Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz je na 1.6i (8v!) se svými 74 KW celkem živý, má výborné zrychlení a ani maximální rychlost není k zahození. Motor má také celkem vysoký kroutivý momet (140 Nm) a proto je schopné i do kopců na 5. převodový stupeň jet stejně jako po rovince. O výkonu se dá jednoduše říci, že je senzační, 101 koní je dnes tak akorát.
O brzdách jsem již hovořil, ale je nutno dodat, že i pouze s předními brzdami, je auto schopno zastavit dosti rychle, horší je již situace s opružením, které sice není ani tvrdé, ani měkké, takový střed, ale zadní část je silně poddimenzována, což je u Cordoby známé již od výroby (300 kg cementu v kufru je již sebevražda :).
Interiér je klasický pro Seat staršího data, potěší ale bílé budíky s černými čísly (základní verze mají černé se žlutými číslicemi) a dva přídavné budíky s tlakem oleje a stavem baterie. Ve standardní výbavě je již elektrické stahování oken (pokud to nevíte zadní okna nejsou stahovatelné, vůz je dvou dvéřové coupé :). Vyšší výbava zahrnuje též manuální klimatizaci a elektrické stavení zrcátek.
Já mám tedy "základní" verzi. Která má tedy el. okna, 15" litá kola, manuální dvou polohový šíbr, 6 reproduktorů a sportovní sedadla, která jsou mimochodem extrémě pohodlná (ale spát se na nich skoro nedá, mám vyzkoušeno :), ABS, servo, palubní počítač se sedmi funkcemi. Slušná výbava co říkáte? (ano dnes již u nových vozů standard... :).
Opět se ale objevuje různé klepání a skřípání v interiéru, což je opět celkem běžné, vůz je ale skvěle odhlučněn od venkovního prostředí.
Ve výsledku, ale plusy převyšují mínusy a já nedám na automobil dopustit :)
Pokud hledáte pěkné malé spotrovní kupé mohu jen doporučit! Pokud hledáte ještě větší adrenalin nabízí se Seat Cordoba SX take jako 1.8 16v (130 k) a 2.0 16v (150 k) a také jako 1.9 TDi. Já jsem chtěl původně 1.8, ale bohužel se tato verze Seatu celkem špatně shání, tak jsem vzal za vděk zrovna 1.6i, ale vzhledem ke spotřebě a spoustě zábavy, která se dá s tímto vozem zažít je to ideální volba