Hodnocení a zkušenosti s autem
Po nešťastném rozloučení se se Subaru jsem hledal nějaký levný "dopravník" na stavbu. Zakoupil jsem tedy přes inzerát ojetý kombík dovezený z DE, ještě vyrobený v JAP. Cesta po dálnici proběhla na jedničku, první moucha se projevila v přeposilovaném řízení, na něž bylo potřeba si zvyknout. Při následné geometrii jsem byl upozorněn na zamaskovanou korozi, která se naplno projevila po zimě. Přehodnocení finanční situace mělo za následek investici do oprav:
*výměna prahů + zavaření několika solidních děr+kousek dveří
*výměna oleje+svíček
*preventivní výměna homokinetického kloubu (chyba byla jinde)
*prostříknutí el. kontaktů
*oprava zámku 5. dveří
*výměna pojistek
Auto vypadalo, jako by s ním někdo jezdil v kamenolomu, při očesání jsem zjistil, že bylo pravděpodobně bouráno.
Po těchto opravách usedám za volant s jistotou, že auto v pohodě dojede a nerozpadne se :)
Výhody:
+ nízký obsah = nízké PR
+ velké auto i kufr (po sklopení sedaček rovná podlaha)
+ velmi dobrý motor, libuje si ve vysokých otáčkách, spotřeba do 7,5 dlouhodobě
+ velmi solidní jízdní vlastnosti (Impreza to není, ale také pěkně držíí na silnici
+ nikoho nezajímá - je to "ošklivka"
Nevýhody:
- slabý výkon v kopcích i při akceleraci (doporučuji silnější 74kW verzi nebo rovnou 2,0 - rozdíl ve spotřebě je prý minimální)
- absence jakékoli výbavy - nevěřil jsem, že existuje tak očesané jap. auto = chybí el. okna (nevadí) a klimatizace (vadí)
- přeposilované řízení
- méně komunikativní plyn, brzdy i volant (srovnávám se Subem)
Souhrn: Primeru W10 považuji za ideálního pracanta: nastartuje, dojede, odveze, neodmlouvá. Nezajímá nenechavce, zároveň je to ale také zastaralé auto se svými bolístkami. Nicméně bude ještě nějaký čas sloužit a to je důvod, proč ji mám