Zavřít recenzi

TAZ 1500 TAZ 1500 kat

“Neuvěřitelně negativní”
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1500 
  • Stav km při koupi: 63 000 km 
  • Stav km nyní: 63 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 15-20 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

1
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 2.6
Měl jsem buhužel možnost používat dva měsíce půjčený Taz 1500...modernější Š 1203. Chápu, že recenze na tento stroj už není IN, ale přesto mám nepřekonatelné nutkání se svěřit...snad se mi uleví...Z nedůležitých důvodů mi byl kamarádem na dva měsíce výměnou za můj vozík svěřen-vnucen tento výtvor slovenských soudruhů. Je v úpravě "busík", tzn. tři řady sedadel. Nevím přesně rok, ale něco okolo 90. Má najeto kolem 60t., původně sloužila dobrovolným hasičům na vsi v horách. Řídil jsem už opravdu mnoho vozidel od trabanta, BMW, kamióny, traktory, atd., ale musím říci, že TAZ je asi nejhorší počin, co jsem kdy viděl. Nebudu popisovat vzhled, zbytečné, každý ví. Popíšu negativní postřehy, nad kterými jsem se zamyslel a které mi přijdou vcelku perverzní. Tak zaprvé...díky pitomé konstrukci a poloze přední nápravy a položení těžiště ( dvojitá ramena, měkké pružiny ) se taz příšerně houpe...na každé vlně. Ze začátku vám to přijde veselé a směšné :-), s přibývajícími kilometry vám ale začne tuhnout úsměv. Jsem zvyklý jezdit řekněme ostřeji a ač mi jistě někdo bude oponovat, že taz není žádné sportovní náčinní, tak i pokus o běžnou svižnou jízdu bude korunován řekněme... strachem...o život :-). Jedete do zatáčky ( s tazem jsem se pohyboval zásadně po vesnických komunikacích nevalné kvality ), začnete točit, dvě za sebou jdoucí vlny nebo díry v asfaltu...první vás rozhoupe, druhá v opačné amplitudě už dostane přední nápravu na doraz, rána, to se leknete, načež zadní náprava...u prázdného vozu překvapivě tvrdá odskočí a máte plné ruce práce si zachránit holý život. Krajně nevhodné pro piloty trpící mořskou nemocí. Prostě pořád se pohupujete. To je věc první. Další je pozice za volantem. Sám volant je velice vodorovně položen...a lá autobus. Kolem volantu je ač se to nezdá velice málo místa. Když se dostanete do prekérní situace a potřebujete rychle točit, tak je možné, že se majznete do madla dveří...což se stalo mě...několikrát. dveře u řidiče jsou opravdu blízko. To samé čelní sklo. Pár cm od věnce volantu. Posilovač nehledejte. Řadící páka a kulisa řazení...cáry masa s chlupama...nikdy jsem neviděl nic příšernějšího. Auto není dojeté ani zničené, přesto řadit jde opravdu těžko. Zádrhel je v tom, že vám přijde, že jednotlivé rychlosti jsou prostě pokaždé trochu jinde...nemluvě o situacích, kdy potřebujete rychle přeřadit. Ne, kulisa není volná, je to prostě opičárna. zahnutá páka a krutě nepřesná kulisa. Pozitivní je to, že hlavice řadící páky je po ruce...možná až moc, při řazaní pětky jste de-facto v kontaktu s přístrojovkou. Při nastupování-vystupování ( řidič-spolujezdec ) se zamažete, práh je vysoko a široký a špinavý. Zkoušel jsem to a jedinná možnost jak se neotřít o špinavou hranu blatníku je zapřít se jednou nohou, odrazit se a prostě vyskočit...není to pro každého... :-). Plechová přístrojová deska opatřená vkusným kladívkovým lakem...něco pro "oblizovače plastů" :-), Panel nápadně