Zavřít recenzi

Mazda CX-9 CX9 3.7AWD

“Tajný tip na perfektní rodinné auto - praktické, šmrncovní, spolehlivé”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 3.7i 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 13 500 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Pozitiva:

 Tichý, kultivovaný motor V6 3.7 se sympatickým projevem, připomínajícím spíše V8.

 Dobře zpřevodovaná, hladce řadicí a ekonomicky programovaná šestistupňová automatická převodovka.

 Celková tichost vozu při jízdě (kromě akcelerace není motor slyšet) - i díky velmi dobré aerodynamice a promyšlené doplňkové izolaci v karoserii.

 Tuhost karoserie (dle detailů konstrukce od výrobce; v určitých situacích, např. při sjíždění z obrubníku, ji vnímáte).

 Ve všech směrech prostorný interier, který pojme až 7 (ideálně 6) lidí i na dlouhé cesty.

 Dvě plnohodnotné sklopné sedačky ve třetí řadě. Vyznačují se jednoduchým ovládáním (jediné zatáhnutí za popruh v kufru, zpět stejným způsobem), po složení je podlaha v kufru zcela rovná, ikdyž samozřejmě vyšší (pod ní se ještě nacházejí různé odkladové prostory, včetně povinné výbavy).

 Dělená sedadla ve druhé řadě jsou podélně posuvná (odděleně pravá 1/3 a levé 2/3).

 Vzhledem k velikosti a konstrukci vozu relativně příznivá pohotovostní hmotnost dvě tuny.

 Neotřelý, atraktivní design, který ale nevzbuzuje v lidech tolik negativních emocí jako např Q7 nebo X5.

 Jisté jízdní vlastnosti – dobrá stabilita při cestovní rychlosti 180km/h (pohodová rychlost, při níž motor točí na šestku 3.000rpm) i během projíždění zatáček (jen přiměřené naklánění a snesitelná nedotáčivost).

 Briskně fungující pohon AWD, který bez zaváhání ´Magdičku´ vynese do zasněženého, rozbředlého svahu se sklonem cca 30° (provizorní vjezd na dvůr, žádné terénní testování :-) )

 Barevná couvací kamera. Teď ale nevím, jestli ji mám zařadit do pozitiv nebo negativ: velmi užitečná vychytávka (zvlášť pro manželku), má však jednu drobnou vadu: obvykle na ní není nic vidět! Je totiž umístěna nad zadní SPZ v místě, kde se neskutečně rychle špiní. Dost brzy mě přestalo bavit neustále ji pucovat (de facto při každém zastavení, pokud není zcela sucho), takže jsem na ni zvesela rezignoval a nechal kvůli manželce namontovat zadní akustická čidla (ta se navíc mnohem hůř ignorují než kamera, která na vás nekřičí! :-) ).

 I přes - na evropské poměry – gigantické rozměry vozu relativně snadná manévrovatelnost, dobrý výhled a přehled a navíc věc velmi užitečná: při parkování je předek i zadek výrazně kratší, než se zpoza volantu zdá. Mám myslím dobrý odhad vzdálenosti a vždy, když si říkám, že už to musí „ťuknout“, je tam ještě cca 15-20cm rezerva. U některých aut to bohužel funguje naopak!

 Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti.

 Přehledné, srozumitelné a snadno ovladatelné veškeré prvky v interiéru, velmi dobrá pozice za volantem pro osobu jakéhokoli vzrůstu.

 Účinná signalizace vozu v mrtvém úhlu (na obou stranách), při snaze o změnu jízdního pruhu a použití blinkru signalizace i akustická. Velmi praktické.

 Předpoklad vysoké spolehlivosti (viz výsledky značky Mazda v mnoha různých statistikách), osobně ověřeno u jiných modelů (Xedos 9, MPV, M6); u CX-9 ukáže až budoucnost.

 Ve srovnání s (německou) konkurencí velmi příznivá cena.




