Peugeot 406 sedan
“Prostorné, pohodlné, úsporné ale občas stávkující”
- Rok výroby: 2000
- Typ motoru: 2.0 Hdi 80kw
- Stav km při koupi: 160 000 km
- Stav km nyní: 266 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
4 roky
- Průměrná spotřeba: 6 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem zakoupil ojetý po jednom majiteli (firma,jeden řidič) s řádně vedenou servisní historií (ověřeno v aut. servise). Při koupi velmi zachovalý, bez havárie, pouze horší řazení. Auto vlastním čtyři roky.
Plusy:
-pohodlí i na delší cesty
-spotřeba běžně do 6 l
-slušná výbava
-akustický komfort
-nadčasový design
-odolnost korozi
- slušné jízdní vlastnosti
Minusy:
-menší kufr (ale dostačující)
-některé drahé chronické vady (setrvačník,řemenice atd.), ale to je bohužel u dnešních aut vcelku běžné
-slabé brzdy
-na mě řízení bez zpětné vazby
-nevím proč ale mě jak spojka tak praklá pružina odešly na dovolené :-D.
Závěrem:-)
Auto mám rád. I když mi připravilo pár nepříjemných překvapení tak to vše přebíjí kladné vlastnosti výše popsané.
Závady a opravy na autě
Pro lepší orientaci uvádím servis dle km.
160 000 - olej a filtr motor, vzd. filtr, olej v převodovce (auto špatně řadilo, po výměně výrazně lepší), chladící kapalina.
170 000 - přední kotouče a destičky, vlnovec výfuku.
179 000 - olej a filtr motor
192 000 - palivový filtr, řemenice na klice (cvakavý zvuk), žhavící svíčky-komplet.
198 000 - olej a filtr motor, vzd. fitr, kabinový filtr, zadní kotouče a destičky, olej v převodovce(preventivně, minule vypuštěn hnus)
218 000 - olej a filtr motor, palivový filtr(spíš prevence), kabinový filtr
230 000 - spojka (setrvačník v pořádku), kosti stab. z.náprava, naplnění klima, poslední díl výfuku, brzdová kapalina
234 000 - olej a filtr motor, kabinový filtr, vyčištění klima(zápach), vzduch filtr, zadní tlumiče
240 000 - komplet rozvody s vod. čerp. a drážkový řemen, z. náprava sp. tyče a geometrie
251 000 - park. brzda - obložení a lanovody, zadní destičky( zřejmě přidřený třmen), olej a filtr motor, vzd. filltr, kab. filtr, žhaviče komplet, prasklá trubka klimatizace,naplnění klima,
258 000 - výměna l.a p. přední pružiny, ložisko horního uložení, přední brzd. hadičky (praskla p. pružina)
266 000 - olej a filtr motor, vzduch filtr
Samozřejmě většinu prací tvoří běžná údržba.