Zavřít recenzi

Renault Thalia

“Super”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1.2 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 17 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto jsme koupili před loňskými prázdninami a jedním z hlavních kritérií byla právě jeho poměrně nízká cena. V okamžiku nákupu jsme ji vyhodnotili jako jako vítěze našeho soukromého průzkumu trhu. Hlavním kritériem byla užitná hodnota a cena.
Přestože většina recenzí Thalii popisuje jako Clio s nevkusně přidaným batohem, osobně se mi vcelku líbí. Na přidaném batohu je nepraktický jen malý vstupní otvor, ale to jsem věděl již v okamžiku výběru vozu. Krom mimořádných událostí objemnější břemena nepřepravujeme, takže toto omezení nebylo pro nás rozhodující.
Co se týče výbavy nejsem náročným zákazníkem, takže bych se osobně spokojil i s vozem ve zcela základní výbavě. V ní totiž Thálie nabízí el. ovládaná přední okna, dálkové centrální zamykání a přípravu pro rádio. Nicméně za několik věcí nad rámec standartní výbavy jsem byl ochoten připlatit a tak má naše Thalie navíc výškově stavitelný volat, radio a mlhovky.
Hodnotit spolehlivost u rok starého auta je podle mě poněkud předčasné. To, že se nestalo, aby mě rok staré auto někde nechalo, považuji za samozřejmost. Jedinou závadou byl zatím nepřesně ukazující tachometr. Tato závada byla asi 1 hodině práce v servisu v rámci reklamace odstraněna.
Co se jízdních vlastností týče, lze autu vytknout snad jen špatný výhled dozadu. Díky zužujícím se bokům není konec auta vidět jak v bočních, tak ani ve vnitřním zpětném zrcátku. Musíte s kufrem prostě tak nějak počítat. Obzvlášť z počátku mi to při parkování do řady působilo nemalé problémy. Interiér vozu hodnotím jako příjemný a designérsky zdařilý. Vytknout by bylo možné až příliš se snižující střechu na zádi, dospělý člověk by se na zadních sedadlech cítil určitě poněkud stísněně a velmi pravděpodobně by brousil hlavou strop. Nejspíš by mu zbylo i málo místa na nohy. V našem případě, kdy jezdíme v autě jen dva je to však nepodstatný detail.
Auto je příjemně živé a chová se nezáludně. Snad jen zatáčkách by mohlo působit s větší dávkou jistoty, protože se podle mně až nepříjemně naklání. Ve vyšších rychlostech, bych vytkl i velmi výrazný nárust aerodynamického hluku. Pokud se budete držet u nás zákonem stanovených rychlostních limitů, nestojí tento hluk za zmínku. Při rychlostech přes 130 km/h je však nezanedbatelný.
Jak jsem již uvedl, byla hlavním důvodem ke koupi cena. Dnes po roce jeho užívání bych se nejspíš nerozhodl jinak. Velmi kladně hodnotím i zkušenost se servisem. Nutno podotknout, že v servisu jsme byl s Thalií zatím jen 2x. Jednou se zmíněným tachometrem a podruhé na garanční prohlídce. Pokud můžu jejich přístup hodnotit ve srovnání s autoservisy se kterými jsme se dosud setkal, hodnotím ji jako nadprůměrnou a velmi profesionální.
Spotřeba se velmi různí podle různě těžké nohy a ujeté vzdálenosti. Pokud uvedu, že se pohybuje mezi 5 a 9 litry bude to působit poněkud zvláštně, ale je to prostě tak. Průměrná spotřeba se v mém případě pohybuje lehce nad 8 litry, ale přiznávám, že mám často o něco těžší nohu.

Závady a opravy na autě

Zatím jedinou závadou byl nepřesně ukazující tachometr.
<
Přejít na standardní verzi stránky »