Zavřít recenzi

Citroën Xsara Picasso 1,8/16V

“Komfortní a pohodlný ale velmi nespolehlivý vůz.”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1,8 85kW benzín 
  • Stav km při koupi: 45 000 km 
  • Stav km nyní: 75 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.4
Picasso jsem si pořídil na doporučení, jako auto které má renomé spolehlivého, komfortního a bezpečného vozu s dostatečně výkonným motorem a brzdami, což se mi ale nepotvrdilo.

Spolehlivost je s ohledem na dosud provedené opravy tragická a vykopená nemalými náklady.
- 2x zhasl displej vozu což obnášelo výměnu filtru pro signály které zobrazují jednotliné hodnoty na displeji, vše za cca 5.000,-
- postupně začali vynechávat blinkry a protože je jejich ovládání elektronické, v jednom bloku společně se všemi dalšími ovladači které jsou ve věnci pod volantem, byla nutná výměna celého bloku za cca 18.500,-
- již po necelých 5-ti letech prorezl spodní lem u pátých dveří, jedná se o původní dveře garážovaného vozu a protože první najitel nesplnil termín celkové prohlídky karoserie nebylo možné uplatnit záruku, oprava stála 3.000,-
- od cca 53.000 km se v nepravidelných intervalech stále ozývá nepříjemné klapání ve střední části palubní desky a protože je to už u výdechu topení tj pod sklem, je pro opravu nutné vyjmout celou kapličku, toto již 2x řešil servis Citroenu ale vždy jen s dočasným výsledkem, oprava/neoprava stála 3.000,-

Komfort je s ohledem na sedačky, nadstandardní výbavu, měkčí podvozek a prostor v autě velmi slušný. V kombinaci s řadičkou na palubní desce vozu a vyšším posezem je to velmi pohodlný vůz i na delší cesty.

Bezpečnost vzhledem k 4 airbagům a konstrukci vozu kdy má motor při havárii tentenci "vletět" pod auto a ne na nohy je také dobrá.

Výkon benzínové 1,8/16-ti ventilu je 85 kW což je dostatečné i s ohledem na váhu vozu a 4 dvojité kotoučové brzdy s chlazením je spolehlivě ubrzdí i při naloženém stavu. Jsem mírnější řidič a tak i spotřeba je spíše mírná tj od 7,5 do 9l/100km dle terénu a zástavby.

Tak že závěrem, pominu-li banality jako vzhled a barvu které jsou jen otázkou vkusu jedná se o auto u kterého je vše dobré zcela převálcováno jeho nespolehlivostí a následnými starostmi s množstvím oprav které na něm bylo nutné řešit a to již do najetí 72.000km !!

Závady a opravy na autě

Při cca 40.000km výměna elektronického mudulu filtru signálů pro displej přístrojovové desky.
Při 50.00 km výměna čepu u PP kola.
Od cca 53.000 km nepříjemné klapání ve střední části palubní desky (hned pod sklem)
Při 62.000 km výměna elektronického bloku ovladačů který je umístěný pod volantem.
Při 70.000 km opětovná výměna elektronického mudulu filtru signálů pro displej přístrojovové desky (v rámci záruky).
Při 71.000 km oprava postupně prorezavějícího lemu u pátých dveří.
<
Přejít na standardní verzi stránky »