Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1,4 MPI

“Octavia pro ”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1,4 mpi 59 kW 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 7 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Ke koupi nového auta nás vedlo narození dvou potomků. Hlavním kritériem výběru značky a typu tedy byl snadno přístupný zavazadlový prostor na jeden sourozenecký kočár, případně dva jednokočárky (děti jsou 1,5 roku od sebe) a spoustu dalších zavazadel, co největší bezpečnostní výbava, dobré jízdní vlastnosti, nízká spotřeba paliva a pokud možno nízké povinné ručení. Cenový strop byl 400 tis. Kč, investovat více do auta, které při každém zaparkování na ulici posádka sousedního vozu otluče ze všech stran by vedlo k mému nervovému zhroucení. Z výběru jsme vyhodili "francouze" a po srovnání haldy prospektů a prolezení salónů se dostali na Kia Ceed SW 1,4 a Octavia Classic liftback 1,4 mpi. Nakonec rozhodla finanční krize, která shodila ceny a zlepšila výbavy, takže Ceed SW po nadiktování srovnatelné výbavy vycházel ještě o 20 - 30000 dráž než skladová Octavia po slevě s doplňkovými prvky výbavy (klima, rádio, metalíza, asistent rozjezdu do kopce, záruka 4 roky/120000 km atd.), kterou mi nabídl prodejce. Navíc po přímém dotazu na 7 letou záruku Kia mi prodejce odpověděl, že uznání případné reklamace záleží na tom, co on napíše do Prahy, a to zase záleží na tom, jak se spolu domluvíme (významně při tom pomrkával). U Octavie je záruka sice kratší, ale zase není rozdělená do fází a zatím všechny reklamace proběhly bez čekání, s omluvou výrobního závodu a okamžitým přistavením náhr. vozu zdarma, takže bez auta jsem byl celkem cca 45 minut.
Co se týče motoru, z počátku jsem měl trochu strach (hlavně díky internetovým disuzím, kde tohle auto hodnotí majitelé 1,8 T), ale když srovnám 1,4 mpi s 1,6 mpi, na kterých mám najeto několik desítek tisíc km, tak subjektivně nevidím rozdíl. Auto celkem obstojně zrychluje i na pětku (na předjetí to opravdu stačí i na E55), přičemž mezi 100 a 130 km/h jde za plynem rozhodně lépe než např. zmiňovaná 1,6. Při dodržování rychlostních limitů (průměrná rychlost na celou trasu 62 - 65 km/h) ve smíšeném provozu mám spotřebu 5,5 - 5,7 l/100 km, v čistě městském provozu cca 7 l. Oleje jsem na 7000 km dolil 0,4 l - auto má tzv. prodloužený interval výměny.
Celkově Octavii 1,4 hodnotím jako slušné rodinné auto, které bezpečně a pohodlně přepraví dva dospělé a dvě malé děti, kam je zrovna ctěná libost a snad mu to i příštích 5 let vydrží. Ročně najezdíme cca 30000 km. Na závodění je třeba se poohlédnout jinde. V interiéru je spousta odkládacích přihrádek na nejrůznější nesmysly a lahve s pitím, sedadla mají celkem praktické látkové čalounění, zadní se dají snadno vyndat a vyprat, aniž by zůstaly patrné skvrny nejrůznějšího původu (kdo má malé děti, ví o čem mluvím). Nákup potahů nepadá v úvahu kvůli předním bočním airbagům - v záruce by byla nutná instalace potahů ve značkovém servisu, což při hodinové sazbě Octavia vychází na cca 3500 Kč........ Jako výhodu vidím celkem dobrou dostupnost a nízkou cenu ND na tyhle auta - špinavé sedačky není třeba řešit, koupí se použité čisté, které vyjdou levněji než montáž potahů ve značkovém servisu.....

Závady a opravy na autě

Týden po koupi jsem si všiml místa s nepatrně světlejším odstínem na prážku u levého zadního kole pod krycí fólií - opraveno okamžitě po reklamaci.
O něco později zjištěn prasklý tmel a lak na hraně pátých dveří - opraveno ihned po reklamaci. Jak jsem si všiml, tenhle problém má každá octavia II a facelift, který jsem prohlížel. Většina lidí to ale asi neřeší.........
V základní výbavě by také mohly být dělené zadní sedačky a tónovaná skla - to už je ale otázka strategie Škody v rámci koncernu....... Češi překousnou lecos.
<
Přejít na standardní verzi stránky »