Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz s automatickou čtyřstupňovou převodovkou má nezvykle "jedovatou" jedničku i zpátečku. S motorem 1,3 / 63 kW mu trochu trvá, než se rozjede ve vyšších rychlostech. Do kopce se čtyřmi dospělými to jede asi jako Škoda 105.
Zkrátka po městě je to svižné a tiché. Na daleké cesty spíš ůnavnější. Možná i díky nenastavitelné ergonomice volantu a výšky sedačky. Zapnutá manuální klima se příliš na výkonu neprojeví.
Zprvu se zdá, jako by se vůz s vysokou světlou výškou hodně nakláněl, ale to jen do určité míry. Tvrdost trénního podvozku to dál nedovolí ani při vyšší ryhlosti během zatáčení.
Auto si vezme po městě při slušném zacházení cca 8 litrů naturalu na 100 km. Na dálnici při rychlosti 130 km/h vyroste díky velké čelní ploše a aerodynamice offroadu spotřeba až na 10 litrů.
Díky malým rozměrům je to opravdu všudybýlek. Vejde se do každé škvíry. Poloměr otáčení při plném rejdu je taktéž pro nás, bývalé škodováky, také moc příjemným překvapením. Vůz nemá žádné převisy. To je ocenitelné nejen v terénu, ale i
v pohodlnosti třeba při běžném parkování. Velikostně mu může konkurovat už snad jen Suzuki Jimny. Ale kdo chce pětidveřák...
Interiér odpovídá tomu, co vidíme z venčí. Dva mohutnější dospělí výrazně omezí prostor na zadních sedačkách. V zavazadlovém prostoru dost chybí nějaká ta roleta na zakrytí jeho obsahu. Mnoho věcí, které musíme stále vozit s sebou, se ale vejde pod podlahu. Tam nezabírá místo rezerva.
Plasty nejsou na omak příliš příjemné, ale zato se moc nepoškrábou. Velké mínus jsou sedačky. Směrově pasažéra vůbec nedrží. Nejen v terénu, ale i v obyčejné zatáčce z nich doslova vypadnete. Na hlubší sezení a hlavně postranice opěradla výrobce trestuhodně zapoměl. Ovládání zadního stěrače a ostřikovače kolíbkovým spínačem pod volantem mi přijde trochu chaotické. Na přístrojovce není "hladové oko", takže musíte sledovat ručičku. Rozsvícená světla ve dne poznáte jen podle polohy otočení levé páčky pod volantem (kontrolka se nekoná).
Výměna pojistek pod palubkou je spíše testem zručnosti.
Vůz má své klady i zápory. Až na ty zmíněné sedačky je to vše spíše otázkou zvyku. Takže jej hodnotím kladně.