Hodnocení a zkušenosti s autem
Vlastním vůz Toyota Camry první generace, druhý facelift (dle japnského hodnocení II. generace) právě rok a najezdili jsme s ní asi 15 tis. km. Je to můj 4. vůz značky, z nichž dva poslední vlastním současně.
Převzali jsme ho fyzicky dost zdevastovaný a amatérsky opravovaný za zcela nepatrnou část komerční ceny. Přesto to co vůz potřeboval (kromě výše zmíněného výfuku a tlumičů), byl proud vody z wapky, kvalitní čistící prostředky a dost pečlivé a trpělivé práce. Stal se tak z něho za cca dvacet tisíc krasavec s nadprůměrným pohodlím na dlouhé cesty i v pěti lidech a obrovským množstvím bagáže. Také pro dvě menší osoby obstojnou kempovou ložnicí. Inteligentní automat a tempomat umožní vypustit kromě volantu všechny starosti s řízením, což se líbilo obzvlášť našim děvčatům. Co je překvapivé, že i při svižném dálničním provozu si vystačí s necelými 8 l/100km. Zdá se, že japonské vstřikováni EFI si celkem obstojně poradí právě při vysokých rychlostech se spotřebou, která do určité rychlosti (kolem 140 km/h) dokonce i lehce klesá. První dojem, zvlášť po výměně tlumičů byl, že vozidlo pluje přes nerovnosti, které jsem s minulými auty pociťoval dost nemile. Ten dojem mám i dnes vždy, když přesednu z jiného auta. Přes komfortní pérování se díky fortelným stabilizačním prvkům vůz nenaklání v zatáčká a umožňuje i dost svižnou jízdu v zatáčkách. Myslím že pohodlí je hlavním atributem tohoto na svou dobu skutečně luxusního vozu.