Zavřít recenzi

Peugeot 107

“Výkonný a spolehlivý.”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,0 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 10 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,64 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.0
O těchto autíčkách už zde bylo dost napsáno, tak jen stručně. Výkonný motor a dlouhé převody. Dostatek místa vpředu, vzadu spíš pro děti. Malinký kufr. Uspořádání pod kapotou motoru svědčí o velké promyšlenosti. Svižné poježdění, průměrná spotřeba je už skoro na výrobcem udávané hodnotě 4,6 l. Jezdím mimo dálnice a téměř i mimo město. Sám nebo ve dvou. Není-li to potřeba (při předjíždění nebo do kopce) vytáčím motor jen do poloviny rozsahu jeho otáček nebo o málo více (I.-30km/h, II.-50, III.-70, IV.-90). Zatím je autíčko zcela spolehlivé. Drobnost - ale pro mě důležitá - má plnohodnotnou rezervu. Tuhle jistotu mám mnohem radši, než různé "dojezdovky" nebo dokonce jiné vymoženosti místo kola. Komfortní výbavu, jako různé elektriky a klimu, nemám a až na níže popsané výjimky mi neschází.
Pár výtek bych, ze slušnosti, měl. Auto je v základní výbavě, a tak v interiéru mi chybí hodiny a u spolujezdce madlo na držení. Nejlépe na dveřích (jako např. u Fabie II). Stropního madla se sice člověk přidrží lépe, ale jen do chvíle, kdy mu zcepení ruka. Řidič, který se drží volantu, to tak nepociťuje, ale po přesednutí na místo spolujezdce je tohle znát. Podotkl bych, že hodiny i stropní madlo spolujezdce jsou standartní výbavou i u tolik vysmívané Fabie Junior. Do autíčka by se v případě nutnosti i leccos rozměrnějšího vešlo, ale přes malý otvor víka kufru (otvírá se jen sklo) to tam nenaložíte. Řazení zpátečky občas vyžaduje dvojí vyšlápnutí spojky - to by se stávat nemuselo. Od podvozku dost proniká hluk dovnitř - znatelné výrazněji např. na mokré nebo posypané vozovce. Občas trochu vrže sedačka řidiče a na horším povrchu klepou krytky reproduktorů nebo lehce šramotí v pravém B sloupku. Ani se moc nedivím - a to už souvisí s mou největší výtkou k tomuto autíčku. Na horším povrchu vozovky (a o ten u nás není nouze) auto dost drncá. Způsobuje to celkem výrazný diskomfort pro cestující. Např. na šumavských silničkách s nekvalitním asfaltem už jsme si z toho dělali srandu tím, že jsme se za jízdy pokoušeli spolu komunikovat. Vycházely z toho dost legrační etudy. Dálnici D1 od Jihlavy na Brno jsem zatím nezkoušel. Při jejím známém stavu by to asi bylo dost zajímavé. Takže delší cesty, které auto jinak v pohodě zvládne všemi parametry, bych doporučil jen na kvalitním povrchu silnic.
Jinak autíčko zatím mohu doporučit. Kdo není háklivý na nějaké to drncnutí, bude asi spokojen. Hlavně jsem rád za spolehlivost. I když 10000 km bez závady by mělo být samozřejmým pravidlem, vím, že mnohdy bohužel není. A po zkušenostech se škodovkami nevěřím, že to byla jen smůla. Dávám za pravdu jednomu zde uvedenému názoru, že Škoda vyrobí kvalitní auto jen občas. Tohle autíčko je kvalitativně jiné.

Závady a opravy na autě

Nikoliv. Po létech s novými škodovkami (1000 MB, 110L, Favorit 135L, Fabia 1,0) toto miniauto přineslo doposud nepoznaný zážitek - prvních 10000 km BEZ PORUCHY!!! Toho nebyla schopna žádná naše škodovka, ať za socialismu nebo kapitalismu. V 1000 MB jsem se jen vozil jako malý kluk, se 110L jsem začal jezdit s ojetou, takže tam znám prvotní mouchy jen z vyprávění. U Fáčka a Fabie už jsem to zažil na vlastní kůži.
<
Přejít na standardní verzi stránky »