Zavřít recenzi

Opel Kadett 1.6i hatchback

“spolehlivé, pohodlné, jednoduché auto pro začínajícího řidiče ideal.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1.6 benzin 
  • Stav km při koupi: 65 000 km 
  • Stav km nyní: 100 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.2
I když měl kadett dost závad, tak ho považuji za solidní a spolehlivý vůz, najezdil jsem s nim skoro 40 000km většinou Most -> Praha a na této trase mě nikdy nepotkala žádná závada. Když se objevila závada, která znemožnila jízdu, tak se dala vždy levně opravit, většinou rovnou na místě. Většinou se jednalo o přetrhaná lanka, která byla unavena stářím. Auto jsem koupil za 20 000 asi 4 roky zpátky a nejdražší oprava byla navaření levého uchycení předního kola, které se mi podařilo utrhnout při roztahování jiného auta (4000). Zablokované brzdy se podařilo opravit opravou brzdového válce, kterou mi udělali v autodílně skoro na počkání a za levno.
Auto jezdí moc pěkně, ale z důvodu minimální údržby z mé strany (nikdy jsem neměnil olej, rozvoďák, prostě nic, akorát tankuju), tak už vyrosla spotřeba z 8l na 9 a 10 při plně naloženém autě.
Hlavní výhodu u tohoto auta vidím měkkost pedálu, hlavně spojky. Není potřeba vyvíjet žádný velký tlak na sešlápnutí a při uvolňování máte plnou kontrolu (péro vás nekopne).

Jediný nedostatek je, že tenhle oplík dost hnije a všude, takže už mu moc nedávám. Svoje pusobení u mě ukončil symbolicky, když se jeho 5 místnej tachometr přehoupnul na 00 000. Projevila se koroze v podlaze spolujezdce a hnulo se pravé rameno a vypadla poloosa. Ale ke cti kadetta je potřeba říct, že se dala jednoduše nasadit (kladivem :-) ) a dokázal se odvézt domu (100 km) po vlastní ose. Teď půjde do servisu, kde se nejspíš ještě opraví podlaha, udělá technická a kadettek poslouží mladšímu bráchovi na zaškolení.

Do dalšího oplíka jsem chtěl určitě jít (vectra 1.8 16V), ale nakonec jsem se rozhodl pro renaulta megana, který měl méně najeto a byl mladší. Takže doufám, že mi bude sloužit stejně jako oplik.

Závady a opravy na autě

Praskla brzdová trubička.
Teklo prasatko na pravém zadním kole.
Blokace pravého zadního kola.
Zablokované brzdy.
Utržené levé uchycení předního kola.
Uhnily uchycení pravého kola -> vypadla poloosa.
Upadlý výfuk.
Přetržené lanko spojky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »