Hodnocení a zkušenosti s autem
Picasso jsem si pořídil na doporučení, jako auto které má renomé spolehlivého, komfortního a bezpečného vozu s dostatečně výkonným motorem a brzdami, což se mi ale nepotvrdilo.
Spolehlivost je s ohledem na dosud provedené opravy tragická a vykopená nemalými náklady.
- 2x zhasl displej vozu což obnášelo výměnu filtru pro signály které zobrazují jednotliné hodnoty na displeji, vše za cca 5.000,-
- postupně začali vynechávat blinkry a protože je jejich ovládání elektronické, v jednom bloku společně se všemi dalšími ovladači které jsou ve věnci pod volantem, byla nutná výměna celého bloku za cca 18.500,-
- již po necelých 5-ti letech prorezl spodní lem u pátých dveří, jedná se o původní dveře garážovaného vozu a protože první najitel nesplnil termín celkové prohlídky karoserie nebylo možné uplatnit záruku, oprava stála 3.000,-
- od cca 53.000 km se v nepravidelných intervalech stále ozývá nepříjemné klapání ve střední části palubní desky a protože je to už u výdechu topení tj pod sklem, je pro opravu nutné vyjmout celou kapličku, toto již 2x řešil servis Citroenu ale vždy jen s dočasným výsledkem, oprava/neoprava stála 3.000,-
Komfort je s ohledem na sedačky, nadstandardní výbavu, měkčí podvozek a prostor v autě velmi slušný. V kombinaci s řadičkou na palubní desce vozu a vyšším posezem je to velmi pohodlný vůz i na delší cesty.
Bezpečnost vzhledem k 4 airbagům a konstrukci vozu kdy má motor při havárii tentenci "vletět" pod auto a ne na nohy je také dobrá.
Výkon benzínové 1,8/16-ti ventilu je 85 kW což je dostatečné i s ohledem na váhu vozu a 4 dvojité kotoučové brzdy s chlazením je spolehlivě ubrzdí i při naloženém stavu. Jsem mírnější řidič a tak i spotřeba je spíše mírná tj od 7,5 do 9l/100km dle terénu a zástavby.
Tak že závěrem, pominu-li banality jako vzhled a barvu které jsou jen otázkou vkusu jedná se o auto u kterého je vše dobré zcela převálcováno jeho nespolehlivostí a následnými starostmi s množstvím oprav které na něm bylo nutné řešit a to již do najetí 72.000km !!