Zavřít recenzi

Renault Laguna 1,9DTi

“Hodně muziky za málo peněz”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1900 
  • Stav km při koupi: 197 000 km 
  • Stav km nyní: 207 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.2
Nejprve bych chtěl pozdravit všechny příznivce Renaultů.... :-)

Před koupí jsem cca.: 3 roky vlastnil R. CLIO 1,2RN r.v. 1997
autíčko to bylo velice spolehlivé a vyhovovalo mým nárokům na jízdu do školy a kratším trasám, zažilo sice pál dělších výletů ( do Salzburgu a zpět a párkrát Praha ) ale na delší cesty to opravdu nebylo...., při tachometrových 150km/h byl hluk od motoru v kabině dost nepříjemný.... :-) a bylo mi líto ho takhle trápit....,
Na značku Renault slýchávám velice negativní zkušenosti..., ale já na značku s kosočtvercem ve znaku nedám dopustit..., za celou dobu provozu sem měnil pouze spotřební věci jako brzdové destičky, pneu, olej a po ujetých 220 000 km se přihlásila výměna výfuku...., ale teď už konečně k mému současnému vozu....,
Po pár letech zkušeností s Renaulty sem se rozhodl u značky zůstat a má pozornost se upřela směrem k modelu Laguna I.... Cca. 5-6 měsíců jsem sbíral zkušenosti z internetových diskuzí a po známých abych se co nejvíce vyvaroval špatného výběru...,
Za tu dobu jsem nasbíral informací dostatek a už sem věděl co vlastně chci....!!! Má pozornost se upřela na model po faceliftu který se vyráběl tuším od roku 1998 do roku 2001 kdy sjela poslední Laguna 1. generace...
Motor sem chtěl 1,9DTi který mi vyhovoval po stánce dynamiky a spotřeby.... Už několikrát sem se dozvěděl od majitelů Lagun..., že to je prý poslední dobrý turbodiesel od Renaultu, který kdy vyrobil....
Než sem si svojí krásku pořídil hledal sem přibližně 2 měsíce na internetu auto..., které se mi bude 100% líbit..., nechtěl jsem žádné kompromisy - má volba byla jasná! Musel to být model po faceliftu ( pozná se podle čirých předních světel, jiných nárazníků a jiných zadních lamp + drobné změny v interiéru, a použitých materiálů ), pod kapotou musel mít již výše zmíněný naftový motor 1,9DTI a výbava musela obsahovat Climatronic, zrcátka + okna v elektrice , a dálkový centrál....!! Po úmorném hledání jsem skutečně narazil na inzerát, kde člověk prodával za velmi slušné peníze Lagunu kterou sem hledal....!!! Na nic sem nečekal a hned zavolal majiteli zda je ještě k mání...? Majitel řekl že ano a domluvili sme si na nedělní odpoledne zkušební jízdu a obhlídku vozu...! Jel sem se na ní podívat s mým otcem, který se v autech celkem vyzná a důvěřuju jeho názoru....,
Hned jak sem Lagunu spatřil, věděl sem že bude moje, sice to byl jen letmý pohled, ale moc se mi zamlouvala..., na nic sme nečekali a hned začali s co nejdůkladnější prohlídkou..... Pár nedostatků se objevilo ale byli to pouze kosmetické vady ( škráblý nárazník u přední mlhovky ) které mi až tak nevadili. Po prjižďce jsme neshledali žádné závady - a tudíž sem si jí druhý den vezl domů...!!! :-)

V této části mé recenze se pokusím objektivně zhodnotit interiér, exteriér, motor, a jízdní vlastnosti...

EXTERIER: Jak jsem již psal výše, jedná se o model po Faceliftu, který obsahuje pár změn od modelů s dřívějším rokem výroby. Dle mého názoru se desing Frantíkům velice povedl a i po letech se mi zdá celkem dobrý a nadčasový...
Působí robustním a bezpečným dojmem, tedy alespoň pro mne. Barva mého vozu je grafitová metalíza, která se mi k tomuto vozu velice líbí, na sluníčku přechází do stříbrné a po špatném počasí na ní není tolik vidět špína... :-) Jedinou výtku bych měl k předním světlometům - velice rychle se poškrábou od kamínků a ztrácí se jejich čirost...., to je snad nemoc všech těchto Lagun... Naštěstí se to dá částečně vyleštit tempem na staré laky.

INTERIER: Interiér je i po letech velice moderní..., líbí se mi středový panel který je dostatečně široký. Použité materiály se skládají z měkčených plastů..., které jsou příjemné na dotek..., sedadla sou měkká a pohodlná jak u francouzkých aut bývá zvykem..., jen bych uvítal delší sedáky...., sedačky sou výškově stavitelné, což mi velice vyhovuje...., Celkově interiér působí dost komfortně a i místa na zadních sedadlech je dostatek...! Kufr je dost velký..., a dle mého názoru i větší než u OCTAVII....

MOTOR: Motor má velice příznivou spotřebu... Za dobu co vlastním Lagunu můj průměr nepřesáhl 6 litrů a to jezdím se zaplou klimou a průměrná rychlost se pohybuje okolo 120-130km/h..., když to situace dovolí tak jí roztáhnu i na 160km/h které motoru nedělají žádný problém! Zkoušel sem i max. rychlost a dosáhl jsem 195km/h a víc to už opravdu nejelo :-) Motor začíná táhnout od 1600ot/min a maxima točivého momentu ve 3000ot/min. Motoru nemá cenu vytáčet nad 4000ot./min. protože už stejně netáhne a příde mi že se mu ani ty otáčky moc nelíbí ;-)
Celkově musím hodnotit motor velmi, ale opravdu velmi kladně a nadmíru vyhovuje mým nárokům!!!! Jediné co mi vadí je vyšší hlučnost, která proniká do interiéru..., ale to je prý u těchto motoru normální...!!

Jízdní vlastosti: Chování vozu na silnici je dobře předvídatelné do rozumné rychlosti..., pří vyšších rychlostech ( 150km/h a výše ) na sériových 15" kolech a měkkém podvozku začíná být nestabilní, ale to se u takového auta očkává..., není to žádný sporťák, nýbrž auto dělané na pohodlí...


No a dostali sme se na závěr mé recenze.., doufám že mi odpustíte nějaké ty chyby v pravopise...., psal sem to v pracovní době tak snad to pochopíte... ;-)

Závady a opravy na autě

Prasklá žárovka na displeji klimatronicu
<
Přejít na standardní verzi stránky »