Hodnocení a zkušenosti s autem
Luxusní dělo, původním názvem Škoda Favorit jsem pořídil přesně před rokem. Vlastně není moje, ale pomstil jsem se mojí přítelkyni, která Jebku dostala jako dárek k narozeninám, aby se "vyjezdila". Za cenu 7000,- jsem pořídil "auto", na který se svýho času psaly pořadníky. To svědčí o vyjmečnosti týhle káry:-)
Na Jebce, která je skoro stejně stará, jako moje stará, už byl znát zub času a o člověk si musel dát bacha, aby si o nějákej zrezavělej plech něco neroztrhnul. O poruchy taky není nouze. Prostě je to auto pro volný čas, protože se v něm ve volnym čase futr šťouráte, aby vůbec jelo.
Jebka je nejspíš v základní výbavě, což tenkrát obsahovalo sedačky, volant, tři pedály a šajdrpáku. Má elektrický stěrače a podsvícenou balubní desku. Autorádio je původní, neznámé značky. Jebka má totiž zabezpečovací systém "kdobytokrad" Člověk musí mít sakra sílu, aby Jebku roztlačil. Pak už vás doveze kam chcete, nejlépe na nejbližší zastávku MHD. Ještě tam mám schovaný pro všechny případy silný lano na odtah - a že už jsme ho párkrát využili.
Silný nervy při placení u benzínky se taky hoděj, páč žere jak Tank:-)
Ještě bych zmínil dobré odvětrání kokpitu. Těma dírama tam krásně fičí, což je v létě k nezaplacení. Když to vezmu od předu dozadu : Světla, když svítěj, tak blbě. Motor je před kolapsem. Byl dobře narafičenej k prodeji. Startoval na škrtnutí, pak už občas nenaskočil a nakonec nechyt vůbec. Oprava za 500,- a byl to kábl na kostru od baterky.
Geometrie v háji, tlumiče netluměj, celý se to klepe.
Skoro nejdou otevírat spolujezdcovy dveře, protože jsou zrezlý panty a hrozí odpadnutí dveří.
Divím se, že vejfuk ještě drží a za kouli bych se bál cokoli zapřáhnout. Asi je tam přidaná jako deformační zóna.
Zadní světla blikaj jak diskotéka.... Léto jsem odjezdil na skvělejch gumách neznámý značky a na zimu koupil funglový zimáky, čímž jsem zdvojnásobil cenu auta.
Auto má úpravy od fy "Vítr a Déšť " . Žádný imitace z hypoše, vše je funkční.
Haupna má pouze jeden pant, druhej někam upad. To má za následek, že při prudším brždění se posune dvacet čísel šikmo před auto a chrání tak vlastně chodce před případnou srážkou. Prahy nemají žádné nástavce, ale funkční otvory. Ty za jízdy nasávají vzduch a chladí tak předimenzované (pro toto vozidlo) bubnové brzdy.
Kolem dveří je nespočet průduchů. Zde se úpravce zřejmě inspiroval z rally, protože při jízdě se u tohoto exemláře nedoporučuje otevírat okna (zůstaly by někde v hloubi dveří) a tak vám do kabiny proudí svěží vzduch.
Sedačky jsou sice původní, ale zato mají odsávání potu. To jsem si udělal sám, stačilo pár upadlejch cigaret.S autem jsme najezdili hezkejch pár set kilometrů, většinu zdarma na laně. Přítelkyně dostala služebák a nedávno jsme pořídili víkendkáru. Od té doby stojí Jebka před barákem a tuní se.