Zavřít recenzi

Lancia Prisma sedan

“Super auto vyžadující nabitou peněženku v případě poruchy.”
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 1.6benzin 
  • Stav km při koupi: 152 000 km 
  • Stav km nyní: 170 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7-10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 5.3
Jízdní vlastnosti super. Motor DOHC má 90 PS, Octavia TDi (90 PS) mě nepředjede, co se týče akcelerace. Jel jsem s ní 190 a nebyl jsem na doraz. V zatáčkách sedí jak přibitá. Startuje dobře i v zimě. Na zadní nápravě mám přídavné pružiny, záď je zvedlá a auto vypadá lépe. Můžete potom instalovat i širší pneu. Motor je poměrně tichý. V zimě rapidně stoupá spotřeba a je nutné se krotit (10 litrů no problem). V létě i za 7 litrů. Na zadních sedadlech málo místa na nohy pokud vpředu sedí čahouni. Kufr ujde. Oceňuji ovládání centralu zevnitř na palubce a voltmetr na přístrojovce. Na dálky i popojíždění vyhovuje.

Co se týče údržby, tak je to horší. Nového toho moc neseženete, ve 2 prodejnách mi řekli, že nemají ani katalogy na Prismu a musel jsem na vrakoviště. Měnil jsem všechny čepy a oba kinetické klouby. Oba přední tlumiče. Zadní destičky a zadní brzdič - sehnal jsem pouze repasi za 5500 Kč. Hrůza!! Tlumiče jsem dal též repase za 1500 Kč/1 ks. Nové 2600 Kč/ks. (Felicie nové 1090 Kč/ks). Přetěsnil jsem celý motor, prorezla mi olej. vana, odešla vačka výfuk. ventilů. Přetěsnění motoru + oprava vany + výměna vačky + seřízení na diagnostice= 8000 Kč. Zkrátka auto je pouze pro fandu. Praská pletenec výfuku.

Lze pořídit poměrně za dobrý peníz se slušnou výbavou.

Závady a opravy na autě

Vybroušená vačka výfukových ventilů, vadné přední tlumiče,celkem bez koroze.Volnější čepy,prasklá manžeta kinetického kloubu,prasklo spojkové lanko hned po dojetí od kupce (stará mě málem zabila).
<
Přejít na standardní verzi stránky »