Zavřít recenzi

Škoda Octavia Octavia 2 facelift

“Robustní auto za slušné peníze.”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1,6 MPI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 5 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Po očekávaném přírůstku do rodiny přestalo dosavadní přibližovadlo Škoda Felicia krátká stačit, a to zejména malým kufrem. Proto bylo nutné pořídit něco většího. Se škodovkou jsem neměl nikdy žádný problém, vždycky mě dovezla tam kam jsem chtěl, nikdy nás nenechala ve štychu a najezdila cca 200 tis. km. Octavia se nám doma vždycky líbila, faceliftovaná obzvlášť, z důvodu krize škodovka zareagovala a i základní model dovybavila alespoň slušnou bezpečnostní výbavou, tzn. máme ESP se všemi podpůrnými systémy, 6x airbag, přední okna a zrcátka elektrická atd., proto bylo rozhodnuto hned. Cenový strop byl cca 400 tis. Kč - po slevě jsme se dostali se všemi doplňky na 380 tis. Kč. Výbava byla doplněna o klimatizaci, přední mlhovky, metalickou barvu, zámek zpátečky, zadní stěrač, povinnou výbavu a pár drobností. Jednání prodejce slušné, zařídil přihlášení, pojistky za pár korun (havarijní+povinné ručení+přední sklo za cca 9,5 tis. Kč).
S autem se jezdí dobře, díky širokým možnostem nastavení sedadla a volantu se i já s 195 cm usadím dobře a za mnou to ještě jde. Příjemná změna v interiéru je poloautomatická klimatizace, na které se nastaví 22 stupňů a chladí nebo topí tak, aby těch 22 stupňů bylo. Motor 1,6MPI mě a mé rodině postačuje, spotřeba zatím cca 6,5 litru, v interiéru není skoro vůbec slyšet a s přibývajícími kilometry se projev motoru výrazně zlepšil, nové to teda moc nejelo. Částečně jsem si zvykl i na prodlevu elektronického plynu, i když u služební 1,4 Fabie to bylo horší. Brzdy jsou velmi slušné.
Nastavení podvozku je spíše tvrdší, v zatáčkách vůz obsazený pouze řidičem na příčných nerovnostech poskočí, lépe sedí když je auto více zatíženo. ESP se spustilo zatím jednou - prudký manévr při vyhýbání se říjnému srnci v rychlosti 110 km/h. Do kufru se vejde snad všechno, podstatné je, že se tam vejde kočárek vcelku a ještě je dost místa na zavazadla, síťový program někdy otravuje, jindy zase u drobností výrazně pomůže.
V tuto chvíli mohu všem Octavii vřele doporučit, snad to vydrží a nezačne se kazit.

Závady a opravy na autě

Auto bylo koupeno jako nové, poruchy zatím žádné. Co mi trošku vadí je lehké povrzávání gumy těsnění dveří při přejezdu větších nerovností.
<
Přejít na standardní verzi stránky »