Zavřít recenzi

Opel Zafira 1.8 16v

“Jde to, ale na světě je spousta lepších, bohužel také dražších.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1800/benzín 
  • Stav km při koupi: 100 000 km 
  • Stav km nyní: 129 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 2.0
Celkově se nejedná o špatné auto. Mám ho něco přes rok a musím říct, že je spolehlivé a v rámci možností i pohodlné. Spotřeba se u mě pohybuje dlouhodobě okolo 8,5 litru, ale na delší vzdálenost jsem jel i za 7. Motor je celkem v pohodě a díky nakrátko poskládané převodovce se s autem dá jezdit i docela svižně. Bohužel to má tu nevýhodu, že už při 130 km/h na dálnici točí skoro 4000 otáček a do auta jde od motoru trochu hluk, který ale nijak výrazně neruší. Kamenem úrazu je oplovská převodovka. To je jedna velká divočina a dostat tam občas při podřazování dvojku chce sílu :) Ale když si dá člověk záležet a najde ty správné otáčky, tak to jde. Mám verzi se sedmi sedačkami a už jsem i vezl 7 dospělých lidí. Byl jsem celkem mile překvapen, že i při takovém obsazení auto dobře táhne a zrychluje. Celá karoserie je pozinkovaná a tak snad moc brzy nezrezne. Já jsem zatím bez rezu a autu už je deset let. Jako další nevýhodu vidím krátký intrerval pro výměnu rozvodového řemene. Ta je u roku 99 po 60 tisích kilometrech a u roku 2000 a novějších až po 120 tisích. Vzhledem k ceně výměny to není zanedbatelné. Já jsem ho samozřejmě měnil a cena byla i s prací 7000 korun. Dalším častým problémem je alternátor, který také rád odchazí. Údajně když se jezdí často po městě, protože auto má elektronický posilovač řízení. U mého je také měněný, ale měnil ho ještě předchozí majitel. Ale jinak jsem s autem spokojený a mohu ho doporučit každému, kdo by chtěl velké rodinné auto za rozumné peníze. Dokonce mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že když má člověk kvalitní pneumatiky a nebojí se, tak se dá s zažít trochu zábavy :) Ale nesmí se to přehánět, jinak se ta velká masa kovu projeví naplno a auto jde moc rádo do smyku. Nejdříve nedotáčivého a pak přetáčivého. Ale hodně pomáhá protiprokluz.

Závady a opravy na autě

Auto mělo za celou dobu, co ho mám, jen jednu poruchu a tou byl vadný termostat. Po výměně opět slouží bez problémů. Když termostat nefungoval správně, byla průměrná spotřeba 10 litrů :)
<
Přejít na standardní verzi stránky »