Zavřít recenzi

Škoda Fabia II 1.2 Sport

“Čekal jsem víc....”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1198 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 6 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.6
Auto jsme kupovali jako třetí auto v rodině. Z toho vyplynuly požadavky na vůz. Auto mělo sloužit jen jako "přibližovadlo" na jízdy do 20km, z většiny příměstský a městský provoz. Takže něco menšího, motor stačí základ, do kufru se měl vejít kočár, samozřejmě klima, dálk.centrál,....

Vyzkoušeli jsme tehdy dosluhující Fiestu i Polo, Yarise, 207-ku, Clio, C3, Fabii II, obešli korejce.... U Yarise tragicky malý kufr, plasty uvnitř nicmoc a byl i docela drahý, 207-ka byla tehdy drahá, C3 ani Clio nám "nesedly".... Nakonec zbyla jen Fiesta, Polo a Fabia. Se stejně silnými motory a za podobnou cenu Fabia měla nejlepší výbavu, navíc měla jako jediná sériově 4 airbagy a uvnitř byla nejprostornější, tak bylo vybráno.

S autem moc nejezdíme, máme ho teprve rok, ale i tak bych si Fabii II dnes už nekoupil. Proč?

1) Otevírání/odemykání víčka nádrže klíčem. Vysloveně nepraktické řešení. Máme u klíče ještě klíč od zámku řazení a musíte dávat bacha ať si nepodřete lak. Zavírání kufru tím gumovým "poutkem" je další lahůdka....

2) Chybějící budíky teploměru chlazení a palivoměru (ten je nahrazen digitálním). Stejně jako to, že se neukazují současně celkové i etapové km. Po každém startu automaticky naskočí etapové km. Je to sice otázka zvyku, ale já si na to nezvykl...

3) Při vystoupení spolujezdce a navinutí bezp.pásu zůstane kovový "zámek" natočený ke sloupku mezi dveřmi a při jízdě do něho neustále klepe. Takže musím pás vžycky otočit.

4) Auto má vysokou spotřebu. Se starým HTP v kombíku jsem cestu do práce dával bez problému do 5,5 litru, ale dostat tuhle novinku pod 6 je malý zázrak. Dlouhodobě je spotřeba 7,5 litru a to je dost (starý kombík HTP za 6,4-6,7).

5) Taky mi připadá, že lak není zrovna nejlepší, protože se místy začíná na přední kapotě odlupovat lak po nárazech kamínků, a znova opakuji, že moc nejezdíme a auto má teprve rok. Kdoví jak bude vypadat za 2, 3 roky....

Ve srovnání s Fabii I jsem poněkud zklamán, protože zlepšení aby člověk pohledal a červená tužka rozpočtáře ve škodovce si zařádila. Snad jedině topení a klima rychleji topí, resp. chladí, v autě je víc místa pro hlavy a sportovní sedačky jsou super.

Závady a opravy na autě

Poruchy přímo ne, ale zpočátku se autu po studeném startu chvílemi moc nechtělo jet. Člověk na to šlápl, ale auto zrychlovalo s drobným zpožděním, jakoby mělo turboefekt. V servise přehráli software řídící jednotky a zlepšilo se to. S přibývajícími kilometry je to už v pohodě.
<
Přejít na standardní verzi stránky »