Hodnocení a zkušenosti s autem
Nedal jsem na varování a zakoupil auto s kosočtvercem nemravných tvarů ve znaku.Byl jsem z předchozího vozu Opel Zafira zvyklý na prostor a tak jsem zvolil vůz Renault Scénic ll 1.9dci.
Auto mě při zkušební jízdě v bazaru padlo do ruky,bezvadná poloha řadící páky,pohodlná sedadla,zajímavý interiér i exteriér.Motor měl skvělý tah a spotřeba byla také celkem rozumná - město 7,5 - mimo město 6,1 až 6,5 l.
Druhý den po koupi jsem přijel do práce a vozidlo zamknul,naštěstí jsem ho obešel a zjistil,že levé zadní dveře jsou odemčené,nefungoval motorek a musel jsem je zamykat ručně.V servisu Renault,kam jsem zajel na celkovou prohlídku a opravu motorku dveří,mě ujistily že je to závada naprosto běžná a vzhledem k tomu že ještě navíc přestal fungovat ostříkovač a oprava v Renaultu byla ohodnocena na cca 5500 kč,odjel jsem.
Motorek k ostřikovači jsem zakoupil v normálních autodílech za 375 kč a během 20 minut ho vyměnil,dveře jsem dále zamykal ručně.
Asi po měsíci auto začalo hulit a jednou jelo,podruhé nejelo-diagnóza:porucha EGR ventilu,oprava 11 200 kč,-
Po dalším týdnu začal motor na volnoběh točit na 2 500 až 3 000 otáček - diagnóza - řídící jednotka alternátoru namlouvala řídící jednotce motoru že je 90 % podpětí,no a ta zvýšila otáčky aby to vyrovnala - oprava altíku výměnným způsobem 11 700 ,- kč.
Asi týden nato jsem přejel jednu z mnoha milionů děr na českých silnicích,ozvala se divná rána a okénko v pravých zadních dveřích spočívalo otevřené v prapodivně křivé poloze.
Poškozený mechanismus uchycení skla-2 umělohmotné háčky na poměrně těžké okno!!-mechanismus 5500,- kč v replice a 500,- kč mechanikovi za práci.
Přes to všecko jsme se renckem vydali na dovolenou k moři do Chorvatské Omiše.Cesta,navzdory mé nedůvěře a nervozitě z kvalit tohoto francouze,proběhla v pohodě.Po vybalení věcí a ubytování se,jsem zabouchl kufr a už jsem ho neotevřel.Navštívil jsem místní Renault servis,kde místní mechanik kufr zevnitř otevřel,motorek rozebral a asi půl hodiny se ho snažil rozhýbat - marně!Nový mechanismus + práce 602,- Kuna.
Den po návratu z dovolené jsem zajel k pumpě vůz vyluxovat a umýt,jenže po vysání jsem ho už nenastartoval ačkoli nárž byla ze tří čtvrtin plná a startér točil jak zběsilý.Po natahání nafty balónkem motor chytl a běžel.V servisu kroutily hlavou,že počítač nic neukazuje a vše je vlastně ok,řekli si za to 1700,- kč a poslali mě domů.
Tak to byla poslední kapka,po bezporuchové a spolehlivé Zafiře se kterou jsem bez problémů najezdil 202 000 km jsem ten francouzkej šmejd prodal,koupil 2 letou Oktávku 1.6 MPI 50 000 km najeto po prvním majiteli a mám klídek,pohodu a super auto i bez senzorů deště a podobných blbinek co měl rencek a co stejně byly jen časovanou bombou!
Zkrátka:ŽÁDNEJ FRANCOUZ UŽ MĚ NESMÍ PŘES PRÁH!!!