Zavřít recenzi

Peugeot 406 406 1.8 16V Break

“asi špatnej kus?”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.8 16V 81kw 
  • Stav km při koupi: 139 000 km 
  • Stav km nyní: 187 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 6.6
Doufám, že moc nenaštvu skalní příznivce tohoto vozu, potažmo značky, ale bohužel na pežota moc dobrého napsat nemohu. Auto jsem koupil jako ojeté, na tachometru mělo najeto cca 140tis km. Před koupí jsem ho odvezl do autoservisu, kam jezdím odjakživa. Podle prohlídky na zvedáku vypadalo, že bourané nebylo a kilometry by mohly tak nějak odpovídat. Tak tedy bylo moje. Po koupi udělány rozvody, olej, filtry, no prostě klasika. Krátce na to odešel termostat. Začla mlátit zadní náprava - tyčky stabiku. Jednou přijdu k autu otočím klíčkem a nic, starter netočil. Stačil poklepat a jelo se dál. Sem tam to udělá, ale ještě ho tam nechávám a koupi nového trochu oddaluji, není to napořád, ale zatim se dá. Pak spojka, rozpadlo se ložisko, naštěstí se na tom dalo dojet. Koupil jsem tu nejlevnější možnou za 2500kč sadu. Na autě je cca 25tis km a zatim ok, uvidíme. Jen krátce jsem si užíval jízdu s novou spojkou, odešla převodovka. Zničeho nic tam nešla jednička a trojka. Nikdo nevěděl proč, pořídila se jiná z vrakáče, sice nic moc, ale jezdit se dá. Přestalo fakčit ABS, vyndal jsem žárovku z budíků a kašlu na něj. Nebudu tady vypisovat všechny závady nebo opotřebení únavou materiálu a používáním vozidla, jen jsem zmínil ty horší.
Peugeot 406 Break 1.8 16 V 81kw, tohle auto jsem koupil záměrně, protože je levnější než konkurece a jsou na něj relativně levné díly. Podvozek je měkčí, naladěný spíš na komfort, v zatáčkách se víc vyklání. Brzdy nic moc, vzadu jsou bubny, ale nejsem závodník, takže stačí. Auto má 4 x airbag, přední okna v elektrice, mechanickou klimu, celkem dieta. Sedačky jsou na můj vkus moc měkké s malým bočním vedením. 406 je relativně prostorná a má velký kufr. Jezdím denně jen po městě se spotřebou kolem 10,5 l na sto. Je to víc než jsem čekal, třeba s Vectrou B 1.8 16V jsem jezdil za 9,5l a ještě v zimně, takže spotřeba u pežota trochu zklamání. Jezdím svižně, ale žádný závodník nejsem. Ale motor si jednu pochvalu zaslouží, vůbec nežere olej, za cca 47 tis km jsem dolil asi litr. Sotva tři deci od výměny do výměny jsou v pohodě a to je auto pořád v zápřahu. 406tku v benzínu bych doporučil někomu, kdo shání větší auto za rozumný peníz a nebude jezdit především po městě. Ve městě trpí zadní náprava (tyčky mi vydrží cca 20tis km) a jízda je vykoupená spotřebou, která by mohla být nižší. Já osobně si už Peugota nikdy nepořídím, nebýt autonehody, jezdil bych stále v Passatu a ten je nepopsatelně lepší ve všem. Ročně najíždím kolem 75tis km převážně po městě a v autě trávim hodně času, proto bych řekl, že můžu posuzovat. Ale dost možná jsem měl jen smůlu na špatný kus, ale to se může stát u jakéhokoliv vozu. Hodně štěstí při výběru ojetiny.

Závady a opravy na autě

141 000 km termostat
143 000 km obě tyčky stabilizátoru na zadní nápravě
145 000 km starter
148 000 km homokineťák
150 000 km spojka
154 000 km převodovka
160 000 km zase tyčky stabilizátoru na z. nápravě
165 000 km čidlo ABS
168 000 km rozpadlá táhla na převodovce
175 000 km silentbloky spodních ramen na z. nápravě
<
Přejít na standardní verzi stránky »