podobný tomu ze Š 100. Všudy-přítpmný zápach benzínu v kabině. Ostré a titěrné kličky na stahování dveří. Palivoměr skákající v každé zatéčce. Sytič vhodně umístěný na středovém megatunelu vzadu u přepážky. Hluk z motoru, sídlícího hned vedle vás pod plechovým deklem opatřeným centimetrovým molitanem. Pedály spojky a brzdy nepřirozeně vysoko, pedál plynu hodně kolmo...křeč do nohy zajištěna. Pokud chcete zevnitř uzamknout dveře spolujezdce, na "ťuflík" se jen tak nedostanete, ja za opěradlem. Po nastartování zásadně na sytič to nechce vůbec jet a jen tušíte, že palivo tam zrovna teče jak voda do bot... Spotřeba...kapitola sama pro sebe. Nepočítal jsem to, ale s lehkou nohou tipuju 15-20l. Je pravda že zásadně na kratší trasy, ale stejně...opravdu mě přišlo, že člověk vidí ručičku pomalu klesat. Nic vám nepomůže. Spotřeba je opravdu tragická. ( ne, motor není rozbitý... ) Další kapitola adheze zadní poháněné nápravy...TFUJTAJBL!!! I přes navlečené zimní trepky se solidním vzorkem nebudete schopni vyjet ze zahrady s lehce navlhlým pažitem :-). Prostě ne a ne. S citem nebo na hulváta, adheze zadku nulová, za to zimní vzorek vám pěstěný pažit pěkně pocuchá....to je tak vše. Musí se s tím holt počítat. Sedadla nelze jednoduše vyjmout...přišroubovaná. Karoserie rezatí rychlostí nevádanou. Je prý jedno jestli se ošetřuje nebo ne, shnije jak natlouklé jablko. Koroze je všude a to byly prý pravidelně "dělaný dutiny a natřenej spodek". Když už budete chtít za své nemalé peníze vkládané do paliva a nervy vyteklé provozem něco nazpět a budete chtít něco těžkého odstěhovat, tak již po lehkém přeložení se taz hrdinně vzadu rozplácne jak vilná fena a vy budete potupně drncat závěsem o zem. Topení je potentní tak na odmlžení skla po drahné době, ventilátor má tři úrovně, dvě jsou na nic...málo a třetí řve jak fén. deformační zóny tvoří čelní plech a světla a chladič. Slyšel jsem od pamětníka, že viděl havárii tohoto skvostu a tyčka ruční brzdy...kapitola sama...zabila řidiče průnikem do břicha...tfuj. Je totiž přímo na úrovni kolena a trčí proti vám. Jelikož motor je v pozici mezi sedadly, tak deformační zóna jsou vlastně především vaše nohy... Při převrácení nevím, ale tloušťka sloupků je velice-velice pochybná. Vsadím svou vycházkovou hůl, že při převržení v jakékoli rychlosti vyšší než nula znamená to, že se to ve sloupcých zlomí spolu s vaším vazem. Zamyslel jsem se a opravdu mě nenapadlo, co je na tomto vozu pozitivní. Používání je otravné, vysilující, nudné, otravné, nebezpečné a velmi drahé. Za to nedostane zpět téměř nic. Napsat recenzi mě napadlo proto, když jsem přesedl z taze do Tranzita roku 85, klasická bedna, 2,5d...úplně dojetý...nesrovnatelný komfort a praktičnost. Chci tím jen říci, že skupina inženýrů odvedla u taze opravdu velice špatnou práci. Toť vše. Jistě někdo namítne, že je lehké kritizovat, ale jsem přesvědčen, že průměrná parta chlapů z hospody by vytvořila lepší dodávku než je taz. Jsou výrobky dobré, špatné a horší. Taz mi přijde jako krutě špatný výrobek. naštěstí už téměř nejezdí...a to je dobře. Asi tak P.S. omlouvám se, za skákavost recenze z jednoho na druhé, ale zážitků je tolik, že jsem psal co mě zrovna napadlo. Velká omluva.

Závady a opravy na autě

těžko říci.
<
Přejít na standardní verzi stránky »