Zavřít recenzi

Audi A6 2.7 Biturbo

“macht´s gut”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 2671 
  • Stav km při koupi: 40 000 km 
  • Stav km nyní: 80 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.8
Značka Audi je sama o sobě dostatečně vypovídající o kvalitě. Interier je perfektně slícováný bez jediné vady. Všude samá kůže a chromované díly. Žádné vrzání apod. Skvěle zpracovaná palubní deska a okolní displeje vyniknou zejména v noci, kdy si připadáte jako v kosmické lodi :) Že se vše ovládá elektricky asi není potřeba zdůrazňovat.

Prostoru na sezení je poměrně dost i pro velké postavy, nicméně v novější A6 je místa vzadu ještě víc. Velikost kufru u sedanu je na běžné úrovni vozů střední třídy, spíš je problém s vyšší hranou víka při nakládání kufrů.

Co se týká motoru, jeho odhlučení je na vysoké úrovni, takže si člověk moc neužije jeho příležitostné vytáčení. To spíš ti okolo při pokusech o nejrychlejší start z křižovatky :)
Sériový výkon motoru: 184 kw (250k) a 350 Nm, který je generován 6-válcem do V s 2 turby. Škoda jen, že výfuky nejsou adekvátně zvukově vyladěny tak, jako např. u 8-válcového passatu W8.
Ještě poznámka: stejný motor jako zde je použit s úpravami také u Audi RS4, které se vyrábělo až do roku 2001.

Ohledně oblíbených rychlostních parametrů, má audina je čipovaná, takže zrychlení na stovku zvládne dle měření za 6.3 a maximální dosažená tachometrová rychlost na dálnici byla 275 km/h (Tachometr je cejchován jen do 280 km :)

Vizuálně je tato A6 relativně nenápadná, takže je někdy zábavné trochu potrápit koncernové RSky všeho druhu, které to většinou ve své hrdosti neočekavají. Auto je dobře vyvážené, jenže bohužel relativně těžké (1700 kg) díky pohonu quattro a dalším vychytávkám. Proto se spíš hodí na rychlou jízdu po dálnicích, než aby krotilo zatáčky na okreskách v závěsu Focusu ST.

Jako nadstandartní záležitost musím označit sekvenční řazení na volantu. Pro přece jenom "závodnější" pocit je ale lepší použít sekvenční řazení na řadící páce tiptronicu. Jako výhodu vidím u automatu to, že si ve všech režimech pohlídá, aby člověk nepřetočil v návalu radosti otáčky motoru.

Podvozek je ve sportovní verzi s 17 palcovými koly, takže člověk trne na každém železničním přejezdu. Zase na druhou stranu jsou náklony v zatáčkách nebo při kličkování minimální. Při překročení fyzikální zákonů se začně chovat neutrálně a utíká ze silnice jednoduše čumákem i zádí zároveň. Pohon quattro a všemožná elektronika dělá svoje.

Ještě tu zmíním spotřebu. Tohle auto si člověk určitě nekupuje kvůli tomu, aby jezdil za 4 litry jako s TDI při stovkách tisíc km za rok. Tohle musí být "miláček" rodiny. Proto se moje spotřeba při lehkém dodržování rychlostních limitů (obec/mimo/dálníce 60/100/140 km/h) drží v průměru kolem 10 litrů. Při svižnější jízdě a častějším předjíždění je spíš průměr 12 litrů. Naštěstí je tu k dispozici 70 litrů v nádrži :) A navíc dle manuálu stačí tankovat jen obyčejný natural 95.

Na závěr: dle mého názoru auto spíše pro "sportovně" založené manažery a podobnou havěť s přidanou hodnotou ve formě luxusního vzhledu.

Výhody:
- perfektně zpracovaný interiér
- luxusní vzhled
- rychlostní a výkonnové paramety

Nevýhody:
- vysoká hmotnost
- cena některých náhradních díů (turba, ..)
- drahý značkový servis
- chybějící zvukový projev
- spotřeba

Určitě doporučuji používat pouze originální díly a náplně vzhledem k vysokému namáhání motoru a citlivosti všech motorových součástí. Pravidelný servis je nutnou samozřejmostí.

Závady a opravy na autě

Jedná se o servisované vozidlo, porucha nebyla zjištěna, pouze běžný servis, kontrola, výměna oleje, brzdové kapaliny, pylový filtr, náplně aj.

<
Přejít na standardní verzi stránky »