Zavřít recenzi

Alfa Romeo 156

“Říkám mu Fantoci a mám ho rád.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1,9 JTD 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.6
Alfa vás dostane svým vzhledem, kamarádi mi ho závidí, slečnám se líbí. Je to zkrátka hodně muziky za málo peněz, jezdím s ní už skoro rok a mám z ní velikou radost, z práce se ani tak netěšim domu jako na to až k ní příjdu na parkoviště a zase se svezu. Motor 1,9 JTD je z mojí zkušenosti a to musím na dřevo svého volantu zaklepat! Držák a spořivec. Na diesel je tichý, hlavně v interieru. Má velmi kultivovaný a přijemný zvuk, není to takový traktor jako TDi. Za tu dobu a 20tis. najetých kilometrů jsem měnil jen vzduchový filtr a olej. Spotřeba se pohybuje od 5 do 6,5l na víc jsem se s ní nikdy nedostal. Je to bomba najet 1000km na nádrž. Jezdím s ní každý den a olej nežere prakticky vůbec, předchozí majitel lil 5w40, ja už jsem přešel na 10w40. U dieslu je to celkem jedno, nejsou na to náchylné jako TwinSparky. Všichni alfisti v republice jsou jako velká rodina, je to paráda na silnici se zdravit a zjišťovat skutečnost, kolik lidí stejně jako vy, vozí v kufru svoji stopadesátšestky kryt od pojistek. Jestli máte rádi sportovní jízdu a zábavné auto, jdětě do benzinu - idealně 1,8 TS dvoulitry se docela sypou, znám spoustu případů zadřeného motoru a broušení kliky. Ale jen málo lidí ví, že po určitých kilometrech se musí pár věcí měnit. Dokud se to točí, je vše v pohodě, pak zůstane člověk stát a diví se. Všechno je to jen o udržbě. Já spolehlivosti svého auta nemam co vyčítat. Nikdy jsem neměl sebemenší problém nastartovat, v zimě kdy bylo dvacet pod nulou a každý točil několik vteřin, stačilo každé ráno brnknout o starter. Jestli chcete ušetřit a každodenně jezdit, je nejidealnější 1,9 JTD a nějaky ten výkon tam taky je. 2,4 JTD je v poměru výkon/spotřeba naprosto špica. Nežere o nic víc než jeho menší bráška, ale je už příliš těžký, největší bolestí všech 156 je přední náprava, silentbloky v ramenech jsou snad z bláta a čím těžší motor tím rychleji jsou v háji. Přes to všechno mám tohle auto rád a to co proklínám jsou český silnice.

Závady a opravy na autě

Poruchy spíše ne, jen běžná udržba 9 let starého auta. Se všemi těmito závadami jsem to auto koupil.

Výměna silentbloků v horních ramenech přední nápravy. V servisu mi řekli, že více vymlácené silentbloky ještě neviděli. Vyměnění silentbloků v ramenech (většinou to nikde nedělají) mě stalo i s prací 2000kč. Většinou vám vymění celé rameno a to stojí cca 1500kč kus.

Teplota motoru se nikdy nedostala přes 70 stupňů - výměna termostatu za 1600kč.

Prasklá manžeta pravé poloosy.

Nespínala klimatizace - stačilo ji jen doplnit za 800kč.

Co mě nejvíc zlobilo je rozbíhavost kol - výměna tyčinky řízení levého kola i s kloubem.

<
Přejít na standardní verzi stránky »