Zavřít recenzi

Chevrolet Cruze LS 2,0 VCDi

“Moderní, sportovně založené auto, které může mile překvapit.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1995 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 2 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
Ahoj,
je brzy psát nějaké rozsáhlé zkušenosti s tímto vozem, ale vzhledem k tomu, že je na internetu ještě málo recenzí a hlavně reálných zkušeností majitelů, chci vám zde napsat moje první dojmy s tímto fešným vozem Chevrolet Cruze.
Prvně chci uvézt jaké vozy, se kterými jsem dříve jezdil předcházely Cruzovi. Měním auta často, takže v posledích letech jsem jezdil třeba v Opel Vectra C 1,9 CDTi 88kW, Škoda Suberb 1,9 PD 96kW, Mazda Xedos 9 2,5 123 kW. Nikdy jsem však neměl zcela nové auto a když jsem viděl reklamy na Cruze, hned mě zaujal a po pečlivém zvážení jsem neváhal a začal schánět po republice mé první funglové auto, Chevy Cruze.
Chtěl jsem původně verzi 1,8 v max. výbavě LT, ale když jsem zjistil jak jsou auta na českém trhu nedostupná, díky šrotovnému v Německu a velkému zájmu o tento model, tak jsem slevil ze svého požadavku, vzal ze skladové zásoby a stal se majitelem vozu v o něco menší výbavě LS plus, zato s dieselovým 2,0 litrovým výkonnějším 110 kW motorem.
Chci k tomuto autu s tímto motorem napsat pár reálných zkušeností, které se uplně neshodují se všemi recenzemi a např. s testem v televizi, viz. vysílání Autosalonu na Primě, takné na motortv.cz . Holt každej má jiný názor a požadavky na auto, ale uvádět průměrnou spotřebu 9,3l je blbost. Minulý týden jsem s plně naloženým autem, 4 urostlími pasažery, plným kufrem, odjel dovolenou do jižních čech. Za týden najezdil cca 800 km. Po cestě jsem motor vůbec nešetřil, povolené rychosti překračoval stabilně o 10 - 50 km/h a na dálnici zkoušel i maximální rychlost ( přes 220 km/h ), to vše = prům. spotřeba 6,3 l !!! ... v televizním testu ukázali na BC 9,3 l hned po obrázkách jak auto řádí a gumuje na asfaltové ploše... tak nevím, kde je pravda. Tolik ke spotřebě.
Další věc, kterou kritizovaly testy tohoto motoru je převodovka. Její chod je pravda trochu volnější, ale po pár kilometrech nad tím ani nepřemýšlíte, zvyknete si. Určitě zmateně nehledáte rychlosti jak se psalo v jednom testu.
Motor má v určitých otáčkách zvláštní zvuk, někdo by mohl soudit že nepříjemný, ale to vše se vynahradí při vyšších otáčkách. Při vyšších otáčkách je v kabině krásně odhlučněn a při dálničních rychlostech se třeba s diesly od VW, Škody apod. nedá srovnávat. Menším zklamáním je mrtvý záběr při nízkých otáčkách než zabere turbo, pak je vše OK a auto letí jak ďábel. Této špatné vlastnosti se dá předejít, stačí na to myslet, hlídat si otáčky a rychlost a dříve podřazovat. Nezdá se mi to jako velký problém i jiné turbodiesely se tak chovají.
Dostávám se k podvozku, který je pro mě super. Trochu tvrdší, ale po předchozí Vectře C jsem na tvrdost zvyklý, ostatně Cruze jezdí na podvozku nového Opelu Astra. Podvozek je sportovně naladěn, umožní prudké průjezdy zatáčkami, aniž byste ztratili kontrolu nad vozem. Máte takový pocit, že vám auto padne do ruky jako ulité. Na běžné cesty se vám dostane ale i slušného komfortu díky pohodlným sedačkám. Ty jsou dobře tvarovány a stavitelné, vč. volantu, takže si každý najde správnou polohu. Větší postavy by však mohly mít problém s úzkostí sedaček, mají boční výrazné vedení a pro někoho se můžou zdát úzké.
Výbava a zpracování interiéru je kvalitní, příjemné na pohled i dotek, super malý volant do ruky, servo akorát.
Tak ... a přes dobré a potěšující zkušenosti se dostávám k věci, která mě opravdu trápí. Možná se jedná o porodní bolest prvních aut, ALE ... skřípe a vrže čalounění dveří ! Buď při jízde přes nerovnosti, nebo i po hrbolaté státovce, ale i při navýšení basů v radiu. A to je věc, kterou já prostě nesnesu a musím to řešit. Na garančce nechám tapec rozdělat a přetěsnit. Věřím, že to není problém všech kusů, ale bohužel ten můj ten problém má. Není to tak drastické, ale když je na to někdo háklivý, jako já...
Věřím ale, že se tento malý, pro někoho zanedbatelný problém vyřeší a tím se z mého Cruze stane auto, které mi dělá radost a potěšení v každém směru.
Potencionálním zájemcům o toto auto doporučuju zkušební jízdu v autosalonu, osobní kontakt s tímto vozem, které zcela konkuruje evropským autům a v některých směrech je i s přehledem předčí.
Moderní, pohodlné, prostorné auto se slušnou výbavou v základu, a to vše kolikrát za cenu nižší než základní holé modely evropských výrobců? Proč ne!

Závěrem chci napsat, že tyto pocity nevycházejí z nějakého náklonu k značce či fandovství, naopak. Vždycky jsem se pohohlížel po značkách jako je BMW, VW, Mazda apod. , spíš vyšších tříd. Cruze se mi líbil, koupil jsem ho a nelituju, je to dobré auto.
Více zkušeností přinese příštích několi desítek tisíc kilometrů.

Zdar, Lukáš

Závady a opravy na autě

na poruchy je brzo, zatím nebyly :-)
<
Přejít na standardní verzi stránky »