rozměrné mlhovky, ale vzhledem k tomu že ke krytí žárovek tu neslouží sklo jako ve felině ale poctivý čirý plast, tak doufam že je nějaký kamínek hned tak nerozbije.
Jízdní vlastnosti jsou jisté, pevné, je znát že vzadu je 5prvková náprava. Zadek nemá tendenci odskakovat a jistě drží stopu i ve vysokých rychlostech. Hranice auta leží opravdu vysoko, určitě od dost výše než je pud sebezáchovy průměrného řidiče jako jsem já. Podvozek je jako celý VW naladěný poměrně tvrdě – v německu by to nevadilo a bylo by to jen dobře, ale na českých tankodromech hrdě zvané silnice, nebo dokonce dálnice z auta občas brní zadek. Prostě víte o každý díře na silnici. Ne že by je octavka neuměla tlumit, ale rázy do vozu proniknou, stejně jako dle mého nadprůměrný hluk od podvozku a kol.
Kola používám hliník 16” 205/55 continental premium contact2..
Odezva od řízení je díky posilovači nijaká, naštěstí není přeposilovaný jako v autech od fordu, nebo hyundaje, nejvíce se dozvíte od pedálů kde cítíte otřesy a vibrace od podvozku.
ESP. Nemůžu se nezmínit že vůz je vybaven tímto stabilizátorem a ikdyž jsem byl celkem skeptický k čemu mi vlastně bude musím říct že je to ve špatných podmínkách skvělý pomocník. Rozjezdy v mokru na vodě (jo jasně že v ESP je zahrnuta hromada všech možných asistentů tak proto počítám i rozjezdy..), brždění na ledu, jízda ve sněhu, všude tam kde už už auto šlo do smyku zablikalo esp, kola se začly přibrzďovat – v interiéru je to cítit záškuby od jednotlivých kol a ejhle, auto se rovna do požadovaného směru. Doopravdy to funguje!
Samozřejmě není to spasitel a když někdo pojede jako prase tak ho nezachrání ani svatej, ale tento systém je velmi platnou součástí auta a jsem moc rád že tam je.
Celkový dojem je z OII velmi dobrý. Má sice své drobné mušky, ale v součtu plusů a mínusů ty kladné jednoznačně převažují. Pro normálního uživatele a pro rodinu je to ideální vůz který hodně odveze, je pohodlný, bezpečný, komfortní a navíc i krásný.
Zatím se zdá i spolehlivý, ikdyž má najeto 70.000 což na tento vůz není mnoho tak snad mu to vydrží…