Zavřít recenzi

Nissan Primera WP 11

“Dobré, ale ta koroze!”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 2.0 16V 96kW 
  • Stav km při koupi: 155 000 km 
  • Stav km nyní: 185 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.0
Proč jsem si pořídil Primeru? Začal jsem jezdit do zahraničí a zkuste si jet tisíc kilometrů ve čtyřech lidech s týdenními zásobami v AXu... Vybíral jsem dlouho, ale nakonec zvítězila Primera, protože je levná, dostatečně velká, dá se vybírat z více kusů a provází ji pověst spolehlivého povozu k neutahání. Teď, po pár tísícech kilometrů, snad můžu zhodnotit, jak splnila moje očekávání.

Pořizovací cena je opravdu příjemná, zvlášť dnes. Mezi auty s obdobnými vlastnostmi určitě není drahá.
Co se týká prostornosti, nemůžu si stěžovat ani trochu. Vpředu není co řešit, vzadu místa dostatek ve všech směrech. Dokonce se tam nechá jet i ve třech. Kufr výborný, spolkne opravdu hodně. Po sklopení sedaček nevzniká schod, takže se tam dá vcelku pohodlně vyspat.
Plasty v interiéru jsou poplatné době, tedy děs běs, ale na druhou stranu není nic uvolněné, prostě různé podivné zvuky se nekonají, jen sedačka řidiče občas vrzne.

Podozek u Primery je kapitola sama pro sebe. Prý mimo aut prémiových značkek té doby nemá konkurenci. Do nebe vynášený multilink zadní nápravy má opravdu něco do sebe. S rukou v nose se dá projíždět zatáčkami rychlostmi, ve kterých už mají mnozí řidiči méně schopných aut vlhký ráfek na trenkách. To ano, je úžasně bezpečný, prostě vemete za volant, auto zatočí a nic víc (taky nic míň). Mně to úplně nevyhovuje, baví mně auto v zatáčkách trochu přemlouvat a trápit. V primuši je to trochu nuda.
Brzdy (čtyři kotouče) jsou slušně učinné, ale zázraky nečekejte.

Motor je benzínový šestnáctiventilový dvoulitr. Jelikož hýbe s pořádnou porcí plechu a vikslajvantu a spolupracuje s rychlostkou s dlouhými stupni, tak prostě nejede. Se zvyšujícími se otáčkami docela ožívá, ale na můj vkus je to pořád bída a letargie. Max. rychlost je někde u dvoustovky. Ke cti motoru musím říct, že s naloženým autem se dynamika vyloženě nezhroutí. I přes alpská sedla se dá bez problémů přejíždět. Vyloženě kladná stránka motoru je spotřeba. V dobách, kdy jsem se o to snažil, jsem dokázal jezdit pod sedm litrů. Dlouhodobou spořebu mám rovných osm litrů a auto jezdí naložené a s rakví na střeše. Jezdím všude - od města až po dálnici.

A teď k věci, která mě na Primeře vyloženě štve, a to je koroze. Bohajeho, ochrana auta proti rzi se Japoncůn vážně nepovedla. Jestli mi někdo ukáže primuši bez koroze, zatleskám mu. To že na první pohled vypadá krásně a bez jediného flíčku, nic neznamená. Když jsem auto kupoval, zkouknul jsem samozřejmě taková ta typická místa (lemy, prahy, spodky dveří) a nic jsem nenašel. Dnes už vím, kam se to chce podívat dál...

Věřím, že to auto s průběžnými investicemi (především do podvozku) je schpné najezdit ranec kilometrů, ale nestihne to, protože se postupně rozpadne na šupinky rzi.
Nakonec ani s tou neprůstřelnou spolehlivostí to není tak slavné. Pravda, asi vás nenechá na silnici tisíc kilometrů od baráku, ale když někdo napíše, že do Primery jen leje PHM, víc peněz do ní nemusí vrazit a nikdy se nic nepo..., lže.

Klady:
- pořizovací cena
- prostor v interiéru
- spotřeba
- výbava
- bezpečný podvozek

Zápory:
- náchylnost ke korozi
- slabší motor
- málo účinné světlomety
- špatně topí

Závady a opravy na autě

Ano.
- nefunkční ABS - přerušený obvod PP kola
- spínač ovládání el. okna v PZ dveřích nefunguje
- motor v nízkých otáčkách slabě cuká
- cyklovač zastavuje stěrače uprostřed okna
<
Přejít na standardní verzi stránky »