Zavřít recenzi

Peugeot 306 Peugeot 306 - 1,2 hatchback

“Spolehlivé auto za dobré peníze”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1,2 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 172 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.4
Auto jsem kupoval ojeté s 123 tis. km jako přibližovadlo na kratší vzdálenosti v roce 2004. Design 306 byl tehdy ještě vcelku líbivý a ani dnes nevypadá 306 v tmavě zelené metalíze jako nějaký prehistorický vrak. Všechny závady, které bylo nutno opravit přičítám spíše standardnímu opotřebení a chování předchozích majitelů než špatnému zpracování. Navíc 123tis. km proklamovaných při prodeji nebylo určitě pravda. Já osobně to typoval tak na 200tis. Stočené km jsou bohužel v našich bazarech běžné.

Vcelku je 306 spolehlivé auto. Motor je tařka nezničitelný a nikdy mě nenechal na holičkách. Taktéž elektroinstalace. Žádný problém, ani prasklá žárovka a to už s ním jezdím každý den 6tý rok. Jedničku zasluhuje i antikorozní ochrana. Auto jsem kupoval s odřeným levým bokem (výrazně snížilo cenu ) za celou dobu se stav nezměnil. Tedy žádné odlupování, žádná koroze ani na odřeném boku ani nikde jinde.

306tku jsem kupoval jako přibližovadlo na kratší vzdálenosti a pro popojíždění po městě. Přesně tyhle nároky splňuje beze zbytku. Motor 1,2 není žádný tahoun (předjíždění jen z kopce :o)), ale také spotřeba není hrozivá. Při normálním ježdění se v pohodě vejdu do 6l/100. Jízdní vlastnosti jsou ovlivněny slabým motorem a hodně měkým nastavením podvozku, takže závodit a řezat zatáčky se s tímhle autem opravdu nedá. Je však nutné si připomenout za jakým účelem auto kupujeme. Dojíždění do práce, nákupy atd nepotřebují F1čku.

Celkově hodnotím jako spolehlivé auto. Asi poslední od Peugeotu. Novější modely se už takovou spolehlivostí chlubit nemohou.

Závady a opravy na autě

Po roce začal motor v zátahu neúměrně vibrovat. Výměna pravé poloosy tento problém vyřešila (vadný kloub). Kompletní výměna brzd. Nejdříve přední po dvou letech i zadní. Dvakrát výměna stabilizátorů a jendou čepy řízení. Standardní výměna výfuku. Zoxidovaní motorek ostřikovaču (po vyčištění OK).
<
Přejít na standardní verzi stránky »