Negativa:


 Tvrdé plasty v interieru (palubní deska). Na pohled neuráží, ani (zatím?) nevržou, ale podle mého do této kategorie již nepatří! – auto je „holt“ koncipované pro Ameriku (ale vyrábí se naštěstí v Japonsku).

 Dvacetipalcová kola (245/50) u vyšších výbav – zbytečně nákladné, zbytečně snižující komfort, ovšem nezbytně módní; jako druhou sadu na zimu jsem zvolil 18“ disky na pneu 255/60. Sice utrpěla moje prestiž před místní diskotékou (....pokus o vtip....), ale autu to pokud jde o komfort prospělo.

 V dnešní době „kastlíkové“ mánie relativně menší počet i objem odkládacích ploch.

 Americká specifika: rádio umí ladit pouze „liché“ frekvence (u nás se naneštěstí nedají poslouchat ani liché, ani sudé stanice, takže se hodí měnič na 6disků v palubní desce (pod odklopným dotykovým displayem), dále jiná norma přehrávače DVD (nečte některé disky - lze ale vyřešit jejich přehráním do jiného formátu), počítadlo kilometrů v mílích (hezký protimluv, že?) a absence palubního počítače (spotřeba, dojezd apod.). Na vše uvedené si ale lze snadno zvyknout. Spíše mi vadí menší objem nádrže (asi 70lt, lepší by bylo 90-100).

 Vzhledem k hmotnosti vozu by se hodil o něco vyšší a níže položený (dnes mi ty protimluvy ale jdou!) točivý moment. Pokud totiž na dálnici pod kopcem dobrzdíte z cestovních sto čtyřiceti za „rally-kamionem“ na devadesát, auto nejeví zrovna přehnanou snahu zrychlovat. A pokud vám na zadním nárazníku již „visí“ nějaký „postrkovač“, je třeba podřadit (možno manuálně nebo v automatickém režimu důraznějším stlačením pedálu plynu) na 5 nebo i níže. Celkově lze ale motorizaci označit za zcela dostatečnou (273HP, 366Nm), svým charakterem se však hodí spíše k rozvážné a plynulé plavbě (je-li třeba, i velmi svižné). Tento aspekt nicméně posuzuji z pohledu ostatních aut, které používám (osmiválce a turbomotory), takže je to relativní.

 Sedadlo spolujezce postrádá některé možnosti nastavení, které má řidič. Může mi někdo rozumně vysvětlit PROČ? To se na tom dá tolik ušetřit? Je to stejná „pakárna“ (promiňte mi ten výraz) jako malé zpětné zrcátko na straně spolujezce u některých modelů koncernu VW.

 Otočný ovladač zapínání radia a současně ovládání hlasitosti je poněkud z ruky (vedle centrálního displaye navigace, ale na straně spolujezdce; je třeba natáhnout ruku).

 Zpětná zrcátka, respektive odrazná plocha, je dostatečně vysoká, ale mohla by rozhodně být širší, navíc chybí dnes již běžná úprava skla zobrazující mrtvý úhel (vyřešeno nalepením malého kulatého do rohu). Funkce upozornění na vozidlo v mrtvém úhlu naopak funguje perfektně (viz pozitiva).

 Nedostatečné servisní zázemí v ČR (diagnostika atd.) na americký model (ani servis Mazda neumí např. změnit nastavení centrálu apod.). Běžný servis bez problémů.


A nakonec jedna perlička: maximální uváděná rychlost dle TP je 200km/h (v některých prospektech dokonce jen 180km/h), přičemž v návodu k vozu je jako maximální doporučená rychlost, kdy můžete podřadit v manuálním režimu převodovky ze šestky na pětku, 230km/h! A pak vám samozřejmě ještě zbývá ta šestka...

Skutečná Vmax zatím nevyzkoušena, do úplného zajetí (určitě počkám alespoň do druhé výměny oleje) jí nebudu trápit. Až budu vědět, doplním.

Závady a opravy na autě

Výměna obrysové žárovičky a pojistky blinkrů (mohlo být způsobeno zapojením vozíku "domácí" výroby, nevíme)
<
Přejít na standardní verzi stránky »