Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor: 2,0 TDCi - 100 kW ve 4000 ot/min. 320 Nm ve 2000 ot/min. Je to motor vytvořený koncernem PSA. Od 2000 ot/min. táhne jako býk. Studený na volnoběh docela hlučný (měl jsem předtím motor benzín), při jízdě ztichne, při 150 km/h už se projevuje spíše akustický hluk, než motor.
Převodovka: 6-ti rychlostní. Po městě (50 km/h) je idální trojka na delší rovince čtyřka. Pětka a hlavně šestka je na dálnici super. Při 130 km/h točí 2000 ot.
Spotřeba: po městě 6-8 L/100 km, dálnice kolem 5 L/100 km. Záleží jakou máte nohu. Auto jde snadno do otáček, chce se to kontrolovat, pokud chcete šetřit.
Podvozek: prostě Focus. Výborný. Tvrdý ve srovnání s bývalým Renault Megane, ale v zatáčkách aspoň nemlátím hlavnou o boční sklo :o). Mám 17ky kola, takže to kompenzuje tvrdší podvozek. Máme malé dítě a nic ho nebudí. Brzdy odpovídající velikosti auta - ještě jsem je nemusel zkoušet na maximum.
Výbava: Ghia - CD rádio SONY, automatická klima, centrál, el. skla a zrcátka, mlhovky, zámek řadící páky - dodatečně namontován. Nemám ESP ani tempomat - škoda.
Hodnocení:
+: Designově velmi hezké, ovládání a prvky na palubní desce intuitivně a ergonomicky rozmístěné. Velký kufr s nízkou nakládací hranou 55 cm (snažší rozvržení nákladu než u MPV např. C-Max, Scenic). Silný motor - neřešíte problém "... počkám na delší rovinku..." nebo "...až za tím kopcem...".
-: Couvání je obtížnější, je to kombík, výhled dozadu je horší - chce to cvik. Potah sedaček je náchylnější na poškození - je z takové mřížkované látky. U řidiče už je lehce prosezený. Kontrolky na palubce jsou špatně vidět.
?: Cena nového auta 600-700 tis. (podle akcí), po 4 letech 200 tis. Je to výhoda nebo navýhoda? Jak pro koho. Velmi lehké řízení - pro manželku radost, já bych možná bral trochu tvrdší. Sedačky vepředu jsou celkem úzké - mě vyhovují, jsem spíše sportovní postavy. Ale větší a širší maníci budou mít problém.
Celkové shrnutí:
Hledal jsem auto pro rodinu - narodilo se nám dítě. Mezi MPV a kombíky nakonec vyhrál kombík - větší plocha kufru (objem kufru je u MPV a kombi téměř shodné, MPV je vyšší).
Kombíky: Ford Focus, Peugeot 307, Renault Megane, Octavia kombi. Oktávka - nejdražší varianta. Peugeot 307 - poruchová elektronika, Renault - měli jsme starší a nový model mě prostě ničím extra nenadchl - hlavně interiér. Je to sugestivní názor, podpořený recenzemi přečtenými na internetu. Nikomu ho nevnucuji.
Základ je ten, že Ford Focus se mi prostě líbí, vyhovuje mi a snad mě i nezklame.
Až budu mít další zkušenosti, připíšu.