Hodnocení a zkušenosti s autem
Honda City je menší vůz, postavený na platformě Jazz (tyto vozy mají spoustu společných prvků), akorát karoserie typu sedan.
V lednu roku 2009 jsem si pořídil jako jeden z posledních Hondu City 4. generace. Jednalo se o poslední skladový vůz u dealera s ohromnou slevou (160tisíc proti ceníkové ceně). Když jsem si vůz přebíral měl najeto 7 km. Dnes už je to třičtvrtě roku, co jsem majitelem a mám s Hondou najeto 35 tisíc kilometrů.
Vzhled:
Tato generace má velice diskutabilní vzezření, ovšem kdo překousne nestandardní křivky, zjistí, že vůz je velice prakticky řešen a vše má svůj důvod. Přední část má lehce agresivní vzhled a chromové lišty v masce jsou nádherné a snaží se vyvolat dojem vozu vyšší třídy, nežli City ve skutečnosti je. Boční partie je to, co nejspíše odradí spoustu potencionálních kupců. Malé kolečka schované v obrovských blatnících a návaznost zadní partie k té přední není úplně nejšťastnější. Zadní část je opět docela povedená. Chromové ohraničení jednotlivých částí světlometu je velice efektní.
Jízdní vlastnosti:
Nejsem zastáncem nějakých extrémních úprav vozu, ale u tohoto autíčka bylo nezbytnou nutností vyměnit originální 14ti palcové disky za 15ti palcová hliníková kola s nižším profilem pneu. Po této změně jsem s jízdními vlastnostmi naprosto spokojen. Při průjezdu zatáčkou je vůz nádherně čitelný a nemá tendence nijak ustřelovat, občas mne až překvapí, co vše mi je autíčko ochotné odpustit. Lehce je cítit i náklon vozu, ale není to nic hrozného.
Jízdní dynamika:
Motor 1,4 IDSI je velice snaživý a ač není papírově nijak oslnivý, v reálném provozu překvapí. Papírové hodnoty 61 Kw/83 koní a 119 Nm točivého momentu, dostupného už od 2800 otáček. Zrychlení z nuly na 100 Km/h je 12,4 sec (dva lidé ve voze + plná nádrž). Převodovka je přesná, ale snesla by 6. stupeň, při dálničních rychlostech máte pocit, že motor trápíte. Při rychlosti 115 Km/h na 5. rychlostní stupeň točíte zhruba 3500 ot. ve 130ti Km/h už to je 4000 ot.
Interier a vnitřní uspořádání:
Interiér je útulný, pohodlný a prostorný. Spousta odkládacích přihrádek. Vyšší osoby budou mít problém se sezením vzadu, kvůli šikmé střeše. Vůz je pro čtyři pohodlný, pro pět už je to jen na kratší vzdálenosti. Možnost konfigurace zadních sedadel (jejich sklápění a zvedání) je naprosto famózní záležitostí, kterou snad ani není nutné komentovat.
Kvalita a zpracování:
Jak už je u Hondy zvykem, kvalita je perfektní, vše sedí a lícuje. Jediné co bych vytkl jsou měkké plechy, o které se jen špatně opřete a už je na nich obtisk, a opravdu, ale opravdu mizerné autorádio.
Výbava:
Vůz jsem zakoupil v jediné dostupné motorizaci určené pro český trh, ale s rozšířenou výbavou zahrnující dálkově ovládaný centrál, všechna elektrická okénka, 4 airbagy, elektrické zrcátka, manuální klimatizaci, ABS + EBD, ESP
Cena:
Jelikož se jednalo o skutečně poslední skladový vůz a jeden z posledních kusů této generace prodaných u nás, byla cena výrazně nižší. Ceníková cena tohoto modelu, s touto výbavou byla 359.000 Kč a cena mého vozu byla 199.900 Kč.
Klady:
- vynikající motor
- pohodlí uvnitř vozu
- variabilita interiéru
- výbava (vše v elektrice a podpůrné systémy)
- spotřeba (nedostal jsem se ani při ostrém způsobu jízdy přes 7 litrů na 100 km)
- CENA
Zápory:
- Standardní rádio (repro soustava je ucházející, ale to rádio mi opravdu leží v žaludku, problémy se čtením CD, absence MP3 atd.)
- vyšší lidé budou mít vzadu docela problém
- standardní 14ti palcová kola (při nejbližší příležitosti vyhodit a dát 15ti palcové disky)
- dražší originální servis