Zavřít recenzi

Honda Stream 2.0 i-VTEC

“Skvělá rodínná raketa”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1998 ccm, K20A1 
  • Stav km při koupi: 57 800 km 
  • Stav km nyní: 64 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.0
Honda Stream s motorem 2.0 i-VTEC je taková rodinná raketa. Motor je jednoznačně to nejlepší na autě. Při objemu 1998 ccm dává výkon 115kW/152PS a 192 N.m. kroutícího momentu. Motor má dostatek síly v každém jízdním režimu, ale nejlepší moment nastává po překročení hranice 4.500 ot., kdy spíná systém proměnného časování ventilů a sacího i výfukového potrubí i-VTEC, který lze navíc točit až téměř k hranici 7,000 otáček. Navíc, v tomto pásmu motor dostává jadrný sportovní zvuk velmi podobný šestiválci, a motor táhne a táhne a klidně i při rychlosti 160km/h vás zatlačí do sedadla.

Auto se velmi dobře ovládá, všechny ovladače jsou na místech, kde je člověk očekává. Velmi povedené je umístění řadící páky na výstupku palubní desky, takže je velmi blízko volantu a je tak velmi dobře při ruce.
Standardní výbava obsahuje 4 airbagy, ABS+EBD + brzdového asistenta, kompletní elektrickou výbavu, automatickou klimatizaci, 15" Alu kola, 7 sedadel.

Auto je takový hybrid mezi kombíkem a MPV, je větší a prostornější než např. Ford C-Max nebo Mazda Premacy. Na předních sedadlech je spousta prostoru, sedí se zde více vzpřímeně než v jiných autech. Ve druhé řadě sedadel je dostatek prostoru, ale spíše jen pro dvě osoby, protože prostřední sedadlo je spíše vhodné tak pro kratší jízdu. Vhodnější je sklopit opěrku prostředního sedadla a udělat si z ní loketní opěrku se zabudovanými držáky nápojů. Tato 2. řada se dá posouvat v poměrně velkém rozsahu a to i jednotlivě a také se dá sklopit. Zadní prostřední sedadlo má jen dvoubodový bezpečnostní pás.
Ve třetí řadě sedadel je relativně dost prostoru pro dva lidi, jsou zde i samostatné výdechy klimatizace včetné jejich ovládání. Třetí řada sedadel je standardně zapuštěna do podlahy zavazadlového prostoru. Ten má při standardním uspořádání pro 5 cestujících objem cca. 420l, což je dost pro většinu lidí. Jak jsem již psal, tento objem se dá navíc měnit pomocí posunu druhé řady sedadel.

Nevýhody auta: relativně vysoká spotřeba (u mě 9.9l/100km), omezená dostupnost neoriginálních náhradních dílů a nemožnost regulovat podsvícení palubní desky, zejména nedostatečné podsvícení panelu klimatizace při zapnutých světlech. Další nevýhodou je poměrně špatný výhled vzad, takže zejména couvání občas znamená problém. Toto jsem vyřešil instalací zadních parkovacích čidel.
Ještě bych zmínil velmi níkzo umístěnou loketní opěrku u řidičova sedadla, ta je snad koncipovaná pro Japonce o výšce 160cm, ale vyšší osoby by uvítaly, kdyby byla umístěna o nějaký ten centimetr výše.
Ale tohle vše jsou jen drobnosti, které rozhodně nemohou zkazit celkový vyniukající dojem z tohoto auta.
Honda Stream prošla nárazovými testu EuroNCAP, získala 4 hvezdičky za ochranu posádky a také 3 hvězdičky za ochranu chodců.

Závady a opravy na autě

Po koupi se projevila závada na převodovce, vyřešeno výměnou ložisek na hlavní hřídeli v rámci záruky dealera.
Momentálně je auto v servisu po nehodě - smyk na mokru a bližší seznámení se se svodidly :o(
<
Přejít na standardní verzi stránky »