Zavřít recenzi

Škoda Octavia Octavia Combi RS 2.0 TFSI

“Krásné,velké,drahé auto s vyšší spotřebou”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: asi 2 litry 
  • Stav km při koupi: 26 000 km 
  • Stav km nyní: 29 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Zatím jsem najel celkem málo, dlouho jsem váhal jestli ji vzít, či ne. Co rozhodlo-obrovská sleva, plná výbava, čtyřletá záruka, první majitel škodovka, tak jsem si řekl, že to zkusím a zatím nijak nelituji.

Jízdní vlastnosti-na 18-ti palcových kolech(už je měla a vyměňovat je za 17-ky se mi nechce) se dá bez poskakujícího zadku jezdit jen s pytlem cementu v kufru (pokud je tedy v autě jen řidič). Krásně brzdí, akcelerace se mi teda líbí mnohem víc, než u Fabie RS, i když ten šílený kopanec je pro někoho nenahraditelný (já většinou nestíhal ani přeřadit a už to jen řvalo a nejelo). Taky mi připadá, že není tak těžká "na předek", jako byla Fabie RS, tedy ven ze zatáčky "putuje" při mnohem vyšší rychlosti. Podélná stabilita velice dobrá.

Motor a spotřeba - o tom motoru už bylo popsáno moc a já v podstatě nevím, co k tomu dodat. 147kW je dost na rodinné kombi s ambicemi na rychlé svezení. Chlastá to velmi. S podílem 70% město mám spotřebu podle počítače 9,4 l, ale "užil" jsem si málokdy. Pokud jsem se projel po nějakých okreskách rychleji (mnoho akcelerací na doraz a prudká brzdění) byl tam průměr asi 16 litrů. Někdo někde napsal, že charakteristika motoru spíše odpovídá "seriovému elektromotoru s cizím buzením", tak to taky odpovídá- nárůst výkonu je prakticky lineární a rozsah otáček, ve kterých se dá použít je úžasný, což je právě nejvíce poznat po přesednutí z Fabie RS.

Vnitřní výbava- je tam všechno, Helmut si naporoučel i Columbuse, tak čekám, že nám někdo ukradne palubovku. Sedadla jsou krásná. Vnitřní prostor a kufr opravdu velký.
Akorát mě tak napadá, že musím po nasednutí přestavit volant, protože pokud jej mám v "jízdní poloze" tak se mi tam špatně leze. Kombinace zvýšených bočnic sedáků a mé hmotnosti (92kg-180 cm) nebo nevím čeho prostě způsobuje, že při nasedání bych musel strčit nejdříve pravou nohu až za volant (směrem k sedadlu spolujezdce) a to mi připadá divné. No já vím, to zas budou připomínky....

Celkově- auto je to velmi příjemné, motor super, spotřeba velká,svezení nádherné (samozřejmě pokud si někdo myslí, že je to Evo nebo Escort RS v kombíku, tak to teda určitě ne) a vzhledem ke spotřebě bych na otázku zda bych si ji koupil znovu, odpověděl že prozatím nevím. Ale potřebovali jsme velký kufr (do Fabie se nevešel kočár s kolama a i když jsme kola sundali, nevešlo se tam kromě něj už nic). Nazval bych to tak, že to opravdu byla vzhledem ke kombinaci cena-výbava-motor opravdu "příležitostná koupě". Protože si doteď myslím, že takovou příležitost bych už nedostal-a za ty peníze bych srovnatelné auto neshnal. K ceně sdělím jen to, že byla čtverka na začátku a s přiděláním Constructu už pětka. Příští týden tady připlácnu nějakou fotku a teď už "do mne...". Pusťe se do toho.

Závady a opravy na autě

mělo jednu "velkou poruchu", když Helmut v pozici "nižšího managera" ve škodovce po 819 km , které najel, myslel, že projede odstavným pruhem při stojící dálnici a "ohobloval" to z obou stran-protože ve škodovce to nikdo opravovat nebude, tak vyměnili LP,PP a PZ dveře
<
Přejít na standardní verzi stránky »