Zavřít recenzi

Suzuki Ignis GL/AC

“Dílenské zpracování hrůza, jízdní vlastnosti super, přístup servisu hrůza.”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1328 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 40 112 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 6.8
Auto jsem koupil jako předváděcí z autosalonu. Inspirovala mě cena a taktéž dobré zkušenosti se značkou Suzuki respektive předchozí model Swift který jsem vlastnil. Po krátkém nadšení po koupi jsem pomalu a jistě začal zjišťovat nedostatky, které toto jinak od pohledu sympatické auto stavěly na kvalitativní úroveň Favorita. Když opomenu to, že po ujetí asi 4000 km začalo něco nepříjemně rachotit v palubní desce a ani oprava v autorizovaném servisu v rámci záruky to nevyřešila tak další věc už mě dostala. Okolo 10.000 km začalo nepříjemné klepání něco jako plast o kov vycházet někde zpod auta. Bylo slyšet hlavně při jízdě po malých nerovnostech a postupem času to bylo horší a tak jsem v rámci garanční prohlídky na to upozornil. Bylo mně sděleno že technik nic neslyší, tak je to vše OK. Budiž, pomalu jsem si na to začal zvykat. Jenže ke klepání se přidalo nepříjemné vibrování volantu při rychlostech nad 100 km. Při dotazu na autorizovaný servis mně bylo sděleno, že je to litými disky které jsem si koupil a že nejsou od Suzuki (nevím co je špatné na Dezentu) a tak je to tím. Dále mě stále nešlo do hlavy, proč zabudované autoradio má tak špatný příjem a to už od novoty. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost až do doby než jsem se svezl v Ignisu koupeném na Slovensku. Tam hrálo jak o život. Vyměnil jsem tedy prut na anténě a hele jak to najednou hraje. Když jsem chtěl anténu reklamovat v Suzuki tak nechtěli ani slyšet (někdo mi ji asi zlomil venku i když je neporušená). Dálší problém byl s pneumatikami. Dvě byli v pořádku, rezerva taky, a se dvěmi posledními pořád problém s vyvážením. Nedalo mi to a jel jsem do obyčejného pneuservisu, kde mně zbavili hned dvou problémů. Vibrování volantu způsobovali neutažené přední tlumiče (nevím proč jezdím na garanční prohlídky, kde to nikdo nekontroluje ale slušné peníze inkasuje) a dále každá pneumatika byla jiná. Celé to u mně budí dojem, že vozy Suzuki určené pro český trh jsou prostě druháky (horší kvalita i díly se hezky vozí do k nám levně nakoupit a draze prodat). Z nedostatků ještě dopíšu strašně tuhé a velmi nepřesné řazení a to taktéž od novoty. Opět Ignis se Slovenska uplně o něčem jiném. Taktéž dílenské zpracování platů je naprostá katastrofa (všechno vrže, drnčí, píská jak u Favoritu po 100.000 km), dveře špatně doléhají (je pořeba svérázněji zavírat) a další a další nicotnosti, které ale v součtu člověka pěkně žerou. Nejhorší je ale snad přístup autorizovaných dealerů a servisů. Když Vás neznájí, jednají s Vámi jako s podřadnými živli, které jim otravují život (zažil jsem několikrát na vlastní kůži.

Abych nepsal jen samá negativa, jsou i pozitivní věci.

Motor má krásný zátatah již od nízkých otáček, variabilní časování ventilů z auta udělá na dálnici malou raketku jak zrychlením tak i dynamikou.

Vyšší světlá výška Ignise dostane do většího terénu, v zimě je k nezaplacení jízda na neodhrnuté silnici, kterou Ignis oproti jiným zvládá na jedničku.

Vyšší posez je super hlavně při nastupování.

Základní výbava oproti jiným vozům této třídy je taky pestřejší.

Po mojich dojmech se Suzuki Ignis bych do jiného Suzuki šel jedině kdybych ho koupil na Slovensku nebo přímo v Maďarsku, k nám se vozí prostě druháky které by jinde neprodali a navíc i importér si musí přijít na své.

Závady a opravy na autě

Vážné zatím ne, těch co člověka žerou spoustu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »