Zavřít recenzi

Škoda Octavia Škoda Octavia 1.9 TDI PD

“Vytrvalec”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1896 / diesel 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 50 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Auto sem pořídil ve verzi Ambiente, není to žádný velký luxus, ale za ty peníze co se doprodávali dvojkové oktávky se nic lepšího sehnat nedalo.

Jízdní vlastnosti:
Auto se velmi snadno ovládá i přes jeho vyšší váhu. Motor má kultivovaný chod, ale 77kw (105 koní) ve vyšších rychlostech 150 + ztrácí i přes skvělý točivý moment 250 Nm "dech".

Na druhou stranu pokud jezdíte delší vzdálenosti oceníte velice klidnou chování auta i při vysokých rychlostech.

Auto jsem již nekolikrát naložil peti lidmi a plným kufrem a i zde mě motor nezklamal, ikdyž pár koní na víc by se hodilo.

Zrychlení: Auto má relativně krátké převody 1. do 35-40 km/h, 2. do 80 km/h a 3. do 120 km/h. , což ve srovnání s benzínovým motorem je výrazně nižší číslo, ale s tím se musí u dieselů počítat. Naopak vám oktavia nabídne krásný pocit při náběhu turba kolem 2 tis otáček.
Při zrychlení se mi nepodařilo nikdy dosáhnout času pod 11s.

Maximální rychlost (tachometrová) : 207 km/h (vydřená).

Výhody:
+ auto se dá pořídit za velmi zajímavé peníze, stejně tak i náhradní díly na něj
+ servisní prohlídky se pohybují kolem 5 - 6 tisíc, což ve srovnání se zahraničními vozy této třídy může být až o 50% levnější
+ Výborná spotřeba, průměrná 4,8 - 5,3. Což v praxi znamená ujetí 1100 km na plnou nádrž.
+ Velký kufr
+ řada odkladacích prostorů - 3x pet lahev, přihrádka na sluneční brýle, kaslíky ve všech dveřích, 2x plechovky, oteviraci pod volantem, na palubní desce a tak trochu skrytá pod sedadlem spolujezdce. a klasický "kaslík" před spolujezdcem, který je klimatizovaný.
+ dostatek místa vpředu.
+ Když jedete sami auto je svižný a myslím si, že pro bežný provoz 100% dostačující
+ ESP, ASR v základu
+ Dobré brzdy
+ Auto je velmi klidné při všech rychlostech

Nevýhody:
- Při použití oleje s oznacenim long-life, ktery je běžný pro prodloužené servisní intervaly (30 tis) vysoká spotřeba a to i 1 a více litrů na 10 tis km.
- Auto je kusové : "má ho každý"
- Zvuk zavření kufru opravdu trhá uši, pokud sedíte uvnitř vozidla.
- hlučnost motoru
- klimatizace (přijde mi, že nešla regulovat teplota - bud jela a nebo ne)
- pásy na zadních sedačkách se zařezávali do krku.

I přes techto pár minusů na auto nedám doporučit a je to "dříč" na silnicích.

Závady a opravy na autě

Dva týdny po koupi nového vozu jsem si všimnul, že se nedovírají pravé zadní dveře, v rámci záruky mi je za necelou hodinu v servise seřídili a mohlo se pokračovat.

Jinak auto podstoupilo jen pravidelnou servisní prohlídku při cca 30 tis najetých km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »