Hodnocení a zkušenosti s autem
"Corsíka" jsem dostal jako vánoční dárek. Nutno podotknout, že i s přepisem vyšel na necelch 9.000 Korun. Takže něco ideálního jako první auto "na zničení".
Na tachometru je sice stále 190.000, ale asi byl přetočený, protože cca po týdnu přestal počítat.
Na to, že je to pouze 1,2 33kW, tak umí jezdit i 140km/h. Pravdou je, že na dálnici z Prahy do Brna jsem místy podřazoval na trojku, abych se nedostal pod 80km/h, ale cestu zvládl bravurně. Stejně jako kopcovité terény v Polsku, či několik cest na Slovensko, do Brna a rovněž již zmíněné Prahy.
Čekal jsem, že pojezdím pár týdnů a budu muset do auta sypat peníze jedna radost. Jak příjemný omyl! Krom dvakrát měněného klínového řemene zatím vůbec nic.
Počítám, že najeto měl tak o 100.000 více, než je na tachometru a se mnou má za půlrok najeto cca 60.000 - takže spolehlivost nadevše a opravdu nemám strach se vydat i na delší cesty.
Co se poslední dobou ozývá, tak jsou kinetické klouby, které volají po výměně. Uvažoval jsem, že jakmile Corsík doslouží, jdu do nového auta, ale toto jsem rychle přehodnotil. Pokud do toho auta "vrazím" 10.000 Kč, tak bude sloužit ještě dost dlouho.
Co je nevýhodou, tak obsah. Skoro vždycky mě to nutí jít do otáček a auto nesmírně honit. Hlavně předjíždění je potom se silným tlukotem srdce.
Mile mě překvapila spotřeba. Kombinovaně město/dálnice (pokud tak můžu označit Rudnou z Poruby do Havířova) 4,5 litru a když mám "těžkou nohu" tak se nedostanu přes 6 litrů. A to je obrovská výhoda.
Týden ježdění Fiatem Mareou weekend 1,6 včetně klimy se spotřebou 8,5 litru mi pěkně zahýbal peněženkou.
Takže co se Corsíka týče, mohu doporučit jako přibližovadlo, které je levnější než autobus a co se týká dálkových cest, tak rovněž nevidím problém udělat si jednou za čas výlet dál - je to lepší než vlak.