Zavřít recenzi

Renault Megane Megane III

“Nádherný vzhled, dobrá výbava za slušnou cenu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1,6 100k 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 900 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 9.0
Popis vozu

Vůz jsem koupil v Autoset Centrum Ostrava. Doporučuji. Ochotná paní. Dostal jsem doplňky za „15 000 Kč“, více níže. Nedoporučuji centrálu v Třinci. Neochota, žádná sleva...
Vůz měl najeto 5 Km s průměrnou spotřebou něco přes 30 l :)
Zvolil jsem si druhou verzi Expression. Nechtěl jsem brát nejlevnější socku Authentique. Připlatil jsem si automatickou klimatizaci s dešťovým a světelným senzorem a sklápění vnějších zrcátek. Motor jsem chtěl původně 1,4 TCe. Ale vzhledem k ceně, která byla vyšší o 50 000 Kč !!! jsem zvolil základní 1,6 100k. Další benzínový motor za příplatek 20 000 Kč se mi nezdál nějak lepší, co se týče parametrů. Interiér tmavě šedý. V autě nebyly koberečky. Nevím, proč se to teď nedává. Třeba Fabia ve verzi Sport to nemá taky. Asi se šetří.
Barva modrá Roy. Metalízu jsem moc nechtěl. Dost se za ni připlácí - 13 500 Kč. Stojím venku. Je to často špinavé a metalíza by pak moc nevynikla. Po letech to je pak po bocích otlučené od dveří jiných aut. To by té barvy bylo škoda.

Silné stránky

Dobrá cena a nabízená výbava. ESP a klimatizace v základu.
Vzhled!
Bezpečnost - tradičně 5 hvězd EuroNCAP a maximální počet bodů!!! Takové hodnocení 37 bodů z 37 má už jen Nissan Qashqai.
Karta místo klíče, tlačítko start. Paráda.
Zavazadlový prostor.
Kvalitní palubní deska z měkčeného plastu, pěkný vzhled. Digitální tachometr v kombinaci s analogovým otáčkoměrem. To moc aut nenabízí.
Dobré osvědčené ovládání rádia pod volantem.
Repro 4+2.
Rádio s CD, mp3 a vstupem na cinče.
Schránky v podlaze.
Směrovky ve zpětných zrcátkách. To mají většinou dražší verze a modely. Megane to má u všech výbav.
Boční plastové lišty. Většina aut to už teď nemá. Je třeba si to pak dokoupit.
Sklopná zrcátka. Dá se to nastavit, že se sklopí automaticky při zamknutí. Když pak odemknete, vložíte kartu, tak se odklopí. Nebo to jde vypnout.
Dešťový a světelný senzor. Funguje to spolehlivě.
Zamknutí při rozjezdu. Možnost deaktivování v osobním menu. Dvojité zamykání. Když zmáčknete dvakrát tlačítko zamknout na dálkovém ovladači, auto se uzamkne a zavře otevřená okna.
Rozsvícení a zhasnutí světel a na dálkovém ovladači.
Můžete si naklikat na levé páčce, jak dlouho má auto svítit, když jdete někam po tmě od auta.
Podélné a výškové nastavení volantu.
Dobré odpružení.
Docela zajímavé je, jak vám ukazuje u otáčkoměru, kdy máte přeřadit. Většinou to funguje spolehlivě. Pětku to chce už cca při rychlosti 60 Km/h. Sem tam mi to ukázalo i naopak. Třeba když jsem to rozjížděl na čtverku do kopce. No ale to je spíše tak pro zajímavost. Většina se tím asi řídit nebude, snad jen Baby :)

Slabé stránky

Zde bych zmínil hlavně málo místa pro spolujezdce a cestující vzadu. Spolujezdec má těsno hlavně u levého kolena. Palubní deska je zešikma. Když si udělá pohodlí, tak zase trpí ti vzadu.
Výhled z vozu je trochu omezený. Špatně je vidět hlavně přes zadní okno, jak je vidno z mých fotografií. Přes B sloupek vidět taky moc není. To bude ale asi u většiny aut. U Fabie to je podobné.
Dost mě dožralo, že není vůbec vidět, kolik je vody v ostřikovači. Musíte prostě dolévat pořád do plna, do plna a do plna. U Megane I jsem mohl aspoň trochu vidět mezi dveřmi u spolujezdce, kolik tam asi je. I když často tam nebylo vidět vůbec nic. Taky mi voda často došla, kvůli nemožnosti kontroly. U Megane III nevidíte nic. Moc to nechápu, proč to tak dělají.
Motor. Čekal jsem, že bude trochu tišší.
Řazení jde kapku ztuha. Prý se to časem rozchodí.
Známá poruchovost značky Renault (vlastní zkušenost).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Posílal jsem e-maily po autosalonech Renault v okolí, zdali by mi nebyli ochotni dát nějakou slevu. Většina neodpověděla. Jiní, že se zase drží ceníku. Vedoucí prodeje vozů v Autoset Centrum v Ostravě mi hned napsala, že mi dá slevu 10 000, nebo 15 000 na doplňky. Vybral jsem si to druhé. I když to vyjde asi na stejno. Renault je hodně drahý, co se týče doplňků, ale i servisu. Vybral jsem si litá kola, k tomu šrouby, zadní zástěrky a gumu do zavazadlového prostoru. Vše jsem dostal, až na dva malé detaily. Aby prodejce ušetřil, tak jsem dostal místo originálních zástěrek v ceně cca 900 Kč, zástěrky neoriginální. A ještě guma do kufru měla stát 2 200 Kč od Renaultu. Dostal jsem samozřejmě jinou v ceně cca 800 Kč. Patrně si prodejce myslel, že si toho nevšimnu. Nic jsem neříkal. Měl jsem to jakoby zdarma.

Závady a opravy na autě

Zatím žádné. Doufám, že tam nebudu v budoucnu častým hostem, jako se svým starým Meganem I. Jeho recenze je i na tomto webu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »