Zavřít recenzi

Renault Thalia Expression

“Za 200 tisíc vinikající”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: benzín 1,2 16v, 55KW 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 3 012 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.2
Auto jsem převzal na přelomu července a srpna 2009 po téměř tříměsíčním čekání na nový vůz. Holt šrotovné v Německu se podepsalo a zhruba 60% produkce se vezlo právě k našim západním sousedům.

Vzhledem ke stáří svého předchozího vozu Fiat Bravo 1,6 a jeho pokročilejšímu stavu jsme se s manželkou rozhodli, že si pořídíme nové auto. Požadavky byly striktní: 5 dveří, velký zavazadlový prostor, ne hatchback (takže buď kombi nebo sedan), cena do 250 tis korun. Objel jsem i pár bazarů, ale bohužel auta vypadala na fotkách a na papíře v lepším stavu než ve skutečnosti. Proto jsem ženu přesvědčil, že pokud chceme auto na minimálně 12 let, tak musíme koupit nové. Tam je ta šance nejvyšší, že nám požadovanou dobu sloužit bude. A tak jsem se rozjel do autosalonů. Musím říci, že jsem prošel autosalony Dacia, Renault, Hyundai, Seat, VW, Škoda a Kia. Auta jsem hodně porovnával a dbal jsem hlavně na provozní vlastnosti, bezpečnost, výbavu a cenu. Po delším rozboru nám zůstaly značky Dacia, Renault, Kia a Hyundai. Žena si mnou vybrané alternativy prohlédla a zamilovala se (musím říct, že stejně jako já) do nové Thálie.

Jelikož je automobil prioritně plánován na mé cesty do práce (cca 20 km tam a nazpět) převážně v městském provoze, vybral jsem nejslabší motor, který je k tomuto plně dostatečný a zvládne i cestu na dovolenou či za poznáním naší země v obsazení 4 osob a nákladu.

Po převzetí vozu jsem ho jel hned projet na cestě, kterou dobře znám. Jel jsem do Mikulova, abych si na auto zvykl. Musím říct, že motor 1,2 se jeví jako mnohem lépe dynamicky dimenzovaný, než byl u mého předešlého automobilu (ten měl 103k). Samozřejmě to není žádný závoďák, ale zabírá naprosto dostatečně. Nechá se krásně vytáčet, ale jeho redline 6 tisíc otáček není vůbec potřeba atakovat. S autem jsem zkoušel i co zvládne. Ve čtyřech dospělých osobách a zhruba 50 kg zavazadel jsem Thalii rozjel na krásných 170 km/h (5500 ot/min) po rovině. Řekl bych, že kdo nejezdí neustále do Německa a stačí mu jízda 120 - 140 km/h jako maximální provozní, ten bude spokojen.

Ještě bych se rád vyjádřil ke spotřebě automobilu. Po mírném zajetí (zhruba 2000 km) mám spotřebu po městě 5,7 litrů na sto kilometrů (pokud nejsou extrémní kolony). S kolonami počítejte o 0,3 až 0,5 litrem navíc. Pravdou je, že nejezdím jako divočák, ale rozvážně. Dobré je, že elektronická jednotka si Váš způsob jízdy dokáže přečíst a v tomto s Vámi spolupracovat. Mimo město cestou do Zlína bez užití dálnice jsem jel za 4,7 litrů. Ano, Thálie dokáže být velmi úsporné auto, když umíte řídit, neženete ji nijak extrémně, neustále nezrychlujete, ale umíte držet rychlost ve smyslu rozjedu to a pak udržuji.

Já i žena jsme z auta nadšení. Velmi dobrou věcí je, že auto má již od výrobce zabudované relé, které Vám rozsvítí světla již v poloze 2 ve spínací skříni. Velmi užitečné.

Abych shrnul své dojmy a zážitky ze své Thálie ještě než vypíšu klady a zápory:
automobil působí velmi elegantně, vypadá dospěle. Na zadních sedadlech si osoby s výškou max 175 cm sednou jak chtějí pohodlně, já se svými 186 cm se tam v pohodě vměstnám, ale při posedu zadek na sedáku přímo opřený o opěradlo musím s hlavou trochu na stranu. Pokud posunu zadek o cca 5 cm od opěráku, tak si tam pohodlně hlavu i narovnám do svislé polohy. Co se týká kufru tak ten je opravdu mostrózní. Sice je menší nakládací prostor, ale to je u všech sedanů zapříčiněno jejich konstrukcí. Nevýhodou je, že nelze sklopit sedadla odděleně. Musíte buď nic nebo všechny. Také nelze zvětšit prostor pod přepážkou dělící kufr a kabinu.

Prostor u řidiče je díky polohovatelnému volantu lépe snesitelný. Myslím, že tato polohovatelnost je nezbytná a je škoda, že se nenabízí již v základní verzi. Taktéž pomůže polohovatelné sedadlo řidiče (opět není v základu). Já jsem sice se chvíli "mlel", ale po cca 100 km jsem našel tu správnou polohu. Chce to trochu testovat, ale to je tak v každém autě. Palubní deska je velmi přehledná a i dobře vypadá. Nejsem z těch, co preferují dřevo nebo jiné zkrášlovátka, jsem z těch, co preferují funkčnost. V tomto ohledu není co vytknout, protože vše je po ruce a viditelné. Zároveň to je ergonometricky uspořádáno tak, že přesně tam bych to hledal.

Co se týká jízdních vlastností, tak tam je to zajímavější. Já jsem měl Bravo, tvrdý podvozek, silný posilovač řízení, cítil jsem vozovku, krátké a přesné řazení. Thalia je jiná. Sedíte trochu výše, šaltrpáka je taková gumovější, ale dostatečně přesná k bezproblémovému řazení. Také posilovač není tak výkonný. Ano, bez problému otočím volantem i na místě jednou rukou, ale je to takové "jinačí". Každopádně je to o zvyku a nyní se tomu spíše směji, protože si opravdu rychle zvyknete. Řízení není úplně super, řekl bych, že tam je mírný "hluchý bod". Při malém pohybu z přímého směru kola nereagují, ale o např. další centimert již zaberou. Tato hluchost není úplně košér, ale stejně jako s řazením či posilovačem si po pár kilometrech zvyknete. Naklánění vozu není nijak extrémní, podvozek je naladěn na komfort a opravdu nerovnosti velmi slušně tlumí. Co se týká jeho brzko dosažitelných limitů - to je otázka. Já jsem musel jednou udělat opravdu tvrdou myš, dokonce bych řekl "losí test" poté, co mi vjelo auto bez blinkru a bezdůvodně přes plnou čáru do mé trasy. Auto se nahnulo (jel jsem cca 55 km/h), ale vůbec jsem neměl pocit, že bych měl jít na střechu a že by mě Thalia chtěla "pustit". Držela moc dobře. Brzdy jsou velice účinné, nedetekoval jsem jejich sklon k vadnutí.

Co se týká zpětných zrcátek, tak tam je to na jedničku s hvězdičkou. Jsou velká, u řidiče je i "zlomené" tak, aby jste viděli do tzv mrtvého úhlu.

Výhled z vozu je skvělý, nevadí vám žádný sloupek. Při jízdě dokonce nic nevrže (plasty apod), ve vyšších rychlostech je slyšet aerodynamický hluk, ale ten je v normálu a není nijak nepříjemný. Problém bude při jízdě s otevřenými předními okny (od 60 km/h výše), protože Vám bude fučet do uší a na krk, což není příjemné. Já jsem to vyřešil nákupem deflektrů (ofuků, cca 1100 Kč přímo od Renaulta) na přední skla, takže i při rychlé jízdě je možnost výměny vzduchu větráním.

Závěrem bych řekl pár svých tipů, které bych uvítal:
Kuřáci budou nadávat na popelník, protože je umístěný tak, že se tam nenacpete s cigaretou přes šaltrpáku. Já naštěstí nekouřím. Dále si myslím, že loketní opěrka by se šikla. Totální problém vidím v absenci šestého kvaltu, protože současné motory i malé a slabši si dokáží poradit se šestistupňovou převodovkou. Náklady na zabudování 6. stupně ve výrobě jsou "neuvěřitelných" 31 dolarů (necelých 700Kč)!! Nechápu, proč se již nemontují šestikvalty standartně!

Klady:

Nízká spotřeba

Dobrá dynamika

Líbivý vzhled (myslím, že tato generace shodila nálepku Clio s baťohem)

Vysoký poměr užitná hodnota / cena (řekl bych, že nejvyšší)

Automatické denní svícení

Veliký zavazadlový prostor (506 litrů nemá v této třídě konkurenci)

Příjemné prostředí pro řízení (můj subjektivní názor)

Výkonná (stupeň 4) i tichá ventilace (stupně 1 a 2)

Za cenu cca 200 tisíc nejlepší výběr

Zápory:

Kufr má omezený přístup (dáno tím, že to je sedan)

Není dělení zadních sedadel 60:40

Zadní příčka zajišťující tuhost automobilu

"Gumové" řízení a řazení (ale žádná katastrofa, opravdu jen o zvyku)

Malé kapsy v předních dveřích

Chybí 6. rychlostní stupeň (pro rychlosti cca 130 km/h aby Thália točila cca 2200 otáček)

Polohovatelné sedadlo a volant není v základu

Závady a opravy na autě

Prozatím žádné